Vilniaus universitetas susidraugavo su Firefox

fmotion17

Žinau, kad dar yra nemažai Internet Explorer 6 naršyklės vartotojų, bet negaliu jų nei suprasti, nei pateisinti. Ši naršyklė ne tik kelia pavojų kompiuterio saugumui dėl spragų, ne tik nekorektiškai atvaizduoja interneto svetaines, bet ir neleidžia judėti į priekį, pasinaudoti naujais žiniatinklio standartais ir galimybėmis.

Įsivaizduokite tad mano apmaudą, kai universitete buvau priverstas naudotis pats ir demonstruoti studentams interneto, elektroninių komunikacijų, tinklaraščių, socialinių tinklų ir kitas naujoves su naršykle, kuri gal trečdalio jų nesugebėdavo net ekrane parodyti. O kai studentams prireikdavo rašyti savo tinklaraščius, tai naršyklė dėl itin prasto JavaScript apdorojimo kartais pradangindavo visą valandos ar pusantros darbą. Patikėkite, nejuokinga. Jau galvojau, kad teks viską demonstruoti iš atsinešto kompiuterio, o studentų prašyti darbus daryti savo asmeniniuose kompiuteriuose. Gėda.

O štai šįryt maloniai nustebau ant darbastalio radęs FrontMotion Firefox. Tai speciali Firefox versija (sukurta nepriklausomai nuo Mozilla), skirta diegti centralizuotai, panaudojant Active Directory funkcijas. Taigi ją galima diegti ir valdyti iš Microsoft serverių stambiose organizacijose. FrontMotion priedai leidžia administratoriams parinkti ir centralizuotai diegti reikiamus įskiepius, apriboti vartotojų teisę modifikuoti naršyklės išvaizdą ir funkcijas. Nors Firefox esmė yra jos modifikavimas pagal poreikius, aš mieliau atsisakysiu tokios galimybės, nei liksiu dirbti su visomis prasmėmis pasenusia IE naršykle (VU įdiegta FrontMotion Firefox versija yra 3.0.3).

Rašau apie FrontMotion Firefox ne tik norėdamas padėkoti VU techninio centro žmonėms, bet ir paraginti atsinaujinti kitas organizacijas, kurios tebesinaudoja senomis Internet Explorer versijomis vien todėl, kad įmonės politika griežtai reikalauja naudoti tik centralizuotai diegiamas ir administruojamas programas. Tokie sprendimai kaip FrontMotion leidžia žengti (pagaliau!) į XXI amžių, nesukeliant papildomų rūpesčių sistemų administratoriams.

Įrašo tema: internetas, programos ir žymos: , , , . Pasižymėkite nuorodą. Parašykite komentarą ar įdėkite citatą:Nuorodos URL.

Komentarų (33)

  1. Tiesiog As :)
    Parašytas 2009.11.17 (10:52) | Nuoroda

    Gal pataikysiu i tema:) Cia pries pora menesiuku darbe siunte laiska, del browseriu.

    http://www.ipix.lt/images/72747494.jpg

    • Parašytas 2009.11.17 (13:02) | Nuoroda

      aha, ir dar iš lotus notes ;]
      tai yra žostkai…

  2. Alex
    Parašytas 2009.11.17 (11:15) | Nuoroda

    FYI
    „Mozilla Firefox accounted for 44% of browser-based vulnerabilities in the first half of 2009, more than any other browser, according to a new report from Cenzic Inc.“
    Daugiau informacijos: http://www.cenzic.com/download.....2-2009.pdf

    • vienastoks
      Parašytas 2009.11.17 (12:12) | Nuoroda

      Cenzic negalėtum pavadinti nešališka kontora – jų verslas yra bauginti naršyklių saugumo skylėmis ir siūlyti savo produktus joms užkamšyti. Tyrimai turėtų atsižvelgti į naršyklių pažeidžiamumą realaus vartojimo sąlygomis. T.y. kokios naršyklės yra užkratų vartai žmonių kompiuteriuose.

      • Alex
        Parašytas 2009.11.17 (12:48) | Nuoroda

        Kalbek ka nori, as kalbu skaiciais. Jei nepatinka Cenzic nueik i securityfocus ir pasieikok pats kiek yra realiu pazeidziamumu tiek vienai tiek kitai narsyklei.

        • Parašytas 2009.11.17 (17:12) | Nuoroda

          Gerai, pakalbam apie skaičius:
          IE6 — Unpatched 16% (22 of 141 Secunia advisories)
          The most severe unpatched Secunia advisory affecting Microsoft Internet Explorer 6.x, with all vendor patches applied, is rated
          Moderately critical

          IE7 — 23% (9 of 39 Secunia advisories)
          The most severe unpatched Secunia advisory affecting Microsoft Internet Explorer 7.x, with all vendor patches applied, is rated Moderately critical

          IE8 — Unpatched 40% (2 of 5 Secunia advisories)
          The most severe unpatched Secunia advisory affecting Microsoft Internet Explorer 8.x, with all vendor patches applied, is rated Less critical

          Firefox 3.0.x — Unpatched 0% (0 of 21 Secunia advisories)
          There are no unpatched Secunia advisories affecting this product, when all vendor patches are applied.

          Firefox 3.5.x — unpatched 0% (0 of 5 Secunia advisories)
          There are no unpatched Secunia advisories affecting this product, when all vendor patches are applied..

          • Alex
            Parašytas 2009.11.17 (19:06) | Nuoroda

            Kalbu apie pazeidziamumus, o ne Secunia patarimus.

          • Parašytas 2009.11.17 (23:15) | Nuoroda

            Tai daviau tau neištaisytų pažeidžiamumų skaičių IE ir Firefox,
            netinka?
            Ir „security advisory“ nėra patarimai, jei jau apie tai prašnekom :)

  3. Parašytas 2009.11.17 (12:04) | Nuoroda

    KTU skaičiavimo centro auditorijose, kur kai nevyksta užsiėmimai PC gali naudotis studentai jau porą metų yra įdiegta lapė. Tik va šiais metais pamiršta įdiegti flash veikiantį su Firefox, o pačiam įdiegti nepavyksta dėl teisių.

  4. Parašytas 2009.11.17 (12:19) | Nuoroda

    Ir VU gali maloniai nustebinti :)

  5. Parašytas 2009.11.17 (12:26) | Nuoroda

    Na dar viena iš išeičių tokiais atvejais turbūt būtų naudotis Firefox iš USB disko: http://portableapps.com/apps/i.....x_portable

  6. Sherbertas
    Parašytas 2009.11.17 (12:42) | Nuoroda

    Gal galima paklausti, kokį dalyką autorius dėsto VU ?

  7. Tomas
    Parašytas 2009.11.17 (12:56) | Nuoroda

    O kas blogai su tuo IE6? Kodėl manote, kad kiekvienas statybininkas, kasininkė ar šiaip profesorius turėtų domėtis visomis naršyklių ypatybėmis, saugumo spragomis ar kitais jiems visiškai neįdomiais niuansais? Išnyks WinXP, išnyks ir IE6. O kol kas 17% linkę naudoti būtent IE6 (šio mėnesio gemius duomenimis), taigi, arba webmasteriai su tuo tegul susitaiko ir nekuria pasakiškai beprotiškų skriptų, arba tegul pasako savo šefui, kad spjovėm mes į 17% klientų :) O kodėl eiliniam PC vartotojui turėtų rūpėt kažkokios naršyklių versijos? Jei kažko man nerodo, einu į kitą puslapį – pasirinikimas internete didelis.

    • Parašytas 2009.11.17 (13:01) | Nuoroda

      tomai, o tu pats su ie6 browsini? taip statybininkas ir kasininkė gal ir nežino, kad galima rinktis ne ie6, todėl žinančių pareiga ir yra jiems pranešti

    • R
      Parašytas 2009.11.17 (13:39) | Nuoroda

      Prie ko tie gemius duomenys? Bent kiek labiau prakutę vartotojai su Firefox, Opera ir pan. pirmiausia užblokuoja visokius gemius.pl, adclick, adsense (ar kaip jie ten) ir pan. šiukšles, todėl į statistikas patenka visokie iniciatyvūs lameriai su savo IE. O tam, kad statybininkui, kasininkei ar šiaip profesoriui nereiktų rūpintis, ką naudoti (IE, FF ar dar kažką), yra standartai. Jei IE nepalaiko standartų – tai jų bėdos, o ne vartotojų. Bent jau taip turėtų būti.

    • Parašytas 2009.11.17 (17:30) | Nuoroda

      O jeigu nerodo ko tau reikia? Ir labai malonu kas antram puslapiui alternatyvos ieškoti?

  8. q
    Parašytas 2009.11.17 (14:03) | Nuoroda

    man ie6 smagiausia narsykle po operos. Zaibiskai greita, paprasta isvaizda.
    Kiek laisku joje parasyta, kiek laiko praleista su ja…
    Gaila kad win 7 nebeturi jau jos…

  9. Parašytas 2009.11.17 (15:29) | Nuoroda

    Apie susidraugavimą drįsčiau stipriai paprieštarauti. Jeigu kam nors teko naudotis VU informacine sistema (http://www.vu.lt/lt/infosistema/), tai nors ji yra web-based, dėl man nesuvokiamų priežasčių draugauja tik su MSIE. Ištrauka iš sistemos FAQ:

    8. Kodėl programa dirba nekorektiškai ?
    Jeigu programa dirba nekorektiškai, prašome pirmiausia pasitikrinti IE versiją ( Help Ø About Internet Explorer ). Programos dirba su IE versija 5.5 arba aukštesne.
    Jūsų naršyklės versija yra [čia turėtų būti versijos numeris, bet kadangi jungiausi su Firefox, jos nedetektavo]
    Jeigu savo padalinyje nerandate instaliacinės IE 5.5 programos ( ji būna CD, kuriame yra anglų-lietuvių, lietuvių-anglų kalbų žodynas „Alkonas“ ), tuomet Internet Explorer reikiamą versiją galite atsisiųsti iš svetainės.

    • Rimvydas
      Parašytas 2009.11.18 (18:16) | Nuoroda

      Bent jau man VU informacinė sistema veikia ir su firefox, ir su opera. Nematau problemų.

  10. ewal
    Parašytas 2009.11.17 (16:26) | Nuoroda

    Jeigu ne paslaptis – kaip IE6 sugebėdavo pradanginti JavaSript skriptą? Ar kartu su atsaginėmis kopijomis?

    • vienastoks
      Parašytas 2009.11.17 (16:53) | Nuoroda

      Naršyklė nepradangindavo paties skripto, tačiau nesuveikdavo jis rašant (WordPress juodraščių išsaugojimas) ir skelbiant. Taigi dingdavo ne pats skriptas, bet parašytas tekstas bei įterptos nuotraukos. Nesu kompetetingas spręsti apie pačio skripto kokybę – WordPress perspėja, kad reikia naudoti naujas naršyklių versijas, bet kad iki šiol nebuvo pasirinkimo.

  11. Parašytas 2009.11.17 (17:31) | Nuoroda

    Bet jeigu sukuri puslapį kuris ant IE išvis neveikia, tai tinklapyje atsikratai mažvaikių ir tų vartotojų, kurie Tave iškarto užbombarduoja kvailais klausymais

  12. Augis
    Parašytas 2009.11.17 (18:56) | Nuoroda

    Na, man rodos, ta Frontmotion Firefox naršyklė jau nuo praeitų metų ITTC kompuose įdiegta.. Bet tuose pačiuose kompuose pasigendu pluginų naujų versijų ir įvairiausių taikomųjų programų (pvz. archyvatoriaus). Beje, VU taip pat dirba ir su LIEDM nuotolinio mokymo tinklu, kuris gerai sutaria tik su IE.. dėl šios priežasties dabar turiu skolą :) Taip kad čia dar galima plėstis į begalybę kalbant apskritai apie programinę įrangą, naudojamą edukacijai Lietuvoje. Kaip pvz. : studentai mokymo įstaigose gali dirbti tik brangia MS Office įranga, o tuo tarpu nemokama, lietuvišką vartotojo sąsąją turinti OpenOffice, lieka jos šešėly. Man tai ir keista ir nesuprantama..

    • vienastoks
      Parašytas 2009.11.18 (0:39) | Nuoroda

      Tai gal ne visuose kompiuteriuose, nes kiekvieną antradienį, kai turiu paskaitas ITTC, vis peržiūriu programų sąrašą, ar atsirado, kas nauja. Man aktualu, nes kursas apie e-komunikaciją ir jos naujoves. Negaliu skaitliukais ir liniuote dėstyti. :)

      • GODhack
        Parašytas 2009.11.18 (1:04) | Nuoroda

        Oj tai cia nieko, o mes talpinamies i maziau kaip 50 Mb su baltymu seku analize. Na tai vyksta taip, kad beveik visi ateina su savo laptopais.

        Ir dar senu (oldstable) Debian Linux 13 kl tokia * konfiguracija, kad nuo 3D screensaverio visas kompas uzlusta ir pan.

  13. Mantas
    Parašytas 2009.11.17 (19:02) | Nuoroda

    Šiaip problema ne pats IE, o kad administratoriai patingėjo atnaujinti IE6 (aštuonerių metų senumo naršyklę) iki IE8. Su Active Directory tą kuo puikiausiai galima padaryti :)

    2004 metų Firefox’o versija susižavėjimo tikriausiai irgi nekeltų :)

  14. Obolyz
    Parašytas 2009.11.17 (21:15) | Nuoroda

    Su FrontMotion draugauju jau eilę metų. IE shortcutai juzeriams nuo akių paimti. Viskas čiki.

  15. Aiss
    Parašytas 2009.11.18 (0:15) | Nuoroda

    Baisiausia, kad IE6 yra naudojama tokiose didelėse ir, atrodytų, wannabe pažangiose įstaigose kaip bankas, negaliu jo (IE) apsikęsti ir nesugebu suprasti, kodel tokios įstaigos IT skyrius verčia naudotis ir, žinoma, vargti savo darbuotojus Nešniukštinėjant gilesnių dalykų su skriptų palaikymais ir visu kitu handling`u, bet ir elementariausia tabuliacija, kurios ie6 neturi, todėl darbastalis pilnas langų tarp kurių paklysti. Žinoma, pereini prie naudojimo portableFirefox, bet jų visas vidinis intranetas sukurtas vistiek ie6, todėl visas vaizdas taip baisiai išdarkomas, kad nesu matęs taip neprofesionaliai padarytų tinklalapių. Tai tiesiog apibedrinant, universitetai pasirodo daug pažangesni ir už bankus :)

    • GODhack
      Parašytas 2009.11.18 (0:22) | Nuoroda

      Ne pazangume klausimas prisidare jie interneto (oj nubraukim interneto) IE6 puslapiu ir yra priversti arba persidaryt viska ant naujo IE ko prasmes jie labai teisingai nemato arba pereit prie stardartu ko prasmes ir ilgalaikes naudos jie nesuvokia. Dar problema kaina kol viskas veikia pigiau ir paprasciau palikti kaip yra.

  16. Galva neneša
    Parašytas 2009.11.18 (12:17) | Nuoroda

    Pritariu, naudoju Rudąjį Lapiną nuo pasirodymo LT plotuose pradžios. LABAI PATOGU dirbti. Ypač, kai reikia turėtų atsidarius daug langų ir daug kortelių. Daug laiko sutaupo.

  17. Parašytas 2009.11.18 (16:34) | Nuoroda

    Nors visą gyvenimą buvau IE gerbėjas, ir draugai vis siūlydavo ‘pereiti ant’ operos, šiek tiek ją panaudojus, grįždavau atgal. Tačiau išmėginau firefoxą, ir ko gero jau 3 metai, kaip dirbu vien tik su lapinu. O tai, kad VU įdiegė jį šaunu, kadangi kai prisėsdavau prie kompiuterių universitete, būdavo sunku greitai persiorentuoti prie kitos naršyklės. ftw!

  18. Karolynaz
    Parašytas 2009.11.18 (22:38) | Nuoroda

    Jau nereikia varyti koks tas Internet Explorer blogis :) Mano galva, toks šedevras kaip Safari 4.0 net iš tolo neprilygsta Internet Explorer 8, kadangi be to kad lūžta kartas nuo karto, tai dar ir bilenkaip lagina tiek JAVA tiek FLASHą :) bilekas turintis Apple kompą tegul pabando užginčyti paleisdamas facebooką tą pačią fermą + mafiją + žėdamas youtube filmuką ar ten grodamas dainą. ir pasako, kad naršyklė nelagina :D Ko tarkim su IE 7,8 niekada nebuvo Windows platformoje :)

    aš aišku suprantu, kad apple dėjo and adobe, o adobe ant apple, bet nuo to vartotojai nukenčia. O FF, nu naršyklė kaip naršyklė. Apart saugumo nesakyčiau kad kažkuo geresnė nei IE, kadangi pastaroji net ir įsikrauna greičiau nei sunkagriozdė FF. Įskiepai? IE jau irgi senai juos turi, tiek adblockus tiek kitus gaidukus.

    Beje apie Opera, net nežinau kas ją naudoja :) ala sparti, ala patogi, nu bet nekabliuoja ir tiek :D gal logotipas šlykštus, gal dar kažkas, bet ne man vienam taip sakyčiau :)

    • GODhack
      Parašytas 2009.11.20 (20:31) | Nuoroda

      Kazkada buvau isijunges IE8 pazet kas ten gero (kai as net windows labai retai naudoju tai ten isvis progha buvo neeiline), bet kai pamaciau tokia lentele:
      http://voices.washingtonpost.c.....15;297.jpg
      Tai supykino vietoj nuo galimu atsakymu. Mazdaug: kada norite kad isplautume jums smegenis dabar ar veliau?

Parašykite komentarą

Jūsų adresas niekada nebus skelbiamas ar perduotas kitiems. Privalomi laukeliai pažymėti *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>