Reklama internete: tolerancijos ribos

uzristos14.jpg
(Lush.i.ous nuotrauka)

Kad ir kaip nesinorėtų minėti krizės, jos padariniai mus pasiekia beveik visur, sukeldami pokyčius jau nusistovėjusiose srityse ir atgaivindami senas diskusijas. Dėl reklamos interneto svetainėse buvome pasiekę šiokį tokį status quo: dalis radikalių internautų blokavo visą reklamą visose lankomose svetainėse, dalis blokavo tik įkyriausias Flash reklamas ir iškylančius langus, kiti gi niekaip neribojo reklamos pranešimų.

Kas pasikeitė? Reklamos rinka ėmė trauktis (arba bent jau prarado ankstesnius rodiklius) taip pat, kaip ir daugelis kitų. Kilo susirūpinimas dėl ateities – tiek turinio kūrėjų ir leidėjų internete, tiek ir reklamos agentūrų. Vėl pagarsėjo priekaištai reklamos blokavimo priemonėms, o reklamos agentūrose imė gimti nauji, dar agresyvesnės reklamos formatai: nepasislepiančios ir išlaikančios vietą slenkant svetainės vaizdą, įgarsintos su pasleptais nutildymo mygtukais, uždengiančios dalį teksto arba net visą svetainę, sekančios vartotoją per visas jo lankomas svetaines, besikreipiančios į jį vardu ir kitaip eksploatuojančios visus turimus apie jį duomenis. Tai, ką anksčiau galėdavai pamatyti tik apsilankęs pornografinėse ir „warez“ svetainėse, atėjo į solidžiausius portalus. Tačiau tai iškart padidino ir blokavimo priemonių naudojimą – ratas užsidarė.

Daug gerų protų bando spręsti šią problemą. Aš ne specialistas. Bet šiokius tokius savo pamąstymus galiu surašyti. Gal jie paskatins bent jau diskusiją apie šią skaudžią ir tikrai nevienabriaunę problemą.

  • Reklama internete yra per pigi. Pagaminti reklamos skydelį pigiau nei bet kokią kitą reklamos priemonę – netgi vizitinės dydžio lapelį, kuriais šiukšlinamos pašto dėžutės. Svetainių yra milijonai, skirtingai nuo santykinai riboto televizijos ir radijo stočių, spaudos leidinių ar vietos lauko reklamos skydams kiekio. Būtent šie veiksniai, o ne reklamos efektyvumas lėmė juokingas reklamos talpinimo svetainėse kainas. Jei paimsime leidinį, kuris išsilaiko su keliais puslapiais reklamos ir perkelsime jį į internetą, turėsime kelis kartus padidinti reklamos apimtis ir keliasdešimt kartų – „pamatymų“ kiekį, kad išlaikytume tas pačias redakcijos pajamas.
  • Reklamos matavimo priemonės nerodo realaus poveikio. Interneto reklama yra labai lengvai pamatuojama: galima suskaičiuoti peržiūras, paspaudimus, dažnai – net konkrečius vartotojo pirkinius, bet tas mechaninis skaičiavimas prastai atspindi komunikacijos efektyvumą apskritai. Labai įdomus įrašas šia tema šiandien paskelbtas Marketer.lt – reklamos skydelio paspaudimas yra tik dalis jos poveikio, daugybė žmonių tiesiog prisimena reklamą ir paieško informacijos laisvalaikiu, kitiems ji suveikia kaip firmos vardo garsinimas ir žinutė ateičiai. Šiandien reklamos užsakovai visa tai nori gauti nemokamai. Jei TV, radijui ar spaudai priimta mokėti už visą komunikacijos teikiamą naudą, tai svetainėms siūloma mokėti tik už „pardavimus“, o reklamuoti jos neva turėtų nemokamai. Kodėl? Kodėl tas pats žmogus, kuris varto žurnalą apie automobilius ar nekilnojamą turtą vos prisijungęs prie interneto paskaityti naujienų „atpinga“ kelis šimtus kartų?
  • Reklamos kokybė yra labai prasta. Nesakau, kad visos. Bet iš tiesų labai reta reklamos kampanija, kuri vyksta per visas žiniasklaidos priemones, deramą dėmesį skiria reklamai internete. Arba, sakykim taip – jai skiriamo dėmesio kiekis yra proporcingas biudžetui, o biudžetas dėl jau minėtų priežasčių internete yra mažiausias. Todėl mes ir turime pardavimus skatinančią reklamą be kainos; žinutes, kurių neįmanoma suprasti nemačius tos pačios kampanijos TV klipo (internautai yra labai menki TV žiūrovai); reklamą, nukreipiančią į užsakovo svetainę be jokios prasmės lankytojui ten atsidurti; sudėtingų produktų ar paslaugų reklamą, nesuteikiančią būtiniausios informacijos ir, žinoma, begalę reklamos „viliotinių“ – skydelių, kurie tikisi iškaulyti paspaudimą nė neatskleisdami, kas reklamuojama. Ar gali tokios reklamos naudojimas būti efektyvus?

Reklamą internete veikia daugiau dalykų, bet niekinė kaina, informacijos apie efektyvumą stoka ir prasta kokybė ko gero labiausiai verčia svetaines spręsti pajamų problemą visiškai mechaniškai – didinant tos (prastos!) reklamos kiekį ar darant ją dar agresyvesnę ir įkyresnę. Prie ko tai veda? Žinoma, ne prie geresnio efektyvumo – prie AdBlock. Kiekvienas naujas piktas reklamos formatas suveikia mėnesį ar du, kol yra naujas, bet paskui nukeliauja ten, kur jau seniai atsidūrė iššokantys ar pasislepiantys po naršykle langai, triukšmingos Flash reklamos ir kitos kadaise šlovintos naujovės – į skaitmeninį sąvartyną.

Prikaišiodami interneto vartotojams dėl reklamos blokavimo šiuos dalykus dažniausiai pamirštame. Negana to, kadangi galime stebėti jų elgesį svetainėse, tai dar ir perlenkiame su priekaištais. Žmonės nėra linkę mažiau reklamos žiūrėti internete nei per TV, spaudoje ar gatvėse, bet apie nusuktas galvas, perjungtus kanalus ar paskubomis praverstus puslapius nieko nežinome, todėl kalčiausi lieka lengvai matomi interneto vartotojai.

Todėl manyčiau, kad bambėjimai prieš AdBlock yra tik iš dalies teisingi. Juo labiau, kad ir šio įrankio kūrėjai supranta svetainių autorių problemas. Šiuo metu siūlomas įdomus „tarpinis“ sprendimas – speciali žyma tinklalapyje, pranešanti AdBlock ir vartotojui, kad svetainėje nenaudojama jokia įkyri reklama ir prašanti išjungti reklamos filtrą. Jei tokia būtų pradėta naudoti, aš įsidėčiau. Taip, animuotos reklamos šioje svetainėje galima sutikti, tačiau pasiūlymų dėti tekstą dengiančias ar kitaip trukdančias skaityti reklamas aš atsisakau, nepaisydamas prarastų pajamų. Man lengviau, nes ne iš jos gyvenu. Užjaučiu portalų ir svetainių redakcijas, kurios pastaruoju metu vis dažniau turi eiti į kompromisą su savo nuostatomis dėl reklamos kultūros, etikos, turinio, agresyvumo ir t.t., nes privalo mokėti algas.

Tai štai jums trumpa ir paprasta eretiška mintis: pabranginus reklamą internete bent 5 kartus, didelė dalis šių problemų išsispręstų savaime. Ratas pradėtų suktis į kitą pusę: 1) žinodami, kad „neužbombarduos“ žmonių reklama, jos užsakovai pradėtų iš reklamos reikalauti geresnės kokybės ir efektyvumo; 2) įdomesnė ir kokybiškesnė reklama labiau trauktų vartotojus ir mažintų blokuojančių skaičių; 3) informacijos leidėjai lengviau atsikvėptų ir nebesidrovėtų reklamos, kaip itin kokybiškos spaudos reklamos nesidrovi gerų iliustruotų žurnalų (Vanity Fair, Esquire) leidėjai. O AdBlock liktų tam, kam iš esmės ir buvo sukurtas – atlikti reklaminio „antiviruso“ vaidmenį – apsaugoti nuo pornografinės ar apgaulingos reklamos prastos reputacijos interneto užkampiuose.

This entry was posted in komentarai, komunikacijos and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

28 Comments

  1. Posted 2009.5.14 at 13:19 | Permalink

    Klausimas: kaip tą reklamą pabranginti? Juk užsakovai tai priims kaip pardavėjų demagogiją. Reikia kažkaip keisti patį požiūrį, kas galbūt šiame tekste ir pradėta.

    • vienastoks
      Posted 2009.5.14 at 15:18 | Permalink

      Nežinau. Tai tik mintis. Man atrodo, kad nepriklausantys nuo svetainės pajamų autoriai (taip pat ir aš) galėtų įvertinti pirktos komunikacijos po jų stogu vertę ir pakeisti kainyną. Nebus reklamos – ir nereikia. Jei pačių projektų kokybė gerės, o skaitytojų daugės, gal ir ta kaina kada nors kas nors susidomės. Bet, žinoma, esminis lūžis būtų tik tuo atveju, kai savo kainas peržiūrėtų Top 20. :)

      • Posted 2009.5.14 at 15:26 | Permalink

        Ir, žinoma, tik tada, kai žodis „sunkmetis“ nebebus argumentas.

    • Posted 2009.5.14 at 18:10 | Permalink

      Reik žudyti Google – tai vienintelis išsigelbėjimas. :D Realiai AdSense išvis nėra jokių reikalavimų, tai dabar jau darželinukai su paint tas reklamas tikriausiai paišo.. Tenka vien tam blacklistint svetaines, kad jų reklamos tokios, kurios tik plotą užima, nes nieks vistiek nespaus.. Reiktų tiesiog įvesti kažkokius minimalius reikalavimus reklamai, ir viskas. :) Beto Google su savo monopolija numuša kainas, kas ir yra blogai.. Krc, reikia įstatymais apriboti Google veiklą, ir tiek. :))

  2. lolas
    Posted 2009.5.14 at 13:21 | Permalink

    „2) įdomesnė ir kokybiškesnė reklama labiau trauktų vartotojus ir mažintų blokuojančių skaičių;“

    Lol, na nereikia juokinti, niekam tos reklamos neįdomios. Jas visi, kas moka blokuoja, kas nemoka – keikia. Nupaišyk bet kokią reiklamą, bet kokio gražumo – mandrumo, tai tik brukalas, kuris nervina ir gaišina.

    Visiems, tiems, kas nemoka dar užsiblokuoti reklamų – su FireFox einate čia – https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865 ir instaliuojatės, toliau jau, manau paprasta.

    Mirtis reklamai!

    • Ignas
      Posted 2009.5.14 at 14:16 | Permalink

      Tai nenori kad Vienastoks ir kiti rašytojai gautų bent kažkokį atlygį už savo darbą?
      Tipiška, lietuviška… juk taip malonu kai kaimyną apvagia ar atlyginimo nemoka…

      • lolas
        Posted 2009.5.14 at 15:40 | Permalink

        Jei aš blokuoju reklamas šiame ir kituose tinklapiuose, tai reiškia, kad kažką pavagiau iš autoriaus?

        Nagi, čia jau ta pati retorika, kaip įrašų studijų, kurios negautą įsivaizduojamą pelną priskaičiuoja prie nuostolio.

        Analogija su elgeta, grojančiu smuikeliu Pilies gatvėje. Jei į jo padėtą skrybėlę neimeti kapeikos, o praeidamas pasiklausai jo griežimo – tai čia jau vagystė?

        • vienastoks
          Posted 2009.5.14 at 15:55 | Permalink

          Aš tai nelaikau to vagyste. Rašau ne su tikslu iš to daryti pinigus. Todėl reklamos blokavimą/neblokavimą laikau mygtuko „donate“ atitikmeniu – nori spaudi, nori ne. Arba elgetos skrybele, kas gali vieną dieną tapti realybe. ;)

        • Ignas
          Posted 2009.5.14 at 16:18 | Permalink

          Neduoti elgetai pinigų ir skatinti kitus neduoti yra skirtingi dalykai. Tavo raginimas visus instaluoti Adblock yra neetiškas straipsnio autoriaus atžvilgiu. Na jei jam pinigai nerūpi – tai tada prašom. Bet be pinigų betkoks projektas anksčiau ar vėliau mirs. aTa nežinau.lt? Gal toks budistinis požiūris irgi neblogas. Viskas laikina…

          • lolas
            Posted 2009.5.14 at 19:28 | Permalink

            Aš neskatinu, aš parodau kaip, jei yra noras, tai padaryti.

            Jei autoriui sunku pragyventi, tegul apie tai parašo ir įdeda linką į savo PayPal ar pan. sąskaitą -> DONATE. Būsiu pirmas, kuris padėsiu. Bet tikrai neprisiversiu žiūrėti mirgančių ir laiką/trafiką ėdančių reklamų.

        • Posted 2009.5.14 at 19:03 | Permalink

          Tavo pavyzdys yra visiškas fail.. nes TU ateini į svečius, į kažkokią svetainę, o ne elgetauja autorius kviesdamas visus.. :D

          Ir jei elgies kaip kiaulė, tai tave ir parsiunčia į atitinkamą vietą http://whyfirefoxisblocked.com/index.php tik esmė, kad tu ne tik sau prisišiki, bet dar ir kitiems svečiams kenki + Firefox reputaciją gadini, nes ne vienas puslapis tiesiog nebeleidžia naršyti jų free versijos su FF, vien dėl to AdBlock nugraužto ir tokių bambukų..

          Aš tai FF kūrėjų vietoje išmesčiau tą plugin, nes čia toks pat naglumas kaip visos reklamos per ekraną, tik iš kitos pusės…

          • lolas
            Posted 2009.5.14 at 20:34 | Permalink

            Na gal ant skaudžios vietos pataikiau. Atsiprašau ir dingstu nukautuotas argumentų iš serijos „sam durak“.

  3. Posted 2009.5.14 at 13:35 | Permalink

    Tai ka zmones gauna nemokamai arba labai pigiai – praranda savo verte. Taip yra su interneto reklama, su nemokamais sms’ais, nemokamais leidiniais ar net nemokamu aukst. mokslu.

    Sprendimas yra paprastas – suteikus produktui verte (abipuse – tiek is duodanciuju tiek is gaunanciuju). Belieka klausimas kaip tai padaryti. Pakelti kaina, suteikti nauja pavadinima, buda ar priemone?

  4. qq
    Posted 2009.5.14 at 13:47 | Permalink

    taig cia panasiai kaip su piratavimu. Gi pasiskaicius uzrasu is fronto galima panyti kad uzdyka rasomos knygos yra geris autoriui, kad uzdyka siunciami filmai vientik didina pajamas. Taip ir svetaines pigi reklama gi yra progreso saltinis.

  5. Marius
    Posted 2009.5.14 at 14:02 | Permalink

    Taip gerai argumentuotų straipsnių jokiam „rimtam“ dienraštį jau seniai neberandu. Geras darbas, buvo įdomu skaityt :)

  6. Ignas
    Posted 2009.5.14 at 14:04 | Permalink

    bet… niekas reklamą nebrangins 5 kartus. Tuo šią fantaziją ‘kaip būtų jeigu būtų’ ir baigsim ;) Ačiū, teisingi pastebėjimai bet skydelių sferoje niekas nesikeis imho. Bet mažesni tinklapiai, urmu neperkantys bet kokią reklamą, gali lanksčiau reaguoti ir užsakovui siūlyt ne dar vieną 50% nuolaidą o įdomesnius sprendimus. Truputi vilties yra. Bet šiaip – tai geras dar vienas pvz. kaip rinkos ekonomija mažina kokybę. Gyvename kokybės smukimo laikais: vienkartiniai daiktai, prasta reklama, copy-paste informacija, baisūs tinklapiai…

  7. cookie
    Posted 2009.5.14 at 16:06 | Permalink

    mano kuklia nuomone – tinklapiams reikia neapsikrauti reklama. tureti 2-3 pozicijas ir nedaugiau. jei tinklapis stiprus – galima pardavineti reklama laikui ar uz parodymus. bet reklama jose rodyti, tik kai yra ka rodyti, kai yra uzsakymas. ir butinai paciam tureti galimybe reguliuoti tas pozicijas. as pvz nedeciau klikines reklamos i top pozicijas

  8. Posted 2009.5.14 at 16:45 | Permalink

    Anot analitikų, reklamai dar yra toli kur keliauti. Reklamos biznis praktiškai neišvystytas dar net.

    Reklamos kainą ne dėl to pigi, kad ją pigiai parduodą, o dėl to, kad jos tokia vertė. Padidinus kainą, reklamos vertė nepakils. Kad vartotojas paspaustu reklamą, ji turi būti kažko verta, tą vertę ir turėtu didinti įmonės kuriančios reklamą, suteikdamos vartotojui motyvacija spausti.

  9. Galva neneša
    Posted 2009.5.14 at 17:00 | Permalink

    O svetainių atsakomybė ir savigarba. Juk tai jos priima ir leidžia siautėti visas užkardas laužančią BITĖS ir pan. reklamas?
    Turiu lėtą internetą, tai per tą traną bitiną prarandu tiek darbui reikalingo laiko – niekaip nesileidžia uždaromas – menkiausiai informacija tenka sugaišti dvigubai daugiau laiko, o jau nuodų prisigamina iš tos zlasties! Jei įkąsčiau toms bitėms, kristų vietoje.

  10. antakalnis
    Posted 2009.5.14 at 18:04 | Permalink

    del tu bites reklamu nesupratntu. rode 20 kartu ivairias issokancias reklamas. nespaudziau ir nespausiu. bet vistiek kisa

  11. Posted 2009.5.14 at 19:34 | Permalink

    Turiu mini (foto) versliuka ir reklaminu tik tai kad galetu sudomint zmogu – pvz nemokamas fotosesijas. Aisku yra salygu, bet jos ikandamos – jus man sena fotika, as jum fotosesija, jus idomi persona ir leidziat savo foto man naudot kaip pvz – as jum fotosesija, kt. Daugeliu atveju tai baigias mokamom fotosesijom ir maloniu pabendravimu.

  12. Posted 2009.5.14 at 20:07 | Permalink

    Matau 3 diskusijos objektus:
    a) AdBlock’eriai. Jau ne kartą įvairiose vietose minėjau, kad juos naudoja nykstamai maža vartotojų dalis ir jie nesukelia didesnių problemų užsakovams. Nemanau, kad ir sukels kada nors.
    b) reklamos kaina. Pakelti 5 kartus būtų nuostabu. Deja, bet kainas reguliuoja rinka. Internetas konkuruoja ir su kitais kanalais ir interneto tinklalapiai konkuruoja vieni su kitais. Sukurti tinklalapius internete gana pigu, todėl jų yra daug. Reklamos visiems nepakanka, todėl kainos krenta. Kažkas bankrutuoja, bet vietoj jo atsiranda du nauji.
    c) reklamos kokybė. Čia yra tikra tiesa, lygis yra labai prastas :( Ne tik pačio banerio nupiešimas prastas, bet visa grandinė, kurią Džiugas paminėjo: baneris, tinklalapis, paslauga… dažnu atveju viskas prastai. Bet reikalai tikrai gerėja :)

    • vienastoks
      Posted 2009.5.14 at 21:29 | Permalink

      O man tai dabar į galvą šovė dar viena priežastis – dar ir svetainių kokybė kol kas yra labai prasta. Todėl reklamos užsakovui gal jos ir neatrodo vertos didesnių pinigų. Šitą dalyką irgi reikia keisti. :) Ir keisti pirmiausia – net ir negaunant tinkamo atlygio. Kažkas turi pralaužti ledus.

      Sakyčiau, kad turi atsirasti matavimas ne tik pagal kiekybę, bet ir pagal kokybę: turinio, auditorijos, aplinkos, įtraukimo, bendruomenės, kultūros. Tada net ir 100 kartų mažesnė svetainė už One.lt galės uždirbti vien todėl, kad ji yra kokybiškai visiškai skirtinga, su brandžia ir veikiausiai labiausiai geidžiama reklamos užsakovui auditorija. Mokėti už reklamą proporcingai apsilankymams finansų analizės svetainėje ir vaikigalių forume yra absurdas.

      • Ignas
        Posted 2009.5.14 at 22:32 | Permalink

        tiksliai nepamenu, bet delfi reklama yra lyg 20-30 kart brangesnė nei one. O juk delfi yra visai nepatrauklus mirgančia reklama nusagstytas puslapis. Reklama normaliame tinklapyje turėtų būt bent 50 kart brangesnė nei one.lt. Tad užsakovai lyg žiūri kas ko vertas.

  13. Posted 2009.5.15 at 9:50 | Permalink

    Na taip, mes ne statybininkai, neprastumsime Seime įstatymo, kad reklamos kaina pasidarytų visiems 5x didesnė internete. Aš čia akcentus dėliočiau į tai, kad Lietuvoje dar vis vystosi e-prekyba ir būsimų e-verslininkų suvokimas apie tokios prekybos naudą.

    Perkamoji galia internete vis dar nėra tokia patraukli, kaip truguje. Tačiau tai patrauklus būdas informacijai pateikti – taigi krautuvės savininkas reklamą internte labiau sovokia kaip informacijos kanalą, o ne kaip jo įdarbintą pardavimo agentą.

    Tuomet, kai pakankamai žmonių Lietuvoje pereis prie e-apsipirkimo, tada ir reklama bus labai neblogas mažai apmokamas pardavėjas. Čia vėl atsiduriame į jau užsienyje veikiantį modelį ir servisą – mokėjimą už pardavimus.

    Jokiu būdu nesakau, kad išnyks prekės ženklo reklama. Tiesiog yra skirtingi tikslai reklamuojantis ir skirtingos tam pasitelkiamos priemonės: vieniems rūpi supažindinti vartotojus su ženklu, kiti jau turi ženklą ir nori parduoti, tretiems – tiesiog reikia srauto, kuris gamina (multiplikuoja) reklamos pardavimus.

    Kartu, prisimenant, kad e-rinka pas mus tik formuojasi, galiu pateikti menamą pavyzdį, su kuriuo turbūt sutiksite:

    Vidutinio dydžio firmelės bosas nusprendžia, kad reikia būti moderniems ir sukurpti „e-shopą“. Nusamdoma kiek prakutusi paskutinio kurso vadybinikė, kuri žino, kaip užsakyti reklamą internete per tinklus. Bet problema ta, kad nei ta vadybininkė, nei jos bosas nesuvokia, kokios vertės tie „visits“. Vadybininkė išleidžia pinigus „reklamai“, bosas lyg ir patenkintas – svetainė lankoma (grafikėliai statistikos rodo stulpelius), bet… pardavimų nėra…

    Neabejoju, jog yra specialistų, kurie tikrai žino, kur ir kaip reklamuotis internete ir kaip pasiekti gero rezultato verslui, tačiau, kol kremtame tik pradmenis, krautuvių savininkai labai nepatikliai žiūri į aukštus, bet nepelningus statistikos stulpelius, o kartu ir mokėti už tą atvestą lankytoją daugiau (pvz., 5x) nenori.

  14. Galva neneša
    Posted 2009.5.15 at 12:13 | Permalink

    Kaip savo teises bandantys „stumti“ baudžiami: paspaudžiau virš Bitės reklamos „blokuoti“. Ir ką – užuot dingusi ir man netrukdžiusi skaityti svetainės tekstą, ji tuoj pat išstūmė mano skaitytą langą ir išsikėtė per visą ekraną. Va tep. Jei taip darytų iš džiunglių išėjęs Mauglis, sakyčiau, na pasimetė žmogus, patekęs į jam nematytą civilizaciją. Bet kai taip daro stambi įmonė, turinti gal savo ir nemažą teisininkų korpusą? Ar jų mamytė nuo mažumės nemokė nebūti įkyriems?

  15. Posted 2009.5.20 at 22:59 | Permalink

    kažkiek tenka dirbt su visu šituo reikalu (banerių nedarau, bet aplink mane yra žmonių, kurie tai daro), tai galiu nurodyt kelias priežastis, kodėl reklama neretai būna nekokybiška.

    1) reklama dažniausiai daroma ne kuo efektyvesnė, o kad patiktų užsakovui – čia yra esminė problema, nes dažnai užsakovai NIEKO nenusimano reklamoje internetu, bet aiškina, kaip daryti;
    2) mažai kas labdara užsiima, tai banerius daro tiek, kiek užmoka užsakovas. Kadangi retas kuris normalius pinigus už banerį moka, tai ir gaunasi atitinkamos vertės rezultatas, nes jei gauni mažai už darbelį, tai reikia jų daugiau padaryt, kad gautųsi bendroj sumoj padori alga. tai nėra ir noro maltis ilgai prie vieno banerio. tai ir štampuoja pusfabrikačius…

    adblock’o nemėgėjams: o jei aš flash’o nesusiinstaliuosiu, ar tai bus taip pat piktybinis reklamos vengimas? :D neįsivaizduoju kaip dabar su senuku kompu reiktų skaityt kokį delfį ar skelbimus kokiam autopliuse – visur flashiniai baneriai, kurie ėda RAM, apkrauna PROCĄ, ilgina užsikrovimo laiką (jei sėdžiu per mobilų internetą, tai man tiesiogiai muša per kišenę su prasuktais MB), kai kada – net trukdo skaityti straipsnį (kai padaro su „neveikiančiais“ uždarymo mygtukais ir t.t.), tai kodėl man jos neatsikratyti?

    dėl reklamos kainų mažumo: jei visi susitarę pakels kainas penkiagubai, tai bus blogai, nes bus kartelinis susitarimas. juk visi piktinamės, kai pienas neracionaliai brangus – o man ganėtinai aišku, kad pieno perdirbėjai tikriausiai pasitarė dėl šito dalyko :) reklamos kaina turėtų būt skaičiuojama pagal projekto vertę, lankomumą, target group’ą ir t.t. pagal ką dabar skaičiuojama kaina, nežinau (ypač reklaminiuose tinkluose, o ne pavieniuose projektuose kaip delfi.lt ar pan).

    šiaip pačio interneto vertė šiek tiek krenta vien dėl prieinamumo. pvz php programerių pridygo kaip grybų po lietaus, nes pati kalba paprasta, greit perprantama, todėl ir krenta rinkos kaina, nes pasiūla didelė. aišku, NORMALIEMS programeriams vargu ar tai gresia :) spauda, tv, radijas kainas išlaiko vien dėl to, kad pačių radijo stočių nėra daug (santykinai. dabar jų padaugėjo, bet pvz anksčiau, kai būdavo 3-4 stotys, tai dar brangiau manau buvo).

    pas mane išvados maždaug tokios: žmonių, sugebančių padaryt kažką tikrai normalaus, yra, tiesiog užsakovai per mažai pinigų skiria tam + retas kuris skiria visam tam reikalui kompetentingą žmogų, kuris tinkamai išnaudotų reklamai skirtą biudžetą. Prie viso šito reikia pridėti užsakovų sustabarėjimą – labai retas ryžtasi nestandartiniams projektams. web dizainai turi būt standartiniai, baneriai – klasikiniai, jokių originalių sprendimų. ir jei užsakovai mažiau aiškintų, ką dizaineriui/animatoriui daryti, manau tikrai nemažai originalių idėjų pamatytume. pats darbe laabai dažnai matydavau, kaip užsakovai „nugesindavo“ visai įdomias idėjas.

One Trackback

  1. By Reklamos kainos po truputį kyla on 2009.7.25 at 15:46

    [...] žmonių sunaudojamos informacijos dalis bus apmokama tik reklama internete. Juk sakiau, kad kainas reikia didinti… Įrašo tema: internetas, naujienos ir žymos: internetas, kaina, reklama. Pasižymėkite [...]