Optimistinė prognozė: po 10 metų TV nebebus

senitv29

Gerai, kad ne mano prognozė – įtemptai kasdien žiūrinti „nekviestas meiles“ Lietuvos vyrija man galvą nusuktų. :) Tokią kontraversišką mintį parašė žinomas IT žurnalistas Duncan Riley svetainėje The Inquisitr. Jis remiasi keliais dalykais:

  1. Televizijos žiūrimumas nuolat mažėja, ją keičia internetas.
  2. Vidutinis TV žiūrovo amžius vis labiau auga, artėdamas prie 50-ies.
  3. Mažėjant žiūrimumui, mažėja pajamos iš reklamos. Mažėjant pajamoms į eterį leidžiamos prastesnės kokybės programos, kurios būna dar mažiau žiūrimos. Ratas užsidaro.

Maniau pagausiu autorių, paminint Joost, Hulu ar panašų projektą, bet jis apdairiai juos nutylėjo. Interneto televizija žadėjo daug, bet pasiekė kol kas labai kuklių rezultatų. Pačių pasidaroma parsiunčiamų iš įvairiausių šaltinių filmų, serialų ir laidų mišrainė vartotojams kur kas patrauklesnė už ganėtinai ribotą programų pasiūlą interneto TV kanaluose. Būtent torrentais, FTP ar iš Usenet serverių parsisiunčiami reginiai labiausiai ir konkuruoja su TV. Didėjant interneto pralaidumui ta konkurencija tik augs.

Per artimiausius kelis metus portalų vaizdo klipai tikriausiai visiškai nurungs TV žinias. Jei dienos bėgyje perskaitai visas naujienas portale ir dar gali pasižiūrėti įdomiausių įvykių reportažus, tai kam gaišti laiką prie TV vakare?

Filmų, serialų ir dokumentinių programų siuntimas iš interneto netrukus taps nebeatskiriamas nuo interaktyvios TV. Jau dabar yra programų, kurios pradeda rodyti vaizdą tiesiai iš siunčiamo skaidyto RAR archyvo dalies tuo metu, kol siunčiasi kitos. Peržiūrėjęs programą vartotojas pats nuspręs, ar palikti „transliuotus“ failus pas save ar ištrinti. Torrentų sekimo tarnybos specializuosis – kai kurios jų virs virtualiomis kabelinėmis televizijomis, galinčiomis siųsti į ekraną pasirinktą filmą, laidą, animaciją ar serialą. Vienas svarbus dalykas, kurio šiandien trūksta – legalus visos šios veiklos organizavimas.

O kaip gi televizija? Bandys nepasiduoti? Sunku kol kas pasakyti. Kai pažiūriu lietuviškus kanalus, tai matau, kad neverta net bandyti. Kai pažiūriu BBC programas, pamanau, kad specialiai mokėčiau savo pinigus, kad tik tokios nesibaigtų.

Jau dabar mūsų TV yra virtusios kukliai „laidomis“ tepridengtu pageidavimų koncertu. Kiek galima bus pinigėlių SMS-ais išsunkti iš senstančios auditorijos, tiek jos ir veiks. Stambiausios užsienio televizijos, ypač nepramoginės, išliks. Tos, kurios yra universalesnės, gyvens ilgiau. Spėju, kad BBC gyvuos daug ilgiau už CNN, kuri jau dabar mažai skiriasi nuo naujienų portalo su daug vaizdo klipų.

Pats televizorius kaip aparatas, žinoma, neišnyks. Negali visą dieną sėdėti prie aktyviai dėmesio reikalaujančio kompiuterio. Reikia turėti vietą nuvirsti poilsiui su a***s skardine rankoje. Tik tas televizorius tebus dar vienas AK ekranas, rodantis dieną pasirintus filmus ir programas iš interneto…

Įrašo tema: komunikacijos ir žymos: , , , , . Pasižymėkite nuorodą. Parašykite komentarą ar įdėkite citatą:Nuorodos URL.

Komentarų (42)

  1. Parašytas 2008.7.30 (14:13) | Nuoroda

    Nelabai tikiu. Aš dievinu televiziją ir netalpinu jos į LNK/TV3/LTV rėmus. Man patinka teliko generuojamas element of randomines, kai varydamas per kanalus randi kažką tokio, ko nebūtum gyvenime ieškojęs. Kad ir kaip nesenai per LTV2 pažiūrėta klasikinio kino juosta Ein Zwei Drei. Tas pats su Discovery laidomis. Nu niekad nesugalvočiau internete ieškoti laidos/filmo apie Boeing gamyklą. O ji labai įdomi buvo. Ir aptikta random. Šiaip su Duncan’o nuomonę sutikčiau, jei optimistinė prognozė būtų skirta LNK :).

  2. Parašytas 2008.7.30 (14:19) | Nuoroda

    Aš irgi nežiūriu TV. Jau keletą metų, ir visiškai jo nepasigendu. Net jeigu išjungtų internetą, tikrai nepradėčiau žiūrėti televizijos, o tiesiog daugiau skaityčiau, atrasčiau kitokių pramogų. Taigi TV tėra senas įprotis laikyt jį ijungus dėl vaizdo. Be reikalo elektrą naudoja ir tiek. O kalbant apie lietuvišką televiziją, tai tenai TOKS šlamštas, kad net girdėt man nesinori ką ji rodo.

    Death to TV. Amen :)

  3. vienastoks
    Parašytas 2008.7.30 (14:36) | Nuoroda

    @Artojas:

    Man irgi patinka netikėtai atrasti dalykai, tačiau manau, kad internetas suderina ir norimus pažiūrėti dalykus ir atsitiktinius, kai tuo metu TV geriausiu atveju patenkina atsitiktiniais. Galų gale, kas gi kliudo sukurti StumbleUpon TV? :)

  4. puma
    Parašytas 2008.7.30 (15:04) | Nuoroda

    Autoriaus nuomonė įdomi. Tačiau nereikia pamiršti to, kad didžioji (didžiausia) torrent tinklu platinamų vaizdo įrašų dalis – TV serialai.

  5. Parašytas 2008.7.30 (15:21) | Nuoroda

    Vienastoks, kad StumbleUpon TV kaip ir yra jau :D
    http://video.stumbleupon.com/
    100 kanalų suskaičiavau :)

  6. vienastoks
    Parašytas 2008.7.30 (15:31) | Nuoroda

    @Darius:

    Na, tai tuo labiau. :)

  7. fsb
    Parašytas 2008.7.30 (15:37) | Nuoroda

    Manau kad tikrai neisnyks, ir nelabai ten kas mazeja, gal tik kazkiek nusistovi labiau issivysciusiose salyse, o besivystanciose tik daugeja. Nezinau kaip dabar bet iki praeitu metu jav tv auditorija tik didejo, manau kad tikrai negresia jokie isnykimai, beto tv kanalu tik daugeja, technologijos pinga, tai kokie cia isnykimai.

    P.S. Apie kompiuteriu peles manau ta pati, cia tik zmones gyvenantys technologijose gali taip galvoti, nesvarbo kad vis populiarejau touch screenai ir pan, bet peles tikrai neisnyks.

  8. Darius
    Parašytas 2008.7.30 (15:44) | Nuoroda

    Isnykt manau neisnyks, bet keisis formatas, kazkas panasaus manyciau turetu atsirasti, kad butu galima deliotis programas paciam. O siaip as jo irgi perdaug neziuriu, taciau kaip minejo Artojas, man irgi patinka perbegus per kanalus rast kazka tokio, ko tikrai buciau nesumastes ziuret. Kad ir vakar vakare ziurejau dokumentine laida apie naftos platformu darba. Na nors uzmuskit buciau to nesumastes, bet sedejau prilipes pusantros valandos prie zydrojo ekrano :) ir net 2 reklamines pauzes manes nesuerzino kazkodel :)

  9. Parašytas 2008.7.30 (15:57) | Nuoroda

    Na čia aišku galima dar ir padiskutuoti jautria tema apie tai, kiek tas interneto patenkinimas legalus :). Galų gale pati tema yra savotiškai jautri. Vat aš įsivedžiau Gala. Kaip man ją traktuoti. Kaip TV ar kaip internetą? Aš tikrai sutinku, kad tradicinės, tokios kokia ji šiandien TV neliks. Bet ar tapusi ipTV, TV nustoja būti TV, ar tiesiog evoliucionuoja į naują formą?

  10. vienastoks
    Parašytas 2008.7.30 (16:16) | Nuoroda

    @Artojas:

    Man atrodo, kad transportas nesvarbu, t.y. ipTV perduodama fiksuotą tinklelį lieka ta pačia tradicine TV. Naujos kartos TV man būtų panašesnė į RSS skaityklę, kur naujos programos, filmai ir pan. įkrenta į bendrą krepšį, o aš pagal norus susimetu programą vakarui, savaitgaliui arba tiesiog pažiūriu atskirą laidą.

  11. Parašytas 2008.7.30 (16:46) | Nuoroda

    Aš jau šiandien palaidojau TV. :) Dar liko viena laida KMŽ, bet ir tą žiūriu per tv.lt, o ne per tikrą TV, nes pastoviai pamirščiau laiku įsijungt tą kanalą..

    Šiaip Joost dabar labai nebloga, rodo naujausias Top Gear, the gadget show ir kitas laidas, tai Discovery, explorer ir eurosport taip pat nebeteko prasmės, o daugiau ten stipriai nėr ką žiūrėt iš tų 50 kanalų, tik rusiškus serialus arba nekviesta meilė… kas tokius žiūri..? taip ir lieka spėlioti.. :DD

  12. Parašytas 2008.7.30 (17:02) | Nuoroda

    Jeigu TV suvoksime tik taip, kad tai tik ištisinė transliacija (žiūri tai ką rodo), tai ir aš jai savo kuklia persona pranašaučiau mirti :) Tačiau TV turi ir platesnių galimybių (pvz tv-on-demand), ir tokia televizija iš esmės niekuo nesiskiria nuo kompiuterio su internetu. Tad gal ir banalu, bet tiksliau būtų sakyti, kad TV ir internetas taps vienu ir tuo pačiu produktu.

    Antra – TV dar ilgai bus nepralenkiama tiesioginių transliacijų lyderė, ypač jei bus rodoma HD kokybe (pvz Pasaulio futbolo čempionatas).

    Trečia – mano nuomonė dėl BBC ir CNN kiek kitokia. CNN iš esmės vien tik info kanalas, o informacija yra toks dalykas, kuris turi būti transliuojamas tiesiogiai. Tuo tarpu BBC pagrindinis arkliukas – autorinės laidos, kurias galima atsisiųsti į kompiuterį ir pasižiūrėti vėliau.

    Ketvirta – reikia pripažinti, kad informatyviausi internetiniai portalai su daug vaizdo klipų yra tie patys CNN, BBC ir t.t. Kitos internetinės žiniasklaidos priemonės pernelyg lokalios jeigu lygintume su pasauliniais TV monstrais. Aišku, galima kalbėti apie vartotojų kuriamą turinį, tačiau net ir jį sėkmingai pasiimta tas pats CNN (iReport).

    Penkta – jeigu TV nekurs Nekviestos meilės ir kitų serialų, neturėsime ką siųstis į kompiuterius :)

  13. Parašytas 2008.7.30 (17:16) | Nuoroda

    O neeeeee!!! Reiks su žmona kompiuteriu dalintis :(
    Dabar tai nors tą televizorių turi, bet jo netekusi gali imti radikalių veiksmų :)

  14. Parašytas 2008.7.30 (17:32) | Nuoroda

    Pagaliau mano sausi samprotavimai pavirto į rimtą straipsnį. Aleliuja:)

  15. Parašytas 2008.7.30 (17:40) | Nuoroda

    pilnai sutinku. Jau pats nežiūriu televizijos 2 metus!! (išskyrus sportą). Bet ir mano pažįstami taipogi neatsilieka.

  16. hm
    Parašytas 2008.7.30 (17:50) | Nuoroda

    siek tiek klausimas offtopic,gal kas galit pagelbet:)
    suinstaliavau zmogeliui naujus windowsus,bet pasirodo neturi draiveriu tinklo plokstes.kokiu budu nustatyt kokia tai tinklo plokste(integruota kiek supratau),nes dbr identifikuojasi tik kaip ethernet controller?

  17. Paulius
    Parašytas 2008.7.30 (18:08) | Nuoroda

    Visiškai sutinku su teiginiu, kad dabartinė televizija yra atgyvena. Asmeniškai aš namie turiu paprastą analoginę televiziją ir palydovinę. Abiejų praktiškai nebežiūriu. Iš lietuviškų tai praktiškai vieną kanalą t.y. LTV težiūriu. LNK visiškai visiškai nežiūriu, o per TV3 jeigu neužmirštu Daktarą Hausą pažiūriu ir daugiausiai vieną filmą per mėnesį, jeigu koks nors pažįstamas parekomenduoja, nes pats nežiūrėdamas televizijos jokių anonsų nematau ir nežinau ką ir kada ten rodo, nors nelabai ir įdomu, seniai nebesitikiu nieko įdomaus. Apie BTV ar panašų šlamštą išvis nešneku, neįsivaizduoju kas tokius kanalus gali žiūrėti apskritai. Per palydovą kartais minėtąją BBC pažiūriu, kartais muzikos paklausau, bet tas kartais tai DAUGIAUSIAI 1 kartas į savaitę.

    Kaip ir viskas, toks mano santykis su televizija ir nelabai įsivaizduoju kas turėtų atsitikti, kad aš turėčiau pradėti ją vėl žiūrėti. Ta prasme tokią, kokia ji yra dabar.

    P.S. Visiškai sutinku su išsakytomis mintimis apie ateities televiziją ir palyginimus su Torrentais. Jei ir dabar sužinau, kad įvyko stebuklas ir per televiziją kažką įdomaus rodė, paprasčiausiai atsisiunčiu ir pažiūriu sau patogiu laiku. Vis dažniau nei ir turėdamas galimybe pasižiūrėti tai ką žinau, kad tuoj rodys nežiūriu, nes paprasčiausiai ne nuotaika žiūrėt būna, noriu miego ar panašiai. Kitą diena atsisiunčiu tai ką rodė ir pasižiūriu. Vuolia.

  18. Mantas
    Parašytas 2008.7.30 (18:29) | Nuoroda

    >> Artojas

    Jei jau patiko Discovery, užmesk akį į National Geographic. Man asmeniškai šis kanalas daug daugiau gero bei kokybiško pasaulio pažinimo turinio pateikia :)

  19. Mantas
    Parašytas 2008.7.30 (18:30) | Nuoroda

    O va BBC World – nuobodu šiek tiek. Aš renkuosi CNN. Dinamiškumas arčiau širdies :)

  20. Parašytas 2008.7.30 (18:32) | Nuoroda

    Kai eteryje atsiranda tokiu, nebijokim to zodzio, issigimusiu, laidu, kaip kad greit per LNK pasirodysianti „Trecias nereikalingas“ ar kazkaip panasiai, kur rezisura akivaizdi bet nepaisant to – apgailetina, manau tikrai normalu, kad greit TV nebeziures niekas :)

  21. baba
    Parašytas 2008.7.30 (18:36) | Nuoroda

    Susirinko internautai, diskutuoja apie tv isnykima, giriasi kas kiek tv jau neziuri ir galvoja kad cia masiskai viskas vyksta, nu ka, sunku jums kazka izvelgti per monitoriaus stikla. krc nusipezat biski, nedaug jus skiretes nuo pensininku. Bet ka cia man kalbet, jus mokat naudotis wikipedia, jus gudresni. Beje kodel sios prognozes optimistines? kad viena blogi pakeis kitas blogis? ar kad blogi pakeis „geris“(jusu akimis)?

  22. fsb
    Parašytas 2008.7.30 (19:14) | Nuoroda

    Monika, tai ka tu negali atsirinkt ka ziuret? mazai kanalu tau? Yra tikrai nemazai ir geru laidu ir nemanau kad jas pakeis pigus kitchas.

  23. vienastoks
    Parašytas 2008.7.30 (20:15) | Nuoroda

    @hm:

    Aš tokiais atvejais visada parsisiunčiu ir paleidžiu SIW: http://www.gtopala.com

  24. vienastoks
    Parašytas 2008.7.30 (20:17) | Nuoroda

    @baba:

    Optimistinė, nes aš pats nemanau, kad po 10 metų TV sunyks. Ir dar optimistinė, nes reikėtų, kad sunyktų. Bent jau tas mėšlas, kuris transliuojamas per pagrindinius komercinius kanalus. Ir ne, aš interneto blogiu nelaikau. :)

  25. baba
    Parašytas 2008.7.30 (20:34) | Nuoroda

    Ta prasme tau rupi kad zmones ziuri visa ta mesla? Ir noretum kad nebeziuretu ir visi persimestu i interneta(kuriame dar daugiau visokio meslo)? Juk to niekada nebus, cia problema ne televizijoje, o zmoniu iprociuose, kas is to kad sulystu visi i interna? jau ir taip balaganai darosi, tai isvis butu nudurnejimas, nors jis jau ir vyksta su tuo internetu, negalvok kad ji taip visi protingai gali isnaudoti kaip tu. gal pabandyk parasyti straipsni „Optimistine prognoze: po 10 metu isnyks visas meslas is televizijos“

  26. baba
    Parašytas 2008.7.30 (20:36) | Nuoroda

    P.S. „…bet sulys i interneta“.

  27. Parašytas 2008.7.30 (21:01) | Nuoroda

    „Jei dienos bėgyje perskaitai visas naujienas portale ir dar gali pasižiūrėti įdomiausių įvykių reportažus, tai kam gaišti laiką prie TV vakare?“

    Aš irgi pakankamai ilgai taip galvojau, bet paskui man pasakė pakankamai logišką priežastį, kurios ilgai nesupratau, bet ilgai gromuliavęs, pripažinau – „O TAI KĄ DARYTI, JEI NĖRA KĄ VEIKTI?“

    Blogiausia, kad dar daug kam dominuoja tas faktorius „nėra ką veikti“. Ir manau, pakankamai dideliam procentui jis visada dominuos.

  28. Mantas
    Parašytas 2008.7.30 (21:56) | Nuoroda

    Tiesa, veizau aš straipsnį ir juokiuosi: nuo kada žodis „alus“ pateko į cenzūruojamų apžvaigždutinamų terminų sąrašą? :)

  29. Parašytas 2008.7.30 (23:35) | Nuoroda

    Na aš manau, kad rato užsidarymą galima dar išgelbėt pradedant rodyti kokybiškų laidų/filmų/serialų jaunimui. Sakyčiau, kad TV nustoja žiūrėt tie, kurie labiau orientuojasi į saviugdą, žinias, kultūrą. Tie, kuriems atsibodęs žiūrovų bukinimas skandalais, lėkštais šou ir nuspėjamais serialais.

  30. negative
    Parašytas 2008.7.31 (2:01) | Nuoroda

    turiu teliką dėžėje gražiai pastatyta kitame kambaryje. jis naudojamas tik on special occasions – europos/pasaulio futbolo/krepšinio čempionatų bei tuoj prasidėsiančios olimpiados žiūrėjimui ;]

  31. vienastoks
    Parašytas 2008.7.31 (10:03) | Nuoroda

    Turiu įdomios informacijos skeptikams:
    JAV 20% pagrindinio laiko laidų jau žiūrimos internete. Pusė žiūrovų nurodė, kad internetas jiems pakeičia TV, 31% nurodė, kad taip „pasiveja“ praleistas laidas, o 18% – papildo TV žiūrėjimą.
    Įdomu tai, kad internete TV žiūri ne jaunimas, kaip galima būtų tikėtis, o daugiausiai 34-44 metų žmonės, kuriems interneto TV yra svarbesnė už tradicinę.

    Žinoma, tai JAV, bet po metų-kitų tas pats bus ir čia.
    Šaltinis: http://www.hothardware.com/New.....ed_Online/

  32. Parašytas 2008.7.31 (13:17) | Nuoroda

    Hey hey! Sveikinu patekus į Opus3 info šaltinius ;]

  33. vienastoks
    Parašytas 2008.7.31 (13:27) | Nuoroda

    @)`(:

    Smagu labai. Opus3 – tai radijo stotis, ar ne? Jiems gerai – dar ilgai gyvens. :)

  34. Parašytas 2008.7.31 (17:09) | Nuoroda

    Yep, radijas čia.
    “ rašo portalas nežinau.lt“
    :]

  35. Parašytas 2008.7.31 (19:15) | Nuoroda

    to baba

    Na, nereikia taip jaudintis, bet prieš vėją nepapūsi. TV išsigimė jau seniai, o internetas yra visai kita „sritis“. Ten per jį nerodo kiaurą parą bukinančių laidų (pažiūrėkit į TV3 ir LNK), žmogus turi laisvę ir PATOGUMĄ rinktis tai, ką nori.

  36. Parašytas 2008.8.1 (0:17) | Nuoroda

    Labai daug kas priklauso nuo religijos.
    Kaip pvz galima palyginti Lietuvos ir Estijos reklamos pajamas. Pas mus pagrindiniai pinigai TV, pas juos spaudoje.
    Kadangi pas katalikus pastorius kalba, o visi šneka (ale TV), o pas liuteronus (estai berods tokie) kiekvienas pats sau ieškau tiesos iš knygų (spauda).
    Paklauskite kas žiūri MTV? Jaunimas, kadangi tik ten yra jam kokybiškos laidos, o esant kabelinei televizijai prievolės žiūrėti vieną iš lietuviškų kanalų nėra, todėl gal ir LT teoriškai auditorija mažėja, tad tikrai mes nesenstam ;)

    Eugenijus
    youlikeit.lt

  37. Parašytas 2008.8.1 (17:15) | Nuoroda

    o kam tas telikas reikalingas? jau šimta metų nežiūriu :)

  38. Ričardas
    Parašytas 2008.8.1 (19:26) | Nuoroda

    Neskaičiau, čia visų komentarų, tačiau pasakysiu tik savo nuomonę – nemanau, kad televizija dings, nes jau daug kartų teko girdėti dalykų apie tokius dinginėjimus įvairių dalykų ir kol kas vis dar visus naudojame. :)

  39. Parašytas 2008.8.3 (12:28) | Nuoroda

    Na, nežinau kaip kitur, bet jeigu lietuviška televizija ir toliau „džiugins“ žiūrovus tokiomis laidomis ir serialais kaip „Kitas“, „Nekviesta meilė“, „Meilės trikampis“, „Dzin“, „Trečias nereikalingas“, „KĮŽ“, tai apokalipsė garantuota.

    Nors, kita vertus, kas antram lietuviškam piliečiui tokios laidos yra tikras žiūrimumo perliukas. Tai gi čia peršasi išvada, kad televizija derinasi prie šiandieninio žmogaus mentaliteto, kas gali iššaukti kultūrinę krizę ir išvis „susprogdinti“ televiziją.

    Aš manau, jog pati televizija nedings, tačiau taps modernesnė, interaktyvesnė (kaip pavyzdį galima ir ta pačią skaitmeninę televiziją pateikt). Nors dėl manęs lietuviška televizija gali ir pradingti, tik tegul palieka Žinias, nes vien pasaulinio lygio BBC juk nepakanka :)

  40. soja
    Parašytas 2008.8.7 (7:53) | Nuoroda

    Tv neisnyks, bet tures keistis :)
    Vieni kaanlai ir bus bukiems, kiti – intekeltualmas, dar kiti – spec. svarbiausia, vienas kad TV kanalas jau aikivaizdziai nebegali aprepti visu visuomenes sluoksniu – tam nebeuztenka lesu, tikari turi buti kazkosm TV monstras… Tie kanalai, kurie yra idomus – specifiniai – tokie ir isliks_ :):):)

  41. WYLMAS
    Parašytas 2008.8.15 (17:19) | Nuoroda

    As manau, kad televizija issilaikytu, jei butu transliuojama internetu ir matoma visam pasauliui, bei pateiktu kazka ydomaus

  42. Parašytas 2008.11.19 (15:17) | Nuoroda

    Delfi:
    Tyrimas: nemokamos interneto paslaugos smukdo televiziją
    http://www.delfi.lt/news/econo.....d=19337129

Viena citata

  1. [...] prognozuoja televizijos pabaigą, tad geriau pasidomėkim kas mūsų laukia WordPress 2.7 versijoje, kad turėtume ką veikt, kai [...]

Parašykite komentarą

Jūsų adresas niekada nebus skelbiamas ar perduotas kitiems. Privalomi laukeliai pažymėti *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>