Meilė ir neapykanta korporacijoms

pyktis31.jpg
(ssoosay iliustracija)

Nesinori pradėti ilgos ir karštos diskusijos apie tai, kurią verslo struktūrą mes labiau mylime, o kurią – iš širdies nekenčiame, tačiau verta įdėti nuorodą į vieną blaivų Google mokslininko Timo Bray tekstą.

Taip, žinau – visi tie „windoze“, „Micro$oft“, „iShit“ ir pan. turėtų parodyti, kad mes nesame abejingi technologijoms ir jau bent dvi savaites iš eilės žinome, kuri firma gamina pačius OMFG!!! geriausius pasaulyje produktus. Iš tikrųjų tai rodo: a) mūsų emocinės brandos lygį; b) diskusijos įgūdžius ir c) tai, kad labai nemylime patys savęs. Kaip rašo Timas Bray, „nekęsti firmos, bet kokios firmos, reiškia tiesiog sumenkinti savo gyvenimo kokybę“. Gera mintis.

Aš nebe pirmą kartą siūlau perdėtą meilę vienoms firmoms ir neapykantą kitoms keisti nuosaikia, optimistiška simpatija visoms technologijoms, kurios duoda mums naudos, žada geresnę ateitį ir sugeba nustebinti. Nesvarbu, ar jas sukūrė Apple, ar Google, Adobe, Microsoft, ar dar kas kitas.

Ir dar – mokykimės tekstus sutikti be išankstinių nuostatų. Kodėl autorius A daug rašo apie Apple? Gal todėl, kad jis naudojasi jos produktais ir geriau pažįsta? Kodėl autoriaus B tekstuose viskas vien apie Google? Tai gal jis jau persikraustė į „debesį“ ir gerai ten jaučiasi? O C? Kodėl C taip dažnai mini Microsoft? Dėl to, kad nejaučia neapykantos ir randa įdomių dalykų Microsoft produktuose.

Kai išmuša karštis pamačius palankų atsiliepimą apie jūsų nekenčiamos firmos produktą, neskubėkime keiktis komentaruose. Liaudies išmintis sako, kad pyktis – blogas patarėjas. O paniekos ir neapykantos kupini komentarai kritikos kategorijai nepriklauso ir diskusijoje nėra reikalingi. Ir šiaip – meilė ar neapykanta korporacijoms man kvepia šiokia tokia perversija…

This entry was posted in komentarai and tagged , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

24 Comments

  1. beside
    Posted 2010.5.31 at 22:56 | Permalink

    visada skaiciau, bet niekada nekomentavau nezinau.lt bloge, bet sis straipsnis yra vienas geresniu ir 100% pritariu idejai, kad geriau naujas technologijas vertinti optimistiskai ir pamatyti jos teigiamas puses.

  2. m
    Posted 2010.6.1 at 3:50 | Permalink

    Ploju atsistojęs. Puiki mintis. Niekada nesupratau tų, kurie diena iš dienos vemia ant Microsoft, kai, vienas iš pavyzdžių, dėka Microsoft programinės įrangos daugybė biurokratinių ir kitų nuobodžių popierizmų mums yra daug daug lengvesni.

    Pats naudoju MS, esu jais labai patenkintas – nenaudoju Linux, nes juose neveikia man reikalinga programinė įranga, tačiau dėkoju Linux už labai gerą open source pavyzdį. Naudoju PC, nes pripratau ir man užtenka, nenaudoju Apple, nors pripažįstu, kad jų įranga labai puiki. Kodėl visi negali rasti tokių kompromisų? :)

  3. Posted 2010.6.1 at 8:46 | Permalink

    Džiugas kaip katinas Leopoldas: „vaikai, gyvenkime draugiškai“…
    Aš už ;)))

  4. Posted 2010.6.1 at 9:21 | Permalink

    Pritariu minčiau, kad nekęsti ar garbinti vieną ar kitą kompaniją – kvaila. Visur galima rasti tai, kas tinka tau pačiam. Nors aš pats naudoju ir dirbu su atviru kodu, niekada neneigiu Microsoft, ar Apple įtakos žmonių gyvenimams. Aišku, yra manančių ir kitaip :(

  5. Tomas
    Posted 2010.6.1 at 9:40 | Permalink

    Nieko optimistiško naujuose gaminiuose nematau. Kasdien viskas daroma vis atmestiniau ir pigiau. Piguva valdo. Kam kurti normaliai veikiantį daiktą, jei rytoj bus dar krūtesnis, dar nepaprastai nepaprastesnis, dar superduper technologijom apkamšytas o visumoj dar didesnis niekalas už tą, kurį turėjai prieš keletą metų.

  6. ZZ1
    Posted 2010.6.1 at 9:42 | Permalink

    bet kodel lietuvoje autoriai A, B ir C ir portalas D raso apie tuos pacius produktus (i beveik tuo pat metu)?
    pavyzdziu?
    avatar, ipad, office 2010, samsung 3d, video zaidimai ir tt.

    • Posted 2010.6.2 at 22:07 | Permalink

      Nes:
      1) dažnai ateina PR
      2) naudojamasi tais pačiais užsienio šaltiniais

  7. The_Shadow
    Posted 2010.6.1 at 10:08 | Permalink

    Sutinku su auksčiau išsakytomis mintimis, dabar negaminama iš vis normalių produktų, vienadienė piguva. Paimkime pirmuosius kompiuterius, nors kai kuriems jau iki 20 metų bet jie iki šiol veikia !!! O dabartiniai, retas kuris atidirba net garantinį laikotarpį, o jei atidirba tai būtinai suges po kokios savaitės kai pasibaigs garantini laikotarpis, pilna pavyzdžių iš gyvenimo. Kiniečio logika parasta, na suges – sugražinsite vagoną broką, per tą laiką dar 10x padarysiu to pačio broko, vartotojas dabar niekam nerūpi …

    • Gedis
      Posted 2010.6.1 at 11:22 | Permalink

      Štai klasikinis pavyzdys, kai panieka veržiasi per kraštus ir minimi „faktai“ – griežtai tariant melas.

    • Simonas
      Posted 2010.6.1 at 11:38 | Permalink

      Ir ka tu veiksi su 20 metu senumo kompiuteriu? :) Kelis metus kompiuteri panaudojai ir jis jau pasenes…

  8. Gedis
    Posted 2010.6.1 at 11:29 | Permalink

    Manau nemeilė bet kam dažnai atsiranda dėl to, kad geri dalykai greit tampa higienine norma, o blogi – vis bado akis. Todėl lengva gerų faktų nepastebėti, tik blogus.
    Aš pats keikiu mažą minkštą produkciją kaip nepatikimą, nestabilią ir panašiai, bet yra sričių kur bet kuriam linux’ui ar obuoliui toli toli iki MS stabilumo.

  9. Pasišiaušęs
    Posted 2010.6.1 at 12:22 | Permalink

    Visiškai sutinku su Vienastoks mintim.
    Pats irgi jau senokai pastebėjau šį keistą reiškinį – liguistą neapykantą kokiai nors kompanijai… Kai žmogus nemėgsta kito žmogaus, aš galiu suprasti, bet kai nekenčiama KOMPANIJA, tai aš pradedu įtarti, kad tam žmogui kažkas su galva negerai… Geriausias pavyzdys – jau kelintus metus iš eilės tą patį per tą patį pezantis topzone.lt autorius :D

    • Arix
      Posted 2010.6.2 at 16:54 | Permalink

      Noriu pastebėti, kad už dyką į akį neduoda. Lygiai taip pat ir su neapykanta. O minkštaprogramininkai per daug metų tos neapykantos daug užsidirbo, o ir dabar dar užsidirba, ir ne už dyką…

      • Pasišiaušęs
        Posted 2010.6.2 at 17:13 | Permalink

        Fanatikas dirbtinai ieškos už ką „duoti į akį“ :)

  10. Qt
    Posted 2010.6.1 at 13:01 | Permalink

    Kažkuriame universitete buvo vykdomas psichologinis tyrimas. Buvo paimta daug nutapytų paveikslų. Tyrimo dalyviams buvo leista išsirinkti jiems vieną labiausiai patinkantį ir jį pasiimti, bet ateiti įvertinti gražiausio kūrinio po dviejų savaičių. Pusei grupės buvo pasakyta, jog jie, jeigu norės, galės pasikeisti paveikslą po dviejų savaičių, pusei jog pasirinkimo keisti negalės. Paaiškėjo, jog daug kartų geriau savo paveikslus po dviejų savaičių vertino ta grupė, kuri negalėjo keisti savo pasirinkimo.
    Tai rodo, jog žmogus nesąmoningai dažniausiai geriau vertins tą daiktą, ar tą kompaniją su kuria jis yra susijęs, jeigu jo neveiks kiti veiksniai. Tikriausiai tai giliai pasamonėje tūnantis bandos jausmas „tu arba su manim arba prieš mane“. Arba naudoji windows arba linus, arba android arba iphone os. Absoliutus nešališkumas sunkiai įmanomas.

  11. The_Shadow
    Posted 2010.6.1 at 13:15 | Permalink

    Na 20 metų senumo kompiuteris savaime aišku įdomus tik kaip antikvariatas, bet jaunesni kolegos puikiai tarnauja iki šios. Pvz.: pirmieji Pentium labai šauniai dirba kaip linux routeriai ir pan. Tiesiog aspektas buvo kitas, dabar svarbu tik parduoti ir kuo greičiau, daugiau niekas nesvarbu, tame tarpe ir kompanijos vardas …

  12. kitoks
    Posted 2010.6.1 at 15:41 | Permalink

    Man pagrindinė vertybė yra laisvė rinktis. Ir jeigu kas nors ją riboja – žiūriu mažų mažiausiai įtariai. Apple? – riboja. Microsoft? – riboja. Ir matyt dar dauguma didelių komercinių įmonių kuria dirbtinius barjerus, su tikslu „apsaugoti“ savo „inovacijas“. Būtent produktų „uždarumas“ ir gimdo visas šias emocijas.
    Manau, kad tikra inovacija yra ta, kuri pakeičia pasaulį. Su personaliniais kompiuteriais tai padarė IBM. Ar matėte daug piktų ir nekenčiančių PC? Na, žinoma, jeigu neskaityti Apple’o fan’ų? Man neteko – atvira PC architektūra suteikė galimybę rinktis geriausią :) O kaip pasaulį pakeitė šia prasme Apple? arba Microsoft? Ir kodėl neturėčiau jų vertinti išsakydamas savo emocijas?

    • Pasišiaušęs
      Posted 2010.6.1 at 16:22 | Permalink

      Kiekviena kompanija kuria produktus, vadovaudamasi SAVO vizija ir supratimu kaip turėtų atrodyti jų produktas ir kaip jis bus naudojamas žmonių gyvenimuose. O tu, kaip pirkėjas, gali rinktis priklausomai ar konkrečios kompanijos požiūris suderinamas su tavuoju… Jeigu ne – ieškai alternatyvų, kurios tau tiks geriau. Kam burbėti, įsivaizduojant, kad TAVO požiūris „how things should be“ yra tas TEISINGASIS?

      Štai iš tavo komentaro iškart susidarė įspūdis, kad esi labai kategoriškas Linux šalininkas, kuris įsivaizduoja, kad tas atvirumo ir lankstumo lygis, esantis Linux’e, svarbus ir reikalingas KIEKVIENAM. Bet taip nėra, todėl kažkaip nelabai protinga yra lieti emocijas ant produkto, kuris tiesiog neatitinka TAVO poreikių.
      Bet jeigu tas produktas atitinka MANO poreikius? Tuomet tavo išsakyta nuomonė tampa tik beprasmiu bambėjimu…

      Visų trijų stovyklų (Apple, Microsoft, Linux kūrėjų) ideologijos turi teigiamų pusių, bet tik tikras fanatikas gera ir teisinga pripažįsta tik vieną iš jų.

      • kitoks
        Posted 2010.6.1 at 16:58 | Permalink

        Aš esu tik stebėtojas :) Ir tolerancijos bei pakantumo kitai nuomonei galėčiau – asmeniniu pavyzdžiu – pamokyti 99,9% komentatorių internete. Atkreipk dėmesį: mano komentare nebuvo pasakyta jokia konkreti nuomonė, tik iškelti klausimai, į kuriuos radai savo atsakymus. Beje, sprendžiant iš komentaro – labai emocionalius. RELAX – gyvenime mažiausiai reikia jaudintis dėl svetimos nuomonės :)
        Dar galiu pastebėti, kad dauguma vartotojiškos kultūros atstovų (turbūt kokie 90% šiuolaikinės visuomenės) gave pasirinkimo laisvę sutrinka ir nežino ką su ja daryti. Tada pradeda nervintis, blaškytis ir galų gale padaro išvadą, kad laisvė rinktis yra blogybė. Štai čia ir ateina didžiosios korporacijos, kurios atneša savo „saldainiuką“, kurį belieka kartu su kabliuku nuryti :)
        Beje Apple jau vieną kart rimtai pralaimėjo kovą atvirumui – būtent IBM PC. Ir labai rimtai – kompanija vienu metu buvo ant išlikimo slenksčio. Kažkodėl galvoju, kad tas pats jų laukia ir kare tarp iPhone bei Android. Bet čia įdomiausi dalykai dar prieš akis – palaukim ir pamatysim… ;)

        • Pasišiaušęs
          Posted 2010.6.1 at 17:39 | Permalink

          Cheh, nereikia apsimetinėti ponu neutraliu, kai toks nesi (nei pirmame, nei tuo labiau šiame savo komentare) :)

          Ir nelabai suprantu apie kokią „laisvę“ čia tamsta kalbi :)
          Gal tas mistinis laisvės nebuvimas visur, kas nėra pavadinta Linux, yra tik Linux fanatikų fantazijos vaisius? :)

          • kitoks
            Posted 2010.6.1 at 19:36 | Permalink

            Žinoma, aš turiu savo preferencijas – kaip ir bet kuris kitas vartotojas. Kaip manau ir tu. Ir nematau nieko tame blogo.
            Ai, ir dar – savu laiku TSRS irgi buvo laisviausia šalis. Tiems, kas niekada nematė daugiau… :)

          • Pasišiaušęs
            Posted 2010.6.2 at 10:17 | Permalink

            Čia iš serijos „aš turiu savo poreikius, tu – savo, bet tavieji tokie dėl to, kad nematei daugiau“ :) Dar vienas fanboy’jiško mąstymo bruožas ;)

          • kitoks
            Posted 2010.6.2 at 11:15 | Permalink

            Turėjau reikalų su: ZX spectrum, EC 1060, ДВК-2, PDP-11, CP-M, PC (XT, AT, 386, …), MS-DOS, Windows (3.0, 3.11, 95, CE), Windows NT (3.5, 2000, XP, Vista), PowerPC, AIX, Linux, Palm m105, Nokia E65, HTC Desire. Manau, kad pamačiau pakankamai – tiek HW, tiek SW prasme :)

  13. Dar vienas
    Posted 2010.6.2 at 0:00 | Permalink

    1. „In the name of science – question everything“ ((C) Discovery Science). Mūsiškai – „naudok smegenis“ ;).
    2. The paradox of choice (http://www.ted.com/index.php/t.....hoice.html).

One Trackback

  1. By Nuomonė apie iPad « Tyliu on 2010.6.1 at 0:23

    [...] iPad čiupinėjau jau gerokai prieš savaitę, įkvėpimo davė naujausias šiuo metu Nežinau.lt įrašas, bei diskusijos apie iPad maniškiam Twitter [...]