Viena 3G paskyra – X kortelių?

simai31.jpg
(kalleboo nuotrauka)

Šį pavasarį (laiko tiksliai nepamenu) Omnitel kvietė į susitikimą, kuriame ketino svarstyti klausimą, ar mobiliojo ryšio operatoriai yra pasiruošę interneto ateičiai. Gaila, kad dėl darbų nesugebėjau rasti laiko apsilankyti, nors spėju, kad susitikime buvo kalbama apie spartos dalykus, na, ir gal dar kainą.

Visa tai labai svarbūs dalykai – apie G4/LTE perspektyvas tikrai noriai paklausyčiau, bet šiai dienai (būtent šiai, ne ateičiai) skubiai reikia kito sprendimo – virtualios mobiliojo ryšio paskyros su keliomis SIM kortelėmis. Mat dalis mūsų turi toli gražu ne po vieną įrenginį mobiliojo interneto ryšiui.

Kol SIM reikėjo tik telefonams, atskiros paskyros su savo kortelėmis buvo suprantamas dalykas – juk kiekvienam įrenginiui reikėjo telefono numerio. Turėjome ir mokėjome už tiek paskyrų, kiek šeimoje yra narių, nulaikančių telefoną rankoje. Tiesa, jaunimas SIM kortelių turi gal keliasdešimt, bet čia jau operatorių žaidimų tarifais ir akcijomis pasekmė.

Esama padėtis tenkino, kol mobiliusis ryšys pirmiausiai tarnavo pokalbiams telefonu. Tačiau daugėjant namuose MID (Mobile Internet Device) įrenginių, atskiros paskyros kiekvienam iš jų jau nebetenkina.

Aš namie suskaičiavau tris įrenginius, kuriems reikia mobiliojo interneto. Netrukus atsiras ketvirtas. Kol kas moku už dvi paskyras, bet trečios ir ketvirtos tikrai nenoriu – ir su dviem per mėnesį išeina apie 200 litų mokestis.

Blogiausia tai, kad aš viso nupirkto pralaidumo neišnaudoju. Vienu metu nenaršau ir telefone, ir nešiojamajame kompiuteryje. Man idealiausiai tiktų viena virtuali neriboto srauto 3G mobiliojo ryšio paslauga su 4 atskiromis SIM kortelėmis. Tegu būna vienas numeris – vis tiek tik vienas iš aparatų (telefonas) sugeba priimti skambučius ir SMS – visi kiti naudojami tik interneto ryšiui ir tikrai ne visi vienu metu.

Tai štai klausimas: kada atsiras tokios virtualios paskyros? O gal jau yra? Gal aš per savo mieguistumą pražiopsojau? Nes būtent tokios „ateities“ reikia skubiausiai – turėdamas padorų 3G ryšį dabartiniuose įrenginiuose galėčiau ramiai laukti LTE ateities…

This entry was posted in internetas, komunikacijos and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

28 Comments

  1. Posted 2010.5.31 at 18:51 | Permalink

    Kad galima turėti keletą SIM kortelių vienam numeriui (abonentui, paskyrai ar kaip kitaip įvardint), tai tikrai įmanoma. Ar galima būtų naudotis vienu metu dviejomis SIM kortelėmis tam pačiam numeriui, nežinau.

    DealExtreme, eBay’uje tikrai rastum „SIM Clone“ raktažodžiais užvadintų prekių.

    • dejavoodoo
      Posted 2010.5.31 at 19:34 | Permalink

      vienu metu naudoti 2 ir daugiau SIM kortelių negalima

      • e
        Posted 2010.5.31 at 23:35 | Permalink

        …cia kaip kad negalima tureti dvieju zmonu. Teoretiskai ne, bet praktiskai …pasukus galva…

        • dejavoodoo
          Posted 2010.6.1 at 10:59 | Permalink

          „negalima“ ta prasme, kad ir teoriškai negalima, nes vienu metu tinkle autentifikuojama tik 1 kortelė.
          praktiškai, pagal analogiją su žmonomis, jos turėtų ir tą patį vardą, ir pavardę :)

          kalbant apie pačią paskyrų idėją su keliomis SIM, tada autenfikacija turėtų vykti ne pagal numerį, o, tarkim, pagal IP

  2. Posted 2010.5.31 at 19:37 | Permalink

    Bet situo irasu Omniteliui siek tiek sufleruoji, kad nereiketu visu sim’kiu sujungti… Jei dabar moki 200 Lt, tai operatorius yra suinteresuotas uz kitu padubliuotu korteliu vien palaikyma pajamt is tave tegu ir nominalius 20 lt/men…

  3. Posted 2010.5.31 at 20:25 | Permalink

    Manau kad IPv6 tai vienas žingsniukas į tą pusę.

    Arba kitas variantas – turėti telefoną su Android 2.2, kuris tavo operatoriaus internetą paskleidžia Wi-Fi pavidalu po visus namus. Tik ar ilgam elementas laikys, tai kitas klausimas :)

  4. mdalius
    Posted 2010.5.31 at 20:32 | Permalink

    iki maždaug čia perskaičiau „. Kol kas moku už dvi paskyras, bet trečios ir ketvirtos tikrai…“, kol galų gale supratau, apie kokią čia paskyrą rašoma :D

  5. Meff
    Posted 2010.5.31 at 20:50 | Permalink

    Vienastoks,
    neesu dirbęs tiesiogiai su technine GSM tinklo įranga, bet tikrai nesugalvoju nei vienos rimtos techninės problemos (išskyrus „billingo“ nelansktumą) tokiam norui įgyvendinti.
    Vieną telefono numerį tinkle gali turėti daug SIM kortelių (tiesa, gauti skambučius galės tik „pagrindinė“), tik operatoriai apskaitą veda ne pagal telefono numerį, o pagal SIM kortelės identifikatorių (IMSI). Žodžiu, viskas yra tik politika ir atsipirkimo laikotarpis (įvertinus paslaugos reklamą – neapsimoka, o be reklamos bus vos keletas vartotojų, tad vėl neapsimoka).

  6. Posted 2010.5.31 at 21:16 | Permalink

    Telefoną visada turi su savimi, dabar visi nauji normalūs turi Wi-Fi ar Bluetooth. Tai jis ne tik prisijungti prie Wi-Fi tinklo gali, bet ir tokį sukurti (ar bluetooth tinklą), todėl problemos nėra.

    Čia visai kaip namuose interneto laidas leidžia tik vieną kompą prijungti, todėl žmonės prie to laido jungia router, kuris sukuria potinklį, o jame jau kiek nori kompų ir aparatų. Jei nori kelių interneto linijų, tai už jas ir mokėk papildomai, kadangi kainuoja IP adresai ir kita. Kai sukuri potinklį, tai turi vieną IP adresą, o jau vidinius prisiskiri kokius tik nori.

  7. Posted 2010.5.31 at 21:22 | Permalink

    Beje, dar tokią nesąmonė atsirastų, kad pvz. šeima ar kaimynai pradėtų dalintis internetu. Greičiai dideli, tai jie nusipirktų vieną planą be apribojimų ir kiekvienas laisvai galėtų sėdėti su savo SIM kortele.

    Dabar viena kortelė, vienas telefonas, jei žmonės ne per Wi-Fi atstumą gyvena, tai moka už du ar daugiau planų. Operatoriai laimingi.

    Žodžiu, geriau jau kainas pačio 3G mažintų, kad tai būtų tik papildoma paslaugėlė prie naminio interneto kabelio. Ne reiktų mokėti už greitą intiką namuose ir dar tiek pat ar net daugiau už mobilųjį.

  8. e
    Posted 2010.5.31 at 23:29 | Permalink

    jeigu irenginys yra winmobile jis gali sharinti interneta per bluetooth, android naujausi per wifi. O del tavo siulomos idejos turiu abejoniu jog omnis iskeis tavo 200Lt i 100…

    • Posted 2010.6.5 at 22:41 | Permalink

      Net paprasčiausias Symbian gali share’inti internetą per WiFi.

      O dėl keitimo pritariu – Omnitel tikrai nieko nedarys. Vodafone, O2 ir kiti didžiuliai operatoriai JAV ir kitose stipriose šalyse prieš 8 metus nieko nedarė, kai prasidėjo telefonų bumas ir kai kurie net automobiliuose turėjo, tai ir dabar nedarys. Ak taip, Vodafone turi MultiSim paslaugą – leidžia turėt kelias korteles su internetu ir skambučiais išeinančiais, bet ne įeinančiais.

  9. Posted 2010.6.1 at 7:50 | Permalink

    Technologinis klausimas čia turbūt mažiausias. Juk neapismoka. Čia kaip kabelinė televizija: nori žiūrėt per du telikus – mokėk (bent jau man taip išaiškinta buvo). Nuo kada operatorius rūpinasi savo klientų gerove nesitikėdamas už tai ilgesnio pinigo?

  10. Marius
    Posted 2010.6.1 at 8:47 | Permalink

    Senai, senai… kai dar „prepaid“ sąskaitos tikrinimas už nulį, buvo įprastas dalykas…. vienas operatorius staiga apmokestino. Pažystamas į klausimą „kaip čia taip?“ atsakė auksine fraze – kam duoti nemokamai, jei galima pinigus imti.

  11. Gedis
    Posted 2010.6.1 at 10:01 | Permalink

    Vienastoks, nesuprantu kas tave iš esmės netenkina? Kad yra keletas numeriu, t.y. painus ju administravimas? Kad galutine kaina per didele? Nera suminio limit’o kurio nenurėtum perlipti?

  12. Posted 2010.6.1 at 10:03 | Permalink

    man tai pvz apskritai klausimas iskilo – o tai kuriu velniu moketi po 200 lt/men uz 2 korteles, kai yra:
    a) vodafone su pay as you go – kam moketi abonentini, jei irenginio daznai nenaudoji?
    b) Omni connect su pay as you go – ta pati priezastis.
    c) Omni connect „Optimum“ su 39 lt/men, uz kuriuos gauni cielus 3 gb ir 1 mbit lina (ko mobiliajam internetui – daugiau nei per akis). uz papildomus 20 gauni 7.2 mbit.
    d) turbut ir vodafone panasus planas.

    Keistai daug moki uz ta mobiluji…

    • Posted 2010.6.1 at 11:17 | Permalink

      39lt/men x4 korteles = 160Lt, o dar tie 3gb duomenu irgi ne pasakiskai didelis kiekis..

      • Posted 2010.6.1 at 12:47 | Permalink

        nu LABA DIENA.
        matau ponas pamirsta, kad kalba eina apie „irengini su 3g“. Loiskai mastant – namie turint teo interneta, nelabai reikalinga ta 3g, ypac kai dauguma irenginiu turi wireless. cia yra namie.
        wireless pilna ir kitur mieste – akropoliai, kavines etc. velgi – atkrenta.
        Lauke – nu kiek – 2-3 val baterija temps?
        beje – ka tu su tuo 3g ruosiesi daryti – filmus tampytis, dainas pumpuoti? tikrai nemanau. 3g yra is esmes skirtas paprastam narsymui, e-mailui, na gal vienam kitam youtube klipui.

        vidutinis youtube klipukas – 2 – 15 mb. tai paimam ir skaiciuojam: tai yra 200 ilgu arba 1500 trumpu youtube klipu. paprastai tai ten dydis kokie 4-5 mb.

        toliau – 2004 berods teo turejo optimalu ar koki ten plana, kur 1 gb down duodamas buvo. su juo zmones is namu – ir prabrowsindavo, ir ant irc istisai sededavo ir quake 2 losdavo.

        todel nereikia cia prisigalvoti – 3 gb mobiliajam internetui tai daugiau nei reikia.

        • Posted 2010.6.1 at 15:08 | Permalink

          Tai prie 160lt pridek dar teo 50 ir jau pasieki 200 laisvai :)

          • Posted 2010.6.1 at 16:00 | Permalink

            taip, bet dabar dziugas moka 200 uz 2 korteles ir dar kazkiek uz telekoma…

            dziugai – musu name ITI tiekia ineta – uztektinai spartos uz 35 lt/men :))

  13. ex. SDmaster
    Posted 2010.6.1 at 12:12 | Permalink

    Pazystamas turejo panasia delema, kaip ispredne – nezinau, bet zinau kad jis kreipesi i Omnitel del antros SIM korteles.
    Jam buvo atskakyta, kad antra kortele jam gali isduoti, bet vienu vienu metu vieks tik viena is ju (kuri buvo paskutine ijungta i tinkla, arba kazkaip taip).

  14. Tadas
    Posted 2010.6.1 at 12:17 | Permalink

    Sveikas,

    Sena, naujojo amžiaus, problema ir ją matau ne tik mob technologijose. Pažiūrėkim:

    - Kiek turite kreditinių/debetinių kortelių?
    - Kiek turite nuolaidų kortelių?
    - Kiek turite prisijungimo prie banko prietaisų (ne kortelių)?
    - Kiek turite mob sim kortelių/mob numerių?
    ir t.t.

    Ir visur man kyla vienas klausimas – o kodėl ne vieną?

    Kodėl negali būti viena virtualizuota kreditinė/debetinė kortelė, o atsiskaitant nurodai iš kurios nori atsiskaityt (pvz prieš įvesdamas pin kodą)? Kodėl to paties (ir ypač) negalima padaryti su nuolaidų kortelėm – kurios ir taip nebetelpa į piniginę? ir panašiai

    Esu tikras, kad tai tik technologinis iššūkis, kuris anksčiau ar vėliau turės būt išspręstas.

    Esu tikras, kad ateityje kažkas šioje vietoje ras puikią verslo nišą, o kol kas tenka tenkintis šiais nepatogumais.

    • Posted 2010.6.1 at 14:35 | Permalink

      Tadai as visiskai su tavim sutinku. Daznai pagalvoju apie: „- Kiek turite nuolaidų kortelių?“ nes piniginę plėšo. Vienas iš sprendimo variantų matau nuolaidų pririšimą prie paso ID-kortelės.

      Del 1 tel nr ir daug sim korteliu irgi nematau problemos, pvz turime koki nors admin tool`a kaip http://www.google.com/googlevoice . Tada jo pagalba nurodome jog i šia sim kortele (pagal SIM kortelės identifikatorių (IMSI)) ateis visi skambuciai sms ir pan ir viskas.

      Ramus gyvenimas. KAS norite buti pionieriais ?:)

      • Tadas
        Posted 2010.6.1 at 14:49 | Permalink

        Nea, prie paso negerai. Turėjau omeny – viena virtualizuota kortelė, kurioje yra n kortelių duomenys. Iš kokios nuskaityti – tai čia kitas klausimas.

        Aš įsivaizduoju sprendimą like as OPENID

      • Posted 2010.6.16 at 21:13 | Permalink

        įdomu kaip gauti tą google voice kai nesi statuose?

    • Posted 2010.6.5 at 22:46 | Permalink

      Norėjau kai ką panašaus pasidaryti su kortelių skaitytuvu, bet pamačius magnetinių kortelių įrašymo galvučių kainas atšoko noras tą daryti ir netgi iškilo klausimas kodėl plėšiant Maxima kasą nepasiėmus ir pačio kompiuterizuoto kasos aparato? ((:

  15. Posted 2010.6.16 at 21:12 | Permalink

    Na tikrai žinau kad yra tokie dalykai kaip antra sim kortelė,bent jau seniau Omnitel duodavo tokias kurios būdavo naudojamos automobiliniuose telefonuose, tai reiškias techninių kliučių nėra tik „krizinės“ priemonės, be to galima pačiam pasigaminti tokia kortelę :) yra visokiausių variantų nuo kelių numerių ir operatorių vienoje kortelėje iki kelių to pačio operatoriaus kortelių daugiau info: http://www.google.com/#&q.....&fp=1 sėkmės

  16. Giedrius
    Posted 2010.7.2 at 13:24 | Permalink

    Jei naudoti kaip internetą per 3G keliems įrenginiams, visiškai nereikia turėti kelių SIM (ar taip vadinamų paskyrų), Biteje yra toks dalykas kaip HotSpot. Moki tik už vieną SIM, o įrenginių(PC, ar kt) gali naudoti kelis. Optimaliai pasiskirsto duomenų srautai ir svarbiausia jokių laidų. Aišku vienintelis trūkumas 3G tinklo teritorija- ten kur geras padengimas veikia puikiai, ten kur nėra -’kaput’. Bitė reklamuojasi, kad turi labai gerą padengimą, tačiau realybėje-situacija nekokia.

One Trackback

  1. [...] tik su belaidžiu Wi-Fi. Kodėl? Ogi todėl, kad iPad būtų jau trečias įrenginys su 3G. Už du jau moku apie 200 litų, perspektyva pridėti dar šimtą prie kasmėnesinių mokesčių manęs visai nevilioja. Todėl [...]