Skaidrių pardavimo galia

Anksčiau ar vėliau visiems pristatyti kokią nors idėją ar produktą su skaidrėmis, ar bent būti pristatymo komandoje. Nors teoriškai lemiantis pristatymo sėkmės veiksnys turėtų būti pateikties turinys, visi puikiai žinome, koks svarbus kalbančiojo elgesys ir pasiruošimas, kokios svarbios pačios skaidrės ir jų išvaizda. Apie būdus efektyviau įtikinti auditoriją esu rašęs daugiau nei prieš pusmetį – verta tas mintis prisiminti, tačiau šį kartą rašinukas skirtas pačioms pristatymo skaidrėms.

Esu matęs daugybę idėjų ir planų pristatymų. Daug jų buvo labai svarbių, kur nuo sėkmės priklausydavo dešimttūkstantiniai ar net šimtatūkstantiniai biudžetai. Galima būtų vardinti ir analizuoti jų klaidas, bet pagrindinis dalykas, kuris krenta į akis, yra vadinamoji „pasiruošimo piramidė“: paprastai 70% laiko yra skiriama turinio paruošimui, 25% – kalbančiojo pasiruošimui ir tik 5% skaidrių apipavidalinimui. Tai štai jums pirmoji erezija – net pačiam svarbiausiam susitikimui atimkite gerus 10% nuo laiko, skirto turinio paruošimui ir skirkite jį skaidrių dizainui. Geriausia – pasamdykite profesionalą, ypač jei nuo pristatymo priklauso labai daug.

Net jei bandysite išsiversti savo jėgomis, pasinaudokite profesionalų patarimais. Man labai mielas buvusio Apple evangelisto, žymaus verslininko, investuotojo ir rašytojo Guy Kawasaki principas 10-20-30: paruoškite ne daugiau 10 skaidrių pristatymui, kuris truks ne ilgiau, kaip 20 minučių, o pačiose skaidrėse rašykite tekstą ne mažesniu, nei 30 punktų šriftu.

Drastiška bet efektinga. Palyginkime su naujausiu PPT failu, kurį neseniai mačiau: 72 skaidrės, neapibrėžta trukmė (pristatymas nutraukiamas nebaigtas – „apie tai pakalbėsime vėliau, gal bandom reziumuoti“), kiekvienoje skaidrėje – skaitymo geroms penkioms minutėms (trečdalio teksto ekrane net nesimato – tik spausdintoje medžiagoje). Suprantama, mūsų verslo tradicija dar labai skiriasi nuo vakarietiškosios, bet reikia judėti ta linkme: dėmesio deficitas bendras visam pasauliui.

Jei biure išpuola laisvesnių dienų, panaudokite jas skaidrių šablono kūrimui ar tvarkymui. Paprastai jos būna trejopos: kas nors iš PowerPoint šablonų, baltos su firmos logotipu kampe ir itin įmantrios, dizainerių paruoštos pagal firmos „brand’ą“. Visų jų pardavimo galia per maža jūsų poreikiams. Šiuo metu įtaigiausiomis laikomos minimalistinės skaidrės su spalvos rėmeliu ar be jo, keliomis ryškiomis spalvomis, labai stambiu tekstu ir didelėmis, spalvingomis iliustracijomis. Rodant diagramas geriau naudoti ne standartines, įkeltas iš Excel, o specialiai išskirtus svarbiausių duomenų segmentus. Visus duomenis analizei galite pateikti pristatymą papildančiame CD, bet į skaidres dėkite tik akcentus.

Apibendrinant – jei norite padidinti skaidrių pardavimo galią:

  • Mažinkite jų kiekį, didinkite teksto šriftą
  • Meskite lauk logotipus ir kitą vaizdinį šlamštą, didinkite esmines iliustracijas
  • Nerodykite bendros visų duomenų vizualizacijos, tik svarbiausiųjų
  • Užsakykite profesionalų skaidrių šabloną (arba nusikopijuokite patys iš matyto sėkmingo pristatymo)
  • Prieš išvykdami į susitikimą, paprašykite kolegų laikyti špygas kišenėje :)
This entry was posted in organizacija, patarimai, rinktiniai. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

2 Comments

  1. Posted 2007.9.11 at 19:48 | Permalink

    Teko matyti ne tiek daug pristatymų, naudojant skaidres – dauguma prelegentų net nesivargina jas paruošti, bando išjoti pasibalnoję savo oratorinį meistriškumą, nematydami, kad tai raišas kuinas. O jei ir paruošia, tai padaro taip formaliai, primityviai ir nuobodžiai, kad nors po stalu lįsk!

    Aplamai, aš esu matęs tik VIENĄ puikų projekto pristatymą, kuris buvo atliktas kaip simfonija, diriguojama fon Karajano. Mačiau puikiai paruoštą, logiškai struktūrizuotą ir neįkyriai apipavidalintą medžiagą, žavingą ir puikiai pasiruošusį pranešėją ir suinteresuotą, imlią pristatomam projektui auditoriją.

  2. vienastoks
    Posted 2007.9.11 at 20:19 | Permalink

    Na, manęs dar toks įvykis, matyt, laukia ateityje. Nors tikiuosi, kad nauji vėjai netrukus įpūs šio to į pavargusias vadybininkų galvas. Galima nemėgti Apple, bet negalima neįvertinti gero pristatymo poveikio publikai. O juk būna ir dar geresnių…