Nemokami tinklaraščiai autoriams brangiai kainuoja

giveaway31.jpg
(BitBoy nuotrauka)

Tinklaraštis – beveik tobulas internetinės nemokanomikos pavyzdys: skaitytojas dažnai jame randa vertingos ar įdomios informacijos, turi galimybę padiskuotuoti apie ją su autoriumi ir kitais skaitytojais, gali užsakyti šios informacijos srautą sau patogia forma – ir visa tai už dyką, netgi be reklamos (dažniausiai). Tačiau pačiam autoriui tinklaraščio kūrimas nemažai kainuoja. Suradęs kolegų skaičiukus The Blog Herald, nusprendžiau paskaičiuoti ir aš:

  • Programinė įranga. Galima išsiversti nieko nemokant, bet spartesniam darbui reikia geresnių įrankių. Aš tinklaraščio reikalams pirkau tris programas: Blogo, Ecto ir ImageWell (25+20+20 JAV dolerių). Kai kurias kitas programas naudoju tinklaraščiui iš dalies (pridėkim dar $25). Gausim apie 220 litų.
  • Techninė įranga. Tinklaraščio rašymas 100% kompiuterio laiko neužima, bet bent jau pusę – tikrai. Telefono indėlis mažesnis, gal koks ketvirtis. Sumoje – apie 3000 Lt.
  • Talpinimo išlaidos. Šiemet apmokėtų sąskaitų už talpinimą, vardų registravimą ir priežiūrą suma – 573,58 Lt. Ji galėtų būti gerokai didesnė, bet gavau nuolaidų.
  • Energijos ir interneto išlaidos. Elektros energijos dalį sunku apskaičiuoti (ėmiau 1/10 sunaudojamos), interneto – paprasčiau (1/2). Suma per metus – 1260 Lt.
  • Papildomos išlaidos. Tai įvairios smulkios išlaidos: transporto, kelionių į konferencijas ir pan. Per metus susidaro apie 700 Lt (dėl to, kad remiu BlogOut ir kitus renginius – šiaip būtų mažiau).
  • Neuždirbti honorarai. Negautos pajamos – Holivudo ir įrašų industrijos išradimas. Iš tikrųjų tokių nėra. Tačiau bent jau teoriškai galima pasvarstyti, kas būtų, jei bent dalis tekstų, rašomų tinklaraščiui, būtų paskelbti kokiame nors žurnale už honorarą. Jų būtų nedidelė dalis, tačiau manau, kad maždaug už 500 litų per mėnesį išeitų (žinau iš patirties – daug metų rašiau „Naujajai Komunikacijai“).

Pabandykime suskaičiuoti, kiek gi tai kainuoja per vieną mėnesį. Kadangi programos ir technika perkama ne vieniems metams, tai išlaidas padalinsiu iš trijų. Taigi tinklaraščių rašymas man per metus kainuoja 9610 litų arba apie 800 litų per mėnesį. Gerais metais populiarus tinklaraštis dalį pinigų gali susigrąžinti pajamomis už reklamą. Bet ne šiemet, žinoma.

Ką reiškia šie pinigėliai? Tai, kad tinklaraščių autorių užsiėmimas – brangus malonumas. Neveltui juos rašo jauni žmonės, kurių laikas pigiau kainuoja (arba kurie mano to laiko turį neribotai). Idealiame pasaulyje tai dar reikštų ir pagarbą autoriui – bent jau už tai, kad jis išleidžia 800 litų vien tam, kad tekstus galėtų nemokamai skaityti apsilankiusieji tinklaraštyje. Aš netgi įtariu, kad šie pinigai yra tinklaraščių pabaigos priežastis: per tris metus būsiu tinklaraščiui išleidęs 30 tūkstančių litų. Ar susimąstysiu apie išlaidavimą ir pradėsiu taupyti?

Įrašo tema: internetas, komentarai ir žymos: , , , . Pasižymėkite nuorodą. Parašykite komentarą ar įdėkite citatą:Nuorodos URL.

Komentarų (46)

  1. Parašytas 2009.8.31 (11:00) | Nuoroda

    Nieko nepirkau tinklaraščio rašymui, net kompiuteris man kainavo tik 0,7 degtinės.
    Tinklaraštis blogger blogofermoje, nemokamas. Rašau tiesiai naršyklės lange.
    Techninės išlaidos – na, nebent beveik 100 už telekomo „bazinį“ (su gaila tv).
    Bet laiko užima nemažai – pora valandų kasdien.
    Tai tikrai nemaža kaina, šeimos sąskaita…

    • Parašytas 2009.9.1 (11:05) | Nuoroda

      Ir „laiką kainuoja“, tai tik ta prasme, kad ir TV žiūrint ar su dviračiu važinėjant laikas eina.. o blogą rašo turbūt pirmiausiai, nes pačiam patinka, kaip ir visos kitos pramogos ar hobiai.. Turbūt nėra nemokamų užsiėmim, tik kiekvienas laiką ir bapkes paskirsto dalykams, kurie jam labiau patinka.

      Jei dar gudresni būna, tai net darbą pakeičia savo mėgstamais užsiėmimais ir vadinasi: problogeris, progameris, proskateris…

    • Parašytas 2009.9.14 (4:05) | Nuoroda

      O gal tos dvi valandos „šeimos sąskaita“ kaip tik į naudą? :) Ir pats atitrūksti porai valandų, veiki kas malonu, įdomu, tam tikra prasme save realizuoji…
      O dėl papildomų finansinių išlaidų tai sutinku – praktiškai 0 jei nereikia kažkokio išskirtinumo. Kompiuteris ir internetas juk ne tam, kad bloginti atsirado, greičiau bloginimas pas dažną atsirado, nes kompiuteris ir internetas jau buvo :)

  2. Parašytas 2009.8.31 (11:11) | Nuoroda

    Kokios sumos! Neįtikėtina net. Mano išlaidavimas būtų daug kartų mažesnis: serveris per mėnesį kainuoja vos 4 lt, domenas – vos 25 lt per metus, kompiuterio nedrįsčiau įskaičiuoti, kadangi jis buvo pirktas ne būtent blogui, o mokslui, pramogoms, taipogi ir Internetas (nors galima naudotis vietose ir nemokamai); tik laiko suryja daug, bet toks mano pasirinkimas…

  3. Parašytas 2009.8.31 (11:22) | Nuoroda

    Eiliniam blogeriui, kaip aš, kainuoja tik laikas. Na, ok, kompiuterio klaviatūra dyla, interneto baitai tiksi… pajamos nedidėja :)
    Turbūt idealiausias darbas – rašyti blogą ir už tai gauti algą. Buitinės žurnalistikos populiarumas įgauna pagreitį, nes dabar visi nori rašyti, būti skaitomi ir komentuojami. Žinių visuomenė, taigi.

  4. Parašytas 2009.8.31 (11:30) | Nuoroda

    Gražiai atrodo tokios sumos, bet tikrai nemanau, kad daug kas patvirtintu tiek išleidžiantis. Va nebent pradėtume laiką skaičiuoti kiek praleidžiam prie page’o, tada tai jo.

  5. Vejas
    Parašytas 2009.8.31 (11:59) | Nuoroda

    :) tada siūlau padaryti ekperimentą ir 3 metus nerašyti… vadinasi 2012 pabaigoje kišenėje turėsi 30 tks. O jei nerašysi 10 metų …

    • vienastoks
      Parašytas 2009.8.31 (12:03) | Nuoroda

      Tikriausiai išleisčiau pinigus kitur. Bet tai nekeičia esmės – rimtai rašant tinklaraštį ir išlaidos rimtos gaunasi. :)

      • Parašytas 2009.9.14 (4:08) | Nuoroda

        A, tai sustiprina mano įtarimą, kad šis įrašas iš dalies buvo skirtas ir potencialiems reklamos užsakovams, kurie bandytų derėtis, va, maždaug – paskaityk, ir suprasi kodėl tiek imu :)

  6. Wa1DaS
    Parašytas 2009.8.31 (12:28) | Nuoroda

    „Tie kas rašo, gyvens amžinai!“

    OT> Atsiprašau už klausimą nelabai į temą, bet gal žinote kada pasirodys naujas NK numeris? Nes šiais metais pasirodė vos keletas numerių ir natūraliai kyla klausimas kodė? Negi ir NK ateina galas?

    • vienastoks
      Parašytas 2009.8.31 (14:51) | Nuoroda

      Nežinau. Aš irgi laukiu. Ironiška, kad į jį parašiau didelį tekstą apie spaudos eros pabaigą. Gal tokiu būdu ir pribaigiau? :)

  7. Parašytas 2009.8.31 (12:50) | Nuoroda

    Rašinio gale trūksta banko sąskaitos numerio ;) Šiaip tikrai nepagailėčiau kokių 20 lt į mėnesį už nezinau.lt prenumeratą, darant prielaidą, kad dabartinis srautas nesikeis tiek dažnio, tiek kokybės atžvilgiu

    • vienastoks
      Parašytas 2009.8.31 (14:54) | Nuoroda

      Nuo rugsėjo tas srautas bus maždaug 1-2 rašiniai per dieną, ne daugiau. Ir dar vienas tekstukas manofonas.lt. Naujienų tikriausiai nebespėsiu rašyti.

      Aš sau 20 litų per mėnesį nemokėčiau. :) Tegu skaitytojams viskas lieka nemokamai – ekonomikai atsigaunant tikiuosi, kad atsiras reklamos.

  8. Mantas
    Parašytas 2009.8.31 (12:51) | Nuoroda

    Tokie skaičiai slopina norą turėti tinklaraštį..

  9. Vytautas
    Parašytas 2009.8.31 (13:05) | Nuoroda

    Anot vieno kalendoriaus, šiandien yra Interneto dienoraščių (blogų) diena, su kuo ir sveikinu!:) Ačiū už atkaklų ir įdomų darbą!

    • vienastoks
      Parašytas 2009.8.31 (14:55) | Nuoroda

      Ačiū! Čia gal jau trečia tinklaraščių diena šiemet, bet vis tiek šventė. :)

  10. Parašytas 2009.8.31 (13:29) | Nuoroda

    Iš esmės, kasmet ta suma mažėja – juk ne kiekvienas keičia kompiuterį ar iį naujo perka programas kiekvienais metais.

    • vienastoks
      Parašytas 2009.8.31 (14:55) | Nuoroda

      Aš dalinau sumą trims metams. Paprastai po tiek laiko jau keičiu techniką ir programas.

  11. Parašytas 2009.8.31 (13:32) | Nuoroda

    Mjooo… skaičiukai, galintys įvaryti širdapuolį… gerai, kad neikad nesusimąstau apie tai ir rašau ;)

  12. Parašytas 2009.8.31 (14:49) | Nuoroda

    Fotoblogui reikia fototechnikos etc.

    Prisiminkime, kad nuo rytojaus PVM padidės šiek tiek, tad dar ta suma didės.

    O aš pats išleidžiu ~30lt domenui, o hostingas nemokamas, už ką turiu dėkot Džiugui. :)

  13. Parašytas 2009.8.31 (15:27) | Nuoroda

    na, bet neslėpkim, kad dauguma mūsų naudoja nelegalią programinę įrangą, šioje vietoje irgi „sutaupome“, taigi jei skaičiuojant tokias išlaidas tai tikiu, kad rašymo įkainiai tikrai kyla.

  14. Parašytas 2009.8.31 (16:51) | Nuoroda

    Apvali sumelė. Kodėl dar vis nėra paramos (donate) nuorodos į paypal ar kitą mokėjimų sistemą?

  15. Parašytas 2009.8.31 (18:33) | Nuoroda

    o kiek laiko tūkstančiai žmonių sugaišta tai skaitydami? baisu pagalvot.. Vat ir smenga ekonomika interneto padedama.

  16. Parašytas 2009.8.31 (18:35) | Nuoroda

    Manau negautu pajamu eilute pernelyg kukli :)

  17. Qt
    Parašytas 2009.8.31 (18:48) | Nuoroda

    Na nemanau, jog galima prie tinklaraščio rašymo išlaidų pridėti kompiuterio, telefono ar inteneto kainas, kad ir padalintas iš dviejų ar trijų.
    Jeigu tarkim nuo rytojaus neberašytum nė žodžio, tai argi nebepirktum naujo kompiuterio, naujo telefono ar išsijungtum internetą? Tikrai abejoju. Netgi hostingą dabar galima gauti nemokamai. Pinigų reikia mažai, ko labai reikia tai laiko. Štai ką aukoja blogų rašytojai. Aukoja gerą knygą ar idomų filmą, sportą su draugais, laiką su šeima ir t.t.

    • vienastoks
      Parašytas 2009.8.31 (20:05) | Nuoroda

      Nemanai, nes nepagalvojai. Jei tinklaraštis rašo apie technologijas, ar jam nereikia bent jau santykinai naujo kompiuterio, kad būtų visos reikalingos galimybės, jungtys, sparta bandyti programas ir įrangą? Aš netgi atvirkščiai – per mažai paskaičiavau: nepridėjau telefono, kuris man būtinas manofonas.lt rašyti. :) Taip, kad išlaidos nurodytos gerokai kuklesnės, nei iš tiesų. Tiesiog mes nepratę taip skaičiuoti…

      • Parašytas 2009.8.31 (20:23) | Nuoroda

        vistiek nesutinku – tu praleidai esmini dalyką – ar nepirktum naujo gero kompiuterio, ar blatno telefono jei nerasytum blogų ? va specifinio blogo rasymui skirto softo aisku kad nepirktum jei blogo nerasytum. Nes pagal dabartini tavo skaiciavima tai turetum priskaiciuoti ir maista kuri valgai tarp įrašų rašymo ir t.t. (nepaisant to kad tą maistą valgytum net jei blogo nerašytum)

        • vienastoks
          Parašytas 2009.8.31 (20:56) | Nuoroda

          Ne, nepirkčiau, nes iki rašymo tris metus naudojau seną Nokia ir realiai man jos tiek ir tereikėjo. Tas pats su kompiuteriu. Tas pats ir su internetais (trimis). Man tai labai paprasta paskaičiuoti, nes kol nerašiau tinklaraščio, tol tų pinigų neišleisdavau. Jums sudėtingiau, nes nežinojote, kas dėjosi mano piniginėje anksčiau.

          Tuščia čia ginčytis. Jei jums reikia pripažinimo, kad galima rašyti tinklaraštį su nuliu išlaidų tėvų namuose su brolio apmokėtu internetu, skolintu kompiuteriu, vogtomis programomis ir nemokamų talpinimu kur nors Kazachstane, tai taip – drąsiai, pripažįstu. Ypač jei ketinate rašyti apie savo dvasinius išgyvenimus. Bet jei norisi tuo užsiimti rimčiau, tai rimtai ir kainuoja.

      • Parašytas 2009.8.31 (20:31) | Nuoroda

        papildymas: taip pat nesutinku dėl interneto mokescio – interneto mokestis yra abonentinis menesinis nepriklalausomai nuo naudojimo, taigi jei nerasytum blogo, ir interneta naudotum tik ryte paskaityt zinioms, vistiek moketum tiek pat.. aš aišku suprantu kokiu tu principu čia suskaičiavai viską, bet nesutinku su ta mintim kad vaje kokią kosminę sumą atsieina blogo rašymas.

        p.s. kas dėl gero ir galingo PC – tavo atveju tai suprantama, bet jei blogas apie siuvinėjimą?

  18. Parašytas 2009.8.31 (20:25) | Nuoroda

    Džiugai, aš tavo vietoje jau seniai būčiau bent PABANDĘS užsidirbti iš nezinau.lt, tokiu būdu įgautum ir patirties naujiems straipsniams iš serijos „kiek galima užsidirbti iš tinklaraščio“. Asmeniškai galiu pasakyti, kad stengiuos rašyti kasdien, bet kai yra kitų darbų deadlainai ar šiaip labai svarbūs darbai, už kuriuos mokama – be abejo, darau tuos darbus, o nerašau tinklaraščio, iš kurio kol kas vien nuostoliai..

    Tiesa, Džiugai, klausimas: rašei kažkada seniai apie individualią veiklą, ar ją tebeturi? Kaip ten reikalai tam fronte?

  19. Parašytas 2009.8.31 (20:48) | Nuoroda

    Hmz… Čia ne pats taupiausias variantas. Nebūtinos tos programos, o naršymui internete tinka net ir ne per galingiausias kompiuteris…Tik va hostingas ir domenas tikrai kainuoja. Man tinklaraščio rašymas yra vienas iš laisvalaikio praleidimo būdų, kuriam negaila išleistų pinigų. O jei dar kam pasirodo naudingos mano rašliavos, tai iš vis gėris.

    • vienastoks
      Parašytas 2009.8.31 (21:00) | Nuoroda

      Mac neturi nemokamo Windows Live Writer ir IrfanView atitikmens. Tai teko pirkti mokamas programas. Man įdomu, kuo remdamasi sakai, kad nebūtinos? Programos labai paspartina darbą. Žinoma, dabar mažiau rašau, nes visai laiko neturiu. Bet ar spėtum parašyti 15 įrašų per dieną nenaudodama specialios programinės įrangos? Tikrai tikrai? Čia neskaitant normalios 8 valandų darbo dienos, miego, valgio, skaitymo, techninės ir programinės įrangos bandymų ir t.t.

      • Parašytas 2009.8.31 (21:23) | Nuoroda

        Na, niekad nebandžiau programų. Net ir Windows Live Writer. Tiesiog viską surašau į WP langą ir suformatuoju taip, kaip man reikia. Taip, viskas nėra tobula vizualiai (paveiksliukų dydžiai ir pan.), bet aš manau, kad svarbiau tekstas ir idėja.

        Matyt programų poreikis atsiranda būtent tada, kai parašoma daugiau nei 2-3 įrašai per dieną. Vis tik jei tinklaraščio rašymas nėra darbas, tai jis neturėtų būti kančia.

        Tiesiog esu labai antimaterialistė ir viską matuoju ne pinigine nauda, o gerom emocijom, kai kas parašo į skype ar facebook ir pasako, kad va tu įdomiai rašai ir naudingų dalykų perskaitau tinklaraštyje.

        Turbūt populiarumas irgi turi savo kainą. Esi įpareigotas rašyti ir nesustoti. Mažai kas supranta, kad tinklaraštį rašo ne robotas…

  20. Auris
    Parašytas 2009.8.31 (23:38) | Nuoroda

    Tikrai, reikia kažkokio mygtuko „parama“, aš asmeniškai sutikčiau mokėti už nežinau.lt turinį. Man tai idomu ir man tas reikalinga. Manau ne vienas aš toks esu. :-)

  21. Parašytas 2009.9.1 (6:19) | Nuoroda

    Na, tinklaraščio rašymas yra labiau panašus į labdarą, nors tai irgi tam tikra investicija. Ką gali gauti mainais į labdarą? Pripažinimą, išgarsėti, paskleisti žinią apie savo moralinius principus. Žinoma, vėliau tai tau padės užsidirbti.

    Įsivaizduokite dabar labdaros davėją, kuris ima viešai skaičiuoti, kiek jam ji kainavo…

    • vienastoks
      Parašytas 2009.9.1 (14:41) | Nuoroda

      Skaičiuoju, nes nelaikau labdara.

  22. Parašytas 2009.9.1 (14:54) | Nuoroda

    Kiek sutaupyti gali padėti tinklaraščių fermos (namai, saugyklos… kaip pavadinti?)

  23. Parašytas 2009.9.1 (15:19) | Nuoroda

    Aš vertinu tai, kad Jūs parašote kelis įrašus per dieną. Sugaištas laikas Jums tikrai kainuoja. Tačiau kompiuteris, telefonas, internetas ir visos kitos išlaidos – natūralios. Visi už tai mokame. Netikiu, kad nebūtumėte įsigijęs iPhone jeigu ne naujasis tinklalapis…
    Ir nesakykite, kad nieko negaunate už tai. Dauguma jaunųjų internatų žino Jūsų vardą ir vienastoks jau tapo jų etalonu. Ir šis blogas – vienas populiariausių Lietuvoje. Argi to maža?

    • vienastoks
      Parašytas 2009.9.1 (15:35) | Nuoroda

      O jei ne to sieki?

      • Parašytas 2009.9.1 (15:49) | Nuoroda

        Aš matau kelis variantus:
        a) keisti pačią idėją (pradėti plėtoti naują projektą)
        b) įterpti reklamų
        c) geranoriškai prašyti paramos

        • vienastoks
          Parašytas 2009.9.1 (16:02) | Nuoroda

          d) neberašyti

          • Kestutis
            Parašytas 2009.9.1 (20:12) | Nuoroda

            f) rašyti rečiau, daug rečiau

  24. Parašytas 2009.9.1 (16:20) | Nuoroda

    Turbūt nesuprantam vienas kito – nežinau.lt turi vieną skirtumą nuo kitų tinklaraščių.
    Tai pasaulinis lygis – lankomumas, profesionalumas. Ir kitoks Vienotokio požiūris.
    Kaip galiu lyginti savo išlaidas, kai mano ir Vienotokio tinklaraščiai – iš skirtingų lygų? :D
    Beje, net ir išleisdamas tiek pat, kiek Vienastoks – aš nepasiekčiau tiek pat. Neturiu to profesionalumo :)

  25. Parašytas 2009.9.3 (7:14) | Nuoroda

    Jei darant saziningai bei rimtai, reiktu iskaiciuoti visus irankius kas buvo darbui naudota, plius ikainuoti laika..
    nezinau.lt skaitau jau senokai ir istiesu del laiko stokos tai yra vienintelis lietuviskas naujienu saltinis:)
    aciu uz tai jog rasot.
    palaikyciau ideja del paramos mygtuko, palaikyciau ne tik zodziais jei toks butu..
    manau nezinau turi dideli reklamini potenciala, kuri stabdo nenoras ji atskleisti:)
    nedirbu lietuvoje kelis metus, taciau kur dirbu, zmones rasydami visokias blevyzgas apie romantika, meile ir pan.. uzdirba panasu pelna kaip, kad jusu nurodytas minusas:) ir kita valiuta nei, kad ltl:))
    sekmes;)

  26. Parašytas 2009.9.7 (13:59) | Nuoroda

    Bent jau mano tinklaraštis per visą gyvenimą yra surijęs tik 1 centą. Be abejonės įskaičiavus internetą elektrą išeitų tikrai gana didelė suma visam mėnesiui. Šiuo metu naudoju nemokamą hostingą Ačiū 321.lt už tai.

Citatų (3)

  1. [...] nesuprato, tai trumpai pasakysiu – blogas ryja laiką ir gadina nervus. Piniginę blogo pusę vienastoks visai neseniai paskaičiavo ir didžiąja dalimi prisidėjo prie šio įrašo [...]

  2. Parašė Kodėl aš užmigau? (2009.9.15 21:34)

    [...] „Monkės biznis“. Rašiau jau apie tai. Neverta kartotis. Tiems, kas sako, kad tinklaraštis autoriui nekainuoja nė cento, siūlau [...]

  3. [...] kartų lietuviškame internete keltas klausimas apie autorių galimybę gauti pajamų iš tinklaraščių rašymo atrodo šiuo metu turi tik vieną [...]

Parašykite komentarą

Jūsų adresas niekada nebus skelbiamas ar perduotas kitiems. Privalomi laukeliai pažymėti *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>