Stalo drebėjimas – Creative Inspire T3200

inspire02

Iki tol, kol įsigijau Creative T40, daug metų naudojau 2+1 kompiuterio garsiakalbių sistemas su žemų dažnių generatorium. Perėjimas nuo ankstyvųjų skardinėlių be garso stiprinimo prie 2+1 buvo įspūdingas, nes žemų dažnių generatorius davė visą reikalingą garso gelmę ir stiprumą. Prie dviejų garsiakalbių sistemos grįžau todėl, kad pritrūkau vietos ant stalo ir sienų drebinimas laikui bėgant pasirodė nebe toks svarbus. Dabar, bandydamas Creative T3200, galėjau prisiminti ankstesnius garsiakalbius ir palyginti su T40.

T3200 yra 6+6+17 W (RMS) sistema, atkurianti 40 Hz – 20 kHz diapazono dažnius, su masyviu žemų dažnių generatorium ir atskiru garso regiuliavimo bloku, kuris gali virsti stovu iPod grotuvui. Tai labai nebrangus komplektas, kainuojantis apie 200 litų.

Ką pastebėjau bandydamas:

  • Žemų dažnių generatorius kuria labai stiprų bosą. Daugiau kaip ketvirčio „Bass Level“ niekada nesukau, nes ima virpėti ir darbo stalas, ir pats generatorius. Su dideliu garso lygiu bosas netgi gali pradėti kelti diskomfortą, bet sumažinus jo kiekį, muzika klausosi puikiai.
  • Stereo garsiakalbiai – labai įdomios formos. Ant jų viršaus yra įduba, skatinanti pasidomėti, ar galima juos dėti vieną ant kito. Galima – beveik sulimpa. Ar Creative numatė dėti ant stalo po du tokius komplektus?
  • Mažųjų garsiakalbių korpusai glotnūs ir blizgūs, ant jų gerai matosi dulkės. Tai gerai, nes primena juos nuvalyti.
  • Garso reguliavimo pultelis subalansuotas iPod, bet ne kiekvienam. Nano netinka, iPhone netinka. Tai nelabai gerai – galėtų būti universalesnis, bet ir be jokio prietaiso jis pakenčiamai atrodo ir veikia.
  • Laidų ilgis – vidutinis, todėl ne visur galėsite generatorių nukelti ant grindų (priklauso nuo stalo pločio ir elektros lizdų, kompiuterio vietos).

Išvada. Visai šauni „mano pirmoji Creative“ garso sistema. Į T40 nemainyčiau, bet pastaroji dukart brangesnė. T3200 neblogai atkuria muziką ir itin gerai tinka žaidimams, jei tik niekas nebaus jūsų už sprogimų ir šūvių garsą. Jei turite dėklui tinkantį iPod, tai išvis smagu naudotis!

This entry was posted in testai and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

23 Comments

  1. Posted 2009.2.2 at 17:29 | Permalink

    kazkaip labai pozityvus testas, verciantis suabejoti objektyvumu :)

    • vienastoks
      Posted 2009.2.2 at 18:04 | Permalink

      @Giedrius

      Turėtum paaiškinti savo žodžius tokius kaltinimus rašydamas.

    • vienastoks
      Posted 2009.2.2 at 18:08 | Permalink

      @Giedrius

      Pažiūrėjau, ką rašai (nes pagal adresą neatsiminiau) – likau priblokštas. Nemaniau, kad „Microsoft fanas“ laisvalaikiu „trolina“… :(

  2. Posted 2009.2.2 at 17:51 | Permalink

    o aš turiu Creative Inspire T3100 :)

  3. Gut
    Posted 2009.2.2 at 18:19 | Permalink

    Kaip tik žadu pirkt kolonėles už panašią sumą 2.1 sistemos. Gal kas dar ką panašaus galėtumėt parekomenduot?

  4. Posted 2009.2.2 at 18:33 | Permalink

    „itin gerai tinka žaidimams“ žaidimams niekad netinka 2.1, nes visad reik mažiausiai 5.1, kadangi visi palaiko erdvinį garsą.

    +Žaidimams visada geriau ausinės, dėl to, kad geresni erdvinio garso efektai, izoliuoti pašalinaii garsai, ypač kompo birbimas nemaišo, kai žaidime yra tylos intarpai.

    +6W kolonkės, čia gal tik su Mario pypint. :D

    +Iš šono klausant, žaidimo garsai tiesiog žudo, todėl ausinės, headset ir vėl ausinės „intin tinka žaidimams“. :)

    Labai taupant, gal ir nieko, nes koks skirtumas, jei integruotas sound, tada šitoms pliusas už kainą.

    • vienastoks
      Posted 2009.2.2 at 18:55 | Permalink

      Nežinau dėl 5.1… Suprantu, kai aplink svetainėje įrengtą „plazmą“ sustato, bet aplink asmeninį kompiuterį… Blogai įrengta 5.1 sistema dar labiau dezorientuos, negu normali stereo. Dėl ausinių irgi sutikčiau tik tuo atveju, jei tai kokios nors Fatal1ty. Daugybė žmonių žaidžia su tokiais ir dar daug prastesniais garsiakalbiais be jokių problemų. Jei tokios įrangos, apie kokią rašai, būtinai reikėtų žaidimams, visiškai nišinis dalykas tie žaidimai būtų.

  5. Posted 2009.2.2 at 20:02 | Permalink

    Dauguma „žaidėjų“ žaidžia dar ir su lapiais, tai čia tas pats, kas žiūrėt HD filmus su telefonu.. Taip ir su kolonkėm 2.1 galima žaisti, bet tai yra visiška pieva. Galima iš labai didelės bėdos, bet tai ar „itin gerai tinka žaidimams“..?

    Aš pavadinčiau „iš bėdos, tinka ir žaidimams, kai vistiek jokio skitumo, jei net garso plokštės kompe nėra“. :) Nu, nes net pusės tų garso efektų nepajusi, o online šaudyklę ar siaubo žaidimą žaisti, tai tikrai tas pats kas HD filmus su telefonu žiūrėti.

  6. Posted 2009.2.2 at 20:12 | Permalink

    …ir vis tiek nesupratau už ką tie 200 Lt :) .
    29 W už 200 Lt. C’mon, ten tikriausiai už medieną visi pinigai?
    Beje, „generatorius“, kaip supratau, tai stiprintuvas? :)

    Dėl 5.1 nereikalingumo – pilnai sutinku. Man asmeniškai užtenka 3D efektų iš savo 2.1 sistemos – 3D tikrai jaučiasi, nors ir ne kelių kanalų garsas, bet 3D jaučiasi labai :) .

    29W yra nerealiai mažai. Tokių net į paprastos mokyklos klasę nedėčiau pamokom. Triumpiau – biurinės kolonėlės. Dizainas irgi niekuo nepasižymintis. Kokybe neabejosiu – tikrai nebus prasta, bet dar suabejočiau ar geresnė už kai kurių kitų analogų, kad ir Microlab FC-550.

    Mano pasiūlymas – kolonėlės už 2x kainą (perfrazuojant – tiesiog geresnes). Nesvarbu kokios, nes už 2 kainą bet ką pirkdamas nusipirksi geresnes už šias. Tada jas pabandęs prisiminsi kas yra geras ir galingas garsas, o dabar spėju jas lyginai su paprastom 2.0… :)
    Šiaip, manau, T3200 daugokai eina už „Creative“ pavadinimą ant kolonėlių…

  7. Posted 2009.2.2 at 20:24 | Permalink

    @nezinau
    ka reiskia trolina?
    o del koloneliu – satelitines koloneles yra vienos juostos, todel nedrisciau tvirtinti, kad jos atkuria iki 20kHz, kad gerai atkuria muzika. Subwooferis ne groja, o baubia, jokio mikstumo. Su tokiu muzikos atkurimu yra zalojama jaunoji karta.
    Btw, pries kelis metus buvau creative produktu vadybininkas lietuvoje, todel ju produkcija pakankamai gerai zinau.
    Galu gale as nenorejau nieko kaltinti, turbut uzsikabinau ant „korpusai glotnūs ir blizgūs, ant jų gerai matosi dulkės. Tai gerai, nes primena juos nuvalyti.“, kazkaip negalvojau kad savo komentaru sunervinsiu, atsiparsau.

    • vienastoks
      Posted 2009.2.2 at 20:44 | Permalink

      @Giedrius

      http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

      Akivaizdu, kad rašydamas apie vatus ar dažnius aš netikrinau su laboratorine įranga, o pateikiau gamintojo duomenis. Pastabos dėl žemų dažnių yra tekste. Muzikos atkūrimas įvertintas kaip „neblogas“. Man atrodo, kad visiškai be reikalo kabinėjiesi prie apžvalgos, kaltindamas išgalvotais dalykais. O tai jau minėto Wikipedia straipsnio dalykai.

  8. ManesExitePaterni
    Posted 2009.2.2 at 20:46 | Permalink

    pala pala pala… sub`ą ant stalo laikai?

    • vienastoks
      Posted 2009.2.2 at 21:01 | Permalink

      @Manes

      Kitur gali laidas nesiekti. :)

  9. Karvė
    Posted 2009.2.2 at 20:47 | Permalink

    @vienastoks

    Man visad buvo įdomu kaip tos T40 atkuria žemus. Ar tikrai kokybe nenusileidžia žymiai pigesnėms 2.1 sistemoms? Nes pamenu su nebrangiomis Creative 2.1 sistemomis studentaudami pasitenkindavom net per nedidelius buitinius vakarėlius (tikrai pakakdavo kaimynų iškviestai policijai sulaukti :)), ar galima tikėtis ir T40 pasistačius kambaryje su draugais palaikyti ausiai pakenčiamą triukšmą?

    • vienastoks
      Posted 2009.2.2 at 21:06 | Permalink

      @Valdas

      Aš nenaudoju jokios audiotechnikos, kuri nejungiama prie kompiuterio, todėl tikrai negaliu lyginti. O dizainas… na, skonio dalykas. Man T40 dizainas mieliausias – klasikinis.

      @Karvė

      Hmm… vakarėliui? Ne, nebent tai kokteilių vakarėlis ir atitinkama muzika. Kaimynų sienų griovimui yra speciali technika. ;) Jau tuomet tikrai geriau imti T3200 – sienų nesugriaus, bet panervinti tai gerokai gali vien virpesiais. Man boso galia – nelygu muzikos kokybei. :)

  10. Posted 2009.2.2 at 21:00 | Permalink

    Labai jau ties dizainu nepersistengta, nes tos kaip ten jos… stereo kolonėlės tai primena prasto magnetofono garsiakalbius.. na bent jau iš išvaizdos.

    @Ernestas tu pats supratai, ką čia prirašei? :)

    Asmeniškai aš labai norėčiau išmėginti pro aparatūrą.. Gal vienastoks kada išmėgintum, na, palyginimui su „masėms“ skirta audio technika?

  11. Karvė
    Posted 2009.2.2 at 21:36 | Permalink

    @vienastoks

    Na ir nesakau, kad boso galia = kokybei, bet norisi net ir pasigarsinus girdėti muziką tokią, kokia yra, įskaitant ir žemus dažnius, ypač kai mėgsti paklausyti elektro, techno ar rokelio :)

  12. Vidmantas
    Posted 2009.2.2 at 22:36 | Permalink

    Subwooferį (šiaip tai keistai skamba „generatorius“ — kažkodėl man „subwoofer“ priimtinas vertalas yra „žemų dažnių kolonėlė“) ant grindų tada galima statyti (ar reikėtų — atskira diskusija, su fizikais ir audiofilais diskutuoti reikėtų)… Tipiškai jų laidai būna pakankamo ilgio — „lyg tam ir skirti“.

    O kodėl negera „ant stalo“?
    a) žmogus daug prasčiau skiria, iš kur sklinda žemas dažnis. Interferuodamas su aukštesniais dažniais visiškai šalia, stiprus žemas dažnis juos iškraipo (kažkur girdėjau, fiziškai netikrinau)
    b) vibracija. Iš CRT monitorių išaugom, bet vis dar turim nešiojamuose kompiuteriuose HDD. Žinoma, tipiškas laptopas turi šiek tiek amortizuojančias gumines kojeles, bet kai kurie turi ir kelias plastmasines. Antra, jei nenaudojami „hidrogeliniai“ ar kitokios minkštos riešų pagalvėlės, viskas eina ir žmogui į organizmą. Čia jau visokių ergonomistų tyrimai ir pan.

    Vienas iš rimtų argumentų, kodėl dėti kolonėlę ne ant grindų: žemiau gyvenantys kaimynai jausis _šiek tiek_ ramiau. Ypač, jei subwooferio garsiakalbis yra nukreiptas žemyn.

  13. Posted 2009.2.2 at 23:07 | Permalink

    @Karvė, kaimynai tikriausiai iškviesdavo mentus, nes negalėdavo atlaikyti, tokio muzikos žalojimo.. :D Šiaip tai visai nepikta, jei net kitam name kaimynas nusiperka hi-fi ir nori pardurniuot, juk kelioliką k Lt susimokėjo už tai.

    Tik kai koks balvonas nusiperką panašų crap už kelis šimtus dar su rusiška muzika, tai iš kart nužudo jos cypimas ir visas ūžiasys.. Kada arba kvieti mentus naktį arba pats nueini paaiškint, kad šiknon gali susikišt savo rusišką muziką ir kolonkes, nes kitu užėjimu pats sukiši… Na ir aišku, tik toks rusas gali taip daryti, nes tas hi-fi tai kaip protingi žmonės nors dieną klauso..

  14. Karvė
    Posted 2009.2.3 at 2:00 | Permalink

    @Originalas

    Na kaip čia tau pasakius, paprasčiau…

    Visų pirma Hi-Fi nebūtinai keliolika k kainuoja, galima kai ką padoraus surinkti ir už 1-3 k. Labai retas audiofilas pastebės skirtumą. Nei vienas man žinomas…

    Antra, kaimynai skundžiasi ne dėl muzikos kokybės, o decibelų – garso intensyvumo. Pasidomėk truputį fizika, mokyklos vadovėlį atsiversk. Didelius decibelus sėkmingai galima išgauti ir plaktuku puodą daužant. Nėra didelio skirtumo miegančiam žmogui ar kaimynas plaktuku puodą daužo ar klasikinės muzikos per nioliką tūkstančių kainavusią aparatūrą leidžia. Yra tiesiog garso intensyvumo riba, nuo kurios nebegali miegoti, o pažadinto žmogaus reakcija į bet kuriuos nemalonius dirgiklius yra gana aiški…

    Trečia, manau apie rusiškos muzikos sukviestus policininkus ar kaimynus kalbi iš savo patirties, nes nei manę tu pažysti, nei mano klausomą muziką žinai. Kaip bebūtų nuraminsiu, kad prastos ar pigios muzikos neklausau. Nesakau, kad garso kokybė buvo gera, tačiau tikrai pakenčiama…

    Na ir pabaigai, noriu pastebėti, kad garso kokybė vertinama ne vatais ar litais, bet vienu iš penkių žmogaus pojūčiu – klausa, būtent todėl koncertuose/vakarėliuose prie pultų sėdi profesionalai, kurie mixeriuose ne vatus ir litus nustatinėja, bet remdamiesi savo klausa derina ir nuolat perderina skirtingų dažnių intensyvumą. Kitą vertus tavo muzikos aparatūros garso kokybės suvokimas yra akivaizdžiai paremtas už ją mokėtų litų skaičiumi, todėl pačiam siūlyčiau susilaikyti nuo komentarų šia tema, nes akivaizdu, jog nieko ja nesupranti…

  15. Posted 2009.2.3 at 10:23 | Permalink

    @Karve

    Dėl tavo trečio punkto tik dalinai sutinku, ne visur ir ne visada tie žmonės kurie reguliuoja tai daro savo ausimi, teko matyti tokių kurie daro tai būtent pagal skaičiukus, nes taip yra paprasčiau, žinoma nekalbu apie visus, tie kurie dirba ne pirmus metus stengiasi savo ausies rezultatus palyginti su aparatų skaičiais, bet jeigu naujokai, tai jie nelavina ausies, stengiasi viską padaryti aparatų dėka.

    Dėl Creative turiu savo nuomonę: Jų kaina šiek tiek per didelė. Prieš metus pirkau 2.1 sistema Logitech firmos lygiai tu pačių parametrų kaip ir Creative, o kainos skirtumas buvo ~40 lt. Iki šiol naudojuos ir esu labai patenkintas garso kokybę. Kalbu apie kokybę iš savo patirties, kurią įgijau garsindamas renginius su įvairia garso įranga.

  16. ManesExitePaterni
    Posted 2009.2.3 at 19:50 | Permalink

    Vidmantas gerai pastebėjo dėl subo.
    Kiek teko „čiupinėti“ 2.1 sistemų, neteko susidurt su problema, jog laidas būt per trumpas norint subą statyt ant grindų.
    Beje, empiriniu būdu :) išsiaiškinta, kad garso kokybė prastesnė kuomet visi komponentai viename lygyje.

  17. Posted 2010.8.5 at 20:51 | Permalink

    Sveiki. Šiandien įsigijau šį pirkinį ir esu patenkintas. Kainavo pakankamai nebrangiai 203.99lt. Neieškojau kažko įmantraus ar brangaus, tiesiog norėjau paprastos ir nebrangios garso sistemos. Taigi pakolkas viskas gerai ir manau bus gerai. :)