Link išnykimo

dinozauras19.jpg
(slworking2 nuotrauka)

Wired autorius Charlie Sorrel surašė penkis dalykus, apie kuriuos „nebežinos mūsų vaikai“ ir įvertino jų išnykimo galimybę: videomagnetofonas, popieriniai laiškai ir laikraščiai gavo maksimalų išnykimo balą, stacionarus kompiuteris – 4 iš 5, o popierinė knyga – 2 iš 5. Keistokas objektų parinkimas ir vertinimas, nes videomagnetofonai ir laiškai popieriuje jau dabar yra išnykę. Akivaizdu, kad Charlie dar neturi patogios e-knygų skaityklės.

Man pasirodė, kad spėlioti apie išnykstančias medijas įdomiau, kai jas suporuoji su tomis, kurios jas taikosi pakeisti:

  • Transliuojamoji TV prieš Miro, YouTube, Google Video, torrentus.
  • Transliuojamasis radijas prieš Last.fm, Spotify, Deezer.
  • Spausdinami laikraščiai prieš portalus ir naujienų agregatorius (Topix).
  • Žurnalai (techniniai) prieš enciklopedijas, specializuotas svetaines, tinklaraščius.
  • Žurnalai (pramoginiai) prieš socialinius tinklus, tinklaraščius.
  • Popierinės knygos prieš e-knygas, audioknygas.
  • Optinės laikmenos prieš standžiuosius diskus (HDD) ir lustines laikmenas (SSD) bei atmintines.

Kurie iškeliaus į muziejus pirmi? Pabandykime atsakyti visi – iš šešių išvardintų pažymėkite iki 3 dalykų, kurie pirmieji neatlaikys konkurencijos. Mano praleistas technologijas, nesulauksiančias šviesios rytdienos, galite palikti komentaruose…

Kas iš išvardintų medijų ar technologijų išnyks anksčiausiai? (pažymėkite iki 3)

  • Spausdinami laikraščiai (Balsų: 301)
  • Optinės laikmenos (Balsų: 280)
  • Žurnalai (Balsų: 195)
  • Transliuojamoji televizija (Balsų: 112)
  • Transliuojamasis radijas (Balsų: 93)
  • Popierinės knygos (Balsų: 87)

Iš viso balsavo: 524

Loading ... Loading ...

This entry was posted in kompiuteriai, komunikacijos and tagged , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

57 Comments

  1. lolas
    Posted 2009.5.19 at 11:10 | Permalink

    Atsiradus TV, visi sauke, kad isnyks kinas, atsiradus kasetems, kad isnyks radijas ir t.t.

    Cia panasi pasaka.

    • vienastoks
      Posted 2009.5.19 at 11:17 | Permalink

      Radijas tebėra gyvas tik todėl, kad mieste nesutvarkytas eismas – automobiliai daug laiko praleidžia spūstyse. Nesutinki? Beje, tavo minima kasetė irgi savo darbą padarė. Neįmanoma nė palyginti radijo imtuvo įtakos prieš jai atsirandant ir po. Tai jei aš pasakysiu, kad televizija neišnyks, bet turės 3-5% dabartinės auditorijos, tave paguos? :)

      • Karolynaz
        Posted 2009.5.19 at 22:40 | Permalink

        :) ir tai sako žmogus, kuris karts nuo karto atsiranda ir pasireiškia radijuje :)

        Kamščiai nenyks, o svarbiausias dalykas kurio pasigendu keliaudamas lėktuvu būtent radijas :)

  2. moderis
    Posted 2009.5.19 at 11:12 | Permalink

    kas link transliacijų nykimo.. kiek persūdei.
    jei nebus transliacijų, o tik turinys pagal preikalavimą, nežinosi ko reikalaut. Na nebent kokias senienas. Juk būtent transliatoriai -radijas ir TV, atlieka didžiuli darbą „reklamuodami“ muzikos grupes, filmus, serialus, laidas.
    Kita vertus, pamastykit, kas būtų jei vat imam ir išjungiam TV+Radija ?
    Juk ten nevien tirli pirli, ten ir žurnalistai dirba, laidas veda.
    p.s.
    visai nenoriu iš savo leksikono išmesti frazę – „nu pažiūrim ką šian rodo tėlikas“

    • vienastoks
      Posted 2009.5.19 at 11:35 | Permalink

      Asinchroninė TV ar radijas nereiškia, kad nežinosi, ką žiūrėti ar klausyti. Atvirkščiai – tie, kas dabar naudojasi Last.fm ar Spotify daug geriau žino, ką verta paklausyti (nors algoritmai ir socialinių rekomendacijų funkcija dar nėra tobula) už tuos, kurie sėdi prie radijo imtuvo su rašikliu ir laukia „gerų dainų“.

      • moderis
        Posted 2009.5.19 at 12:03 | Permalink

        Na, bandžiau aš tą Spotify, pasijungi ir lauki.. lauki… kažką spaust reikia, rinktis iš kažkokių nežinomų grupių, taškytis per nežinomus katalogus.. man tai pasirodė kaip Winamp grotuvas internete… o gal aš klystu, tiesiog niekur prie programos reklamos nemačiau koncepcijos, kuom tai geriau nei paprasta radija, kur paspaudei ir groja sau.. priedo kas valndą dar žinių dozė, prognozė kokia.

        na, pabūsiu kiek savikritiškas… nežinau ką su tuom spotify daryti

        • Posted 2009.5.19 at 14:47 | Permalink

          O kai aš prisijungiau Spotify tai iš džiaugsmo vos kelnių neprileidau. Ieškai vienos grupės – YRA, ieškai kitos – YRA, net mažai žinomos – ir tos YRA!!! Žinoma aš žinau ką klausau, žinau ką tos grupės groja, kada leidžia naujus albumus. Kita vertus, yra ir toks laukas „you may also like..“, kuris padeda atrasti kažką naujo, jei to nebūni girdėjęs iš draugų ar kur kitur.
          Radijo neklausau jau daugiau nei penki metai, bet naujos geros muzikos tas atrasti netrukdo. Manau net padeda :)

  3. moderis
    Posted 2009.5.19 at 11:15 | Permalink

    popierines knygas bandyti visiškai pakeisti E-knygom, manau prilygsta virtualiam seksui ar masturbacijai… iš principo reikalas atliktas, bet kažkaip nevisai taip.. gal kažkam ir patogu…
    asmeniškai manau, kad tai „eiti“ koja kojon, greta vienas kito.
    Kelionėje taip.. patogu vežiotis visa biblioteka, tačiau namuose… vartyti popierinės knygos lapus prie stalinės lempos vėlai vakare.. šito niekas nepakeis

    • vienastoks
      Posted 2009.5.19 at 11:31 | Permalink

      Kažkaip atvirkščiai čia surašei… Jei prie knygos labiausiai traukia popieriaus faktūros jausmas, ar tai ne panašiau į masturbaciją? Ar gali knygos idėjos, mintys, sukeliami vaizdiniai ir pasitenkinimas priklausyti nuo lytėjimo? Ar radiją maloniau būtų klausyti, jei imtuvo antena būtų braškių skonio? :)

      • moderis
        Posted 2009.5.19 at 12:08 | Permalink

        matau nepagavai minties…
        šiuo atveju, kas liečia pramogas, man svarbu procesas…
        kažin ar pats iškeistum galimybę vietoj to, kad žiūrėti filmą, tarkim ikišt pirštą į dėžutę ir po 3s jau turėt pojūčius kaip po filmo peržiūros.

        rezultatas toks pats, o procesas skirtingas.

        aš neatmetu e-technologijos poreikio ar naudos, tiesiog nereikia taip imt ir viską suskaitmenizuot.

        p.s.
        kada paskutinį kartą sėdėjai ant sofos ir vartei šeimos fotoalbumą? Ne laptopą laikei rankos, o albumą. Tokią senieną iš popieriaus, kur nuotraukos keičiasi ne spec efektų pagalba, o verčiant lapus.
        p.s.s.
        tokiais tempais ir kalbos dovanos atsisakysim, „čiatint“ patogiau, va ir archyvas lieka ir paieška yra.

        nenoriu fleimint ar ieškot teisingo recepto, tiesiog sakau savo nuomonę ir džiaugiuosi jei kas supranta. :)

        • vienastoks
          Posted 2009.5.19 at 12:44 | Permalink

          Šeimos albumą? :) Senelių – taip. O dabar kam jis reikalingas?

          Emocijos ir nostalgija – malonūs sielai dalykai, bet nieko bendro neturi su progresu. Aš ne kartą sakiau, kad joks raitelis savo arklio nebūtų iškeitęs į kitą transporto priemonę (gyvas daiktas, gali paglostyti, vėjas plaukuose jojant, viskas matosi iš viršaus – galiu tęsti iki begalybės), bet jo niekas neklausė. Kažkada, pamenu, muzikos klausymas būdavo begalinis kasečių persukinėjimas ar krūvos CD dėliojimas į grotuvą ir iš. Ar pasigendu to? Prisiminimai malonūs, bet tai nieko bendro neturi su grojaraščio WinAmp ar iTunes praktiškumu.

          • moderis
            Posted 2009.5.19 at 13:51 | Permalink

            Aš niekada nebuvau prieš progresą ar praktiškumą. Man tiesiog būtų labai gaila jei staiga dingtu, „brukamo“ turinio transliuotojai ir žinoma knygos. nejau aš esu toks atsilikėliškas ir tormozas, jei man patinka, kad kokiatais radijo stotis pagal jai priimtinus parametrus „parenka“ muzika ir man pačiam nereik nė vargintis. jei patiks daina ir bus poreikis susirasiu albumą, jame dominančią daina, paklausysiu 5 dienas ir išmesiu nafik. Ar sudribus ant sofos pavartyti kokios knygos lapus, o ne pamaigyti mygtukus ar tapšnoti per ekraną. Be abejo tai nepraktiška, turint minty dabartinius gyvenimo tempus, vien dėl užimamo laiko, vietos, svorio, kainos.
            Kas link radijo ir TV lyginant su e-paslaugom tai du skirtingi dalykai, manyčiau aš, vienam programa sudaroma, o kitam renkiesi pats. Paskutinis gi variantas sakyčiau – labiau tinkamas išlavinto skonio gurmanams.
            p.s.
            ar galima teigti kad su tv išnykimu dings ir visi tv-serialai?
            pradedant Marianom ir baigiant Lost?

          • Posted 2009.5.19 at 14:50 | Permalink

            „Emocijos ir nostalgija – malonūs sielai dalykai, bet nieko bendro neturi su progresu“ — oi kaip tu čia klysti…

          • vienastoks
            Posted 2009.5.19 at 15:05 | Permalink

            Žmonės, nerašykit taip! :) Kam čia tie padūsavimai, jei net negali pasakyti, kodėl?

          • c
            Posted 2009.5.19 at 15:35 | Permalink

            tai vadinama zmogiskumu :) …

  4. Posted 2009.5.19 at 11:21 | Permalink

    Popierinės knygos niekada neišnyks. Labai gerą čia moderis palyginimą šiuo klausimų parašė :)

  5. moderis
    Posted 2009.5.19 at 11:26 | Permalink

    Ką tik prisiminiau, kaip mano metinukė dukra skaito knygas… „bukvaliai“ valgo :)
    tarkim tokios knygos kaip Fajetonai, gyvenime neskaityčiau iš ekrano ar plastiko kavalko. Techninė literatūra kitas reikalas, bet ir tai žinynus tik palaikau kaip e-forma.

  6. Posted 2009.5.19 at 11:31 | Permalink

    Kažkoks keistas gyvenimas gali būti ateityje. Atėjęs pas žmogų į svečius negalėsi pamatyti nei kokias knygas, žurnalus ar laikraščius jis skaito, nei padėtų nuotraukų pamatysi, nei CD lentynos su mėgiama muzika. Kaip ligoninės operacinė.

    • vienastoks
      Posted 2009.5.19 at 11:35 | Permalink

      Tu viską žinosi apie žmogų iš jo socialinio profilio ir/ar tinklaraščio dar prieš jį ateidamas. :)

      • moderis
        Posted 2009.5.19 at 11:38 | Permalink

        jei tik tas žmogus e-socialiai aktyvus

        • Posted 2009.5.19 at 12:02 | Permalink

          tai kam pas tokį eit? :)

        • Eimantas
          Posted 2009.5.19 at 15:16 | Permalink

          .. ir jei darysi prielaidą, kad ten tiesa rašoma ;)

  7. Posted 2009.5.19 at 11:56 | Permalink

    aš irgi pasakysiu kad popierinės knygos neišnyks. na ir kas kad yra naujobiniai e-readeriai, tačiau skaitant popierinę knygą efektas visai kitoks, tačiau apie tai jau nemažai diskutuota. optinės laikmenos jau dabar mažai kur naudojamos, čia vienas metus nepasigedo savo cd įrenginio, man asmeniškai buvo apie pusę metų, kol sugalvojau įsirašyt ubuntu, paskui vėl nėra ką su juo veikt, na nebent kartais audiocd išsikept automašinoj pasiklausyt. o su viskuo kitku iš sąrašėlio ir taip aišku, reikšmė visuomenėje vis mažės (mano atveju beveik nebenaudoju nė vienos iš šių likusių medijų).

    beje, dėl tv ir jūtubės, tai pastaroji jau dabar patiria milžiniškus nuostolius, blah blah, ir jei taip ir toliau į minusą eis, paslauga gali būti kažkaip pakeista. kažkur nepamenu skaičiau kad jau dabar internetui reikalingas masinis apsivalymas nuo pasikartojančio turinio ir panašiai. va torentai tai išliks kas be ko.

  8. RascalLT
    Posted 2009.5.19 at 12:01 | Permalink

    Niekas neįsivaizduoju Al Bundy be televizoriaus ir Playboy.

    Radijas, televizija, žurnalai neišnyks tol, kol bus žmonių, nemylinčių technikos (mūsų tėvai, bet ir dalis mūsų amžiaus žmonių). Nes interaktyvūs būdai informacijai gauti veikia tik tada, kai žmogus įdeda pastangų (ir turi žinių) juos susitvarkyti pagal save.

    Dėl optinių laikmenų visai kita kalba – jas dabar naudoja žmonės, kurie puikiai supranta flash pranašumą (nesibraižo),tad čia jau tik laiko klausimas.

    Laikraščiai, manau, liks tik tokiam stiliuje kaip 15min ar pasaulinis Metro, o knygos mirs labai lėtai, jau vien todėl, kad jos turi savyje daugiau nei vien teksto talpinimo funkciją: tai ir dovana, ir namų dekoras, ir apsikeitimo klubo trofėjus.

  9. Mantas
    Posted 2009.5.19 at 14:26 | Permalink

    del radijo. viskai nemanau kad jis isnyks, bet taip tures nedidele konkurencija is online grotuvu. juk dauguma zmoniu is prigimties tingi/nezino/neturi laiko atsirinkineti muzika, o juo labiau jei jinai yra tik fonas. juk dauguma jau seniai turedavo tukstancius mp3 savo kompiuteriuose, bet tai nedare beveik jokios itakos radijo popuiarumui.
    Asmeniskai, as per diena klausausi muzikos apie 14 valandu. Ir nors turiu desimtis tukstanciu mp3 ir moku naudotis last.fm, taciau 95% pas mane groja radija. Nes kiek laiko tureciau tureciau sugaisti atsirinkinedamas man patinkancia muzika. Palieku tai daryti profesionalams-radijo stoties kuri man patinka darbuotojams.

  10. Posted 2009.5.19 at 14:48 | Permalink

    Nereikia čia tų apokalipsinių gąsdinimų. Radijas, tv dirba ir dirba todėl, kad žmogui NEREIKIA rinktis. Jis įsijungia ir klausosi/žiūri. Jis nėra pats sau DJ, nėra pats VJ, kartais smagu tokiu būti, bet ne visą laiką. Be to kas kurs turinį? Muziką tai OK, galima pabirbint ir garaže, bet jei nori ko nors geresnio nei garažinė, DIY muzika reikalingi $. Ir nekalbu apie Britney ar pan. :) Radijas, TV kelsis į skaitmeną, bet neišnyks. O knygos tai c’mon, e-Readeriam iki knygos patogumo yra daug daug ką pasiekt. Net ir paieška nėra naudinga, jei ekranas n-kartų persikraudinėja, kol randi reikiamą dalyką. Ten kur reikia kūrimo funkcijos – kompiuteriai mikliai ištaškė spausdinimo mašinėles, fotoaparatus ir t.t. bet vartojimui ta elektroninė forma nėra būtinai patogesnė. Popierinė nuotrauka vs skaitmeninė – patogiau peržiūrėt milijoną šūdniekių ekrane ir turėt kažkiek normalių popierinių atspaudų pas save. Ir aš tikrai nenoriu, kad apie mane viską žinotų eProfilyje, aš nenoriu būt 1984 dalimi, tikrai ne.

    Utopijos yra geras dalykas tol, kol jos lieka popieriuje. Bet koks mėginimas jas įgyvendinti baigiasi ašaromis ir paprastai daug ašarų. Nemanau, kad ateityje žmonės gyvens neuroniniuose tinkluose (ar dar ten kur nors). Gal pasijungs, pabrauzins, bus ligonių kurie iš ten neišlįs, bet normalūs žmonės tai priims kaip dar vieną įrankį, o ne kaip alternatyvią tikrovę. Nes mano galva alternatyvių tikrovių tiesiog nėra, čia žmonės susigalvoja taip įvardinti naujas potyrių sferas, bet ne daugiau.

    • vienastoks
      Posted 2009.5.19 at 15:07 | Permalink

      Kaip čia išeina? Nenori gyventi 1984, bet labai reikia, kad kažkas už tave nuspręstų, kokios muzikos reikia klausytis, kokių žinių, kokius filmus ar serialus žiūrėti? Hmm…

      • Posted 2009.5.19 at 17:11 | Permalink

        Aš galiu rinktis kokį paketą klausytis. Bet man nereikia playlist’o sudarinėt. Aš noriu, kad kartais kažkas už mane pasirinktų. Tas, kad geriau išmano. 1984 – forsuotas playlist’as 24/7 nepriklausomai man patinka/nepatinka, noriu/nenoriu.

        • vienastoks
          Posted 2009.5.19 at 17:31 | Permalink

          Matai, su skaitmenine stotimi tu nori sudarinėji grojaraštį, o nori – groji pagal pomėgius, „paketą“. Su tradicine stotimi tu tiesiog neturi pasirinkimo – nebent keisti stotį kitą be pasirinkimo.

          • Posted 2009.5.19 at 18:18 | Permalink

            Radijas dar ir turinį šiokį tokį sukuria – skambina klausytojams, klausytojai skmabina, bėdavoja, bendrauja, žinios ir etc. Geras tas skaitmenins radijas dalykas, bet aš norėčiau, kad be skaitmeninio, dar liktų ir archaiškesnių bendravimo formų.

          • Apyt
            Posted 2009.6.1 at 15:41 | Permalink

            bet gi stotys skiriasi viena nuo kitos, gi M1+ groja visai kitokią muziką, nei koks RC. Tai ir klausai, pagal tai, kas širdžiai artimiausia. Be to, internetuose visokių tų radijų kiekvienam skoniui yra. Aš va jau koks mėnesis vis radijos paklausau. Dar radijo stotys turi tokį pokštą, kad neretai groja senus gabalus, kurių pats neatsimintum, bet labai gera, kai kas nors primena :) dabar va A-HA groja.

            ir, aišku, yra DJ. Gi įsijungi stotį, ir kalba su tavim kažkas, ir ne šiaip kažkas, o malonus, linksmas žmogus :))
            ir pasako, koks oras bus :)

  11. Marius
    Posted 2009.5.19 at 15:05 | Permalink

    Man tik dėl optinių laikmenų visiškai nekyla abejonių, jokių :) prieš flash atrodo taip pat netobulai, kaip kažkada MC prieš CD :) Dėl TV abejoju vis dar, nors jo visiškai nepasigendu ir nežiūriu. O negali būti ir popietę su čekuoliu jau seniai iš LRT archyvo žiūriu, kada patogu :)

  12. Galva neneša
    Posted 2009.5.19 at 15:14 | Permalink

    Kad išnyktų, reikia kad būtų taip pat patogu, pigu ir paprasta, kaip parašyti laišką popieriuje – patogiai išsidėstai, gal net akinių nereikia… Svajoji, galvoji, sugalvojai – parašei sakinį, kitą gal ryt poryt pridėsi… Taip bent mano 80-90 senučiukai susirašinėja, po 20 psl. laiškus viens kitam rašydami. Priėjo, įrašė sakinį, eina kitų darbų dirbti. O kompiuteris turėtų arba visą parą budėti (skaitiklis, pinigai!), kol senukas kažką prisimins, arba kas kartą jungti, išjungti.
    E-knyga dar negreitai bus visiems prieinama, ir akis vargins nelyginamai labiau. Be to, knygos lapų čiupinėjimas, vartymas… O… Kai paimi kokią senutėlę enciklopediją švelnutėlės odos viršeliais, ant plonytėlio šilko popieriaus lapų atspaustą, o kiekvieną iliustraciją priešlapis saugo… Tas jausmas, kai laikai rankose ką TOBULĄ…
    TV… Na, nebent visos šeimos turėtų po pakankamai PC aparatų. Jeigu dirbu kompiuteriu, tai šalia burba TV ir retkarčiais galiu užmesti žvilgsnį. O jei neturėčiau TV, tai turėčiau nutraukti darbą ir atsidėti vien žiūrėjimui… O dar nepatogiau, kai aš užėmusi kompiuterį, o kažkas per tai negali žiūrėti laidos, nes nėra TV aparato arba „aparatinė“ TV jau išnyko…
    Beje, dėl visuotinės IT-zacijos: IT plitimas taip siaubingai didina energijos rijimą… kad nežinau, ar tik nebus paskelbtas koks nors ribojimas…
    Plunksnakočių, ponai, nebeturėsime. Ne parkerių, o plunksnakočių, į rašalinę merkiamų, kaligrafijai labai tinkamų – kai rašai laiško raideles su užraitais ir pastorinimais

  13. kavinukas
    Posted 2009.5.19 at 15:35 | Permalink

    Matėt Wolių? :) http://www.imdb.com/title/tt0910970/. Visai nenoriu, kad žmonės pataptų panašūs į vabalus, kurie parvirtę ant nugaros negalėtų atsiverst :) Judėtų visur tokių „elektroninių lovyčių-foteliukų“ pagalba ir bendrautų vienas su kitu tik per aplink galvas „apvyniotus“ ekranus-ausines… :) O juk taip gali nutikt, jeigu bus pasiektas „aukščiausio lygio patogumas“ :) Aš čia žinoma juokauju ir persūdau, bet man tiesiog skaitant šį straipsnį ir komentarus iškilo tokia va vizija, kuria ir pasidalinau ;)

  14. vienastoks
    Posted 2009.5.19 at 16:09 | Permalink

    Lietuva neturi šansų tapti technologine valstybe, sprendžiant iš komentarų. :) Toks įspūdis, kad ir elektra čia per prievartą įvesta (o ką, ne?). Inercija gal sukuria laikiną saugumo jausmą, bet erdvė ir laikas yra tėkmė – niekas nelieka taip, kaip yra. Jei nesukuri naujo, tai nelieki su senu ir amžinu. Lieki su sudūlėjusiu ar supuvusiu. Taigi siūlyčiau laisvalaikiu apie tai pamąstyti…

  15. Galva neneša
    Posted 2009.5.19 at 17:16 | Permalink

    Jei šeimininko tokia valia – nerašysime…
    Sėkmės!
    Sudiev!

    • vienastoks
      Posted 2009.5.19 at 17:30 | Permalink

      Kodėl gi? Drąsiai galime tęsti diskusiją. Tik man norėtųsi, kad kas nors argumentuotų, kodėl skaitmeninė informacija mirs, neatlaikiusi išsenkančių resursų reikalaujančių produktų konkurencijos. Arba kuo blogai asmeninis pasirinkimas, asmeniniams poreikiams pritaikyti algoritmai? Va, sako, radijo stotis galima rinktis, o pagal tavo pomėgius sudaryta automatinė radijo stotis – blogai. Kodėl? Naujų kūrinių neatrasi? Tai siūlo gi nuolat interneto radijo stotys naujienas. Bet jei aš nemėgstu kokio specifinio žanro, tai man nebruks, parinks iš mėgstamų.

      • Galva neneša
        Posted 2009.5.19 at 21:24 | Permalink

        O kas čia trokšta kieno nors mirties? Tegu gyvuoja vienas kitą papildydami, lygiagrečiai. Kai reikia, patogu ir neapvagiam ateities kartų – masiškai ir neribotai naudojamės naujausiomis technologijomis. Tačiau dėl to neturi išnykti tai, kas tobula, vien kad tai sena technologija? Juk kartais atsistebėti negali, kaip TADA, kai nebuvo dabartinių galimybių, žmonės gebėjo padaryti tokio tobulumo daiktus, apie kokį šiandien tik svajoti galime. Ir gurmanams visada bus malonu palepinti sielą senais gerais daiktais, jų pavydėtinu dizainu, aristokratišku kūrėjo ar gamintojo skoniu. Turiu prieškario laikų mėsmalę. Nekalbėsiu apie kokybę – puikiausiai veikiančiam daiktui per 70. Tačiau koks dizainas! Ar kitus senus įrankius, kurie lyg prilimpa prie rankos, lyg jos tęsinys. Nuostabus jausmas dirbti tokiu įrankiu. Iš Damasko plieno kardo pagamintas peilis – net nežinau, su kuo palyginti, atrodo, jog tas lankstus daiktas gyvas, nujaučia, ko tu iš jo nori. Tai dvasingi daiktai, daiktai iš laikų, kai žmogus juos ne gamino, o KŪRĖ neskubėdamas, savo svajones ir pasaulio viziją į jį įausdamas. Žmogus kūrė ir kurs naujoves, tai neišvengiama, nes jis nori savo technologijomis Dievo galimybes pasiekti. Tačiau užmiršęs praeities šedevrus prarastų kūrybiškumo pamatus. Todėl būtina bent retkarčiais save palepinti gyvo daikto – kad ir popierinės knygos vartymu, liesti oda ir jausti ne sintetinę plastmasę, bet gyvą daiktą iš natūralių medžiagų, sugėrusį praeitų amžių energiją. Svarbu, kad nesuplastmasėtume, kad neprarastume gebėjimo jausti ir bendrauti su tomis technologijomis. Kai šiandien atsiverčiu kelių šimtmečių senumo savo propro…senelio knygą – na, kad ir kaip dėkočiau interneto kūrėjams už tai, kad dabar randu „dėžėje“ taip daug, kas reikalinga darbui, tačiau juk neperbėga per kūną šiurpuliukai, kokius jaučiu vartydama tą knygą, suimdama pirštais švelniausio popieriaus lapą, kai jautiesi, lyg puotoje pas Bulgakovo mesirą, rūmuose, kur visi linijiniai laikai susijungę viename tobulame taške, ir jau jokio skirtumo, iš kokio tu amžiaus ir kokios jame buvo technologijos. Gal tik ten iš tikro galima suprasti posakio genialu kas paprasta prasmę. Viskas, stop. Tema tiesiog bedugnė. O internete ir be mano tekstų jau kamščiai, kad neprasimuši. Labanakt.

      • Mantas
        Posted 2009.5.19 at 22:09 | Permalink

        automatine radija neturi kad ir dj kurio nuotaikingas balsas ir energija padeda ryte prabusti. automatine stotis niekada netures kokio nepakartojamo vedejos sexy balso, del kurios is dalies ja ir klausai…per automatine stoti su pgl tavo pomegius pritaikytu logoritmus parinktomis dainomis nepagros tau nepatinkancio zanro dainos, kuri tau netiketai gali patikti…..

  16. Wa1DaS
    Posted 2009.5.19 at 17:27 | Permalink

    Tėvas labai teisingai pasakė: „Kol ta karta (seneliai) gyvuos, tol laidiniai telefonai neišnyks“. TV ar radijas kaip tokie neišnyks, pasikeis tik supratimas. Kai kiekvienas prietaisas turės savo IP, internetas aprėps tokią pat zoną kaip radijas, tai savo mėgiamą muziką, filmus, serialus ar kita, galėsi pasiekti Tau patogiau metu. Nori muzikinio fono? Prašom. Laidos tiesioginės transliacijos ar įrašo? Prašom. Patogi programinė įranga su pažangia technine – tai ateitis.
    Kalbat apie knygas, malonumą liesti, tai koks malonumas skaityti knygą, kurios lapai išplėšyti, aplieti kava, tekstas su klaidomis, o šriftas per mažas? Ir kaip tos knygos, kurias reikia laužyti, norint perskaityti tekstą prie susegimo, ar tas, kurių normaliai nepasidėt, nes užsiverčia?

  17. QQ
    Posted 2009.5.19 at 18:01 | Permalink

    O aš norėčiau paprieštaraut dėl optinių laikmenų :) Galbūt jos pakeis formą – galbūt jų nebereikės sukti, galbūt jos nebebus apvalios, bet manau, kad ateityje jos turi didelę vietą. Jos nebijo elektrinių krūvių, magnetų, smūgių, drėgmės, o tankis manau dar nė iš tolo nepasiektas (nors blu-ray, keliasluoksniai, 200gb, šis tas). Holografija..

    Manau, kad magnetiniai diskai dinks anksčiau, už optines laikmenas. Gerokai :)

  18. Vytautas
    Posted 2009.5.19 at 20:07 | Permalink

    Iš šalies pažiurėjus diskusija vyksta, ne „kas išnyks pirmiau“, bet „kas NENORĖČIAU, kad išnyktų pirmiau“. Ypač matos iš nuomonių apie knygas.

  19. Lunas
    Posted 2009.5.19 at 20:15 | Permalink

    zmogus lieka istikimas priemonemes prie kuriu subrendo. taigi neverta pykti ant tu, kurie netiki tv ar radijo isnykimu. Kaip senukui paprasciau rasyti laiska (nereikia investuoti laiko i nauju priemoniu atradima, nes jo liko per mazai, kad atsipirktu), taip ir dabartiniam zmogui paprasciau ziureti serialus per tv, o ne iskoti torentuose. Teisinga kazkuris sake jog visdelto viskas isliks. taip pat teisus nezinau.lt , kad tokiu liks 3-5proc. juk piesimas ant sienu kai informacijos perdavimas ir gi neisnyko darvis, nors praejo daugiau nei keliasdesimt tukst metu. Ziurek po kokiu 20metu koks zmogus ziures tv ir gales save laikyti kokiu nors snobu, ar kolekcionieriumi, nes visi aplinkui nesupras kaip galima laidas ne per koki tubyouba ziuret. visgi sutinku kad siuolaikines media priemones nyks, zmogus visada bando sumazinti laika, skiriama, prisibrovimui iki ieskomo informacijos turinio. Nereikia vartyti 200 knygu, viska gali ratsi vienu spragt internete, nereikia laukti reklaminiu pauziu, spragt ir jau ijungei kita filma. nereikia eiti iki artimaiusio kioskelio, laikrascio. Taciau pazystu zmoniu kurie isto nuejimo i kioskeli ryte, padaro rituala, apsirengfia, pakeliui dar pabegeja pasportuoja

  20. Algirdas
    Posted 2009.5.19 at 20:26 | Permalink

    Teko naudotis e-skaitykle apie savaitę. Nope, šitas aparatas knygų dar greit nepakeis, bent jau man.

  21. Karolynaz
    Posted 2009.5.19 at 22:38 | Permalink

    Aš tai visai nematau prasmės, kodėl turėtų išnykti laikraščiai ir įsivaizduoti savęs kaip kokį dalbajobą, kuris į Double Cafe per pertrauką ateina ir išsitraukęs laptopą naršo :)

    Daug maloniau koją ant kojos susidėjus skaityti žurnalą ar laikraštį, jausti popierių, kvapą ir pan. Be to lyjant negi laptopu virš galvos prisidengsi? :) Manau ateityje laikraštis tiesiog taps elektroninis, pagaminamas iš kokio lankstaus ir lietimui jautraus plastiko su wifi jungtimi ir besisiunčiu naujienas.

    Internetas klesti, nes daugelis dalykų yra nemokami ar „pasiekiami“ nemokamai. Bet kai taps didžioji dalis tinklapių mokamų, tai kaži ar skubės visi pirktis abonimentus. O kad turinys mokamas tapti turi tai visiems aišku, bent jau aš tai nenorėčiau, kad mano autorinę nuosavybę google vogtų ir dar po dešimtyje tinklapių tas pats rašoma būtų. Kuo tarkim Lietuvos rytas nuo Delfi skiriasi? tikrai jau ne tais pačiais pranešimais iš BNS ar kitų agentūrų, bet originaliu turiniu, kurį kuria samdomi žurnalistai.

  22. Karolynaz
    Posted 2009.5.19 at 22:59 | Permalink

    Ir dar pakomentuosiu, nes įdomi tema :) Dėl to progreso ir visko keitimo skaitmeniniu pasauliu, tai gerb, kolega vienastoks žiūri iš savo varpinės ir kartais man atrodo elementariai nesupranta paprasčiausių dalykų:

    - ne visi linkę facebokuose ir onuose iki nugriuvimo draugų ieškotis, kiti mėgsta išeiti krepšinį pamėtyti, mergų pakabinti, alaus su draugais pagerti, dviračiais pasivažinėti, be didesnio tikslo po akropolį ratu pavaikščioti ir dar n dalykų daryti, ko „kompiuterastai“ nedaro. O visas progresas fokusuotas į šiuos žmones, o tokie kaip vienastoks tą progresą ir kuria. Jei žmogus norėtų tik progresuoti, bet ne gyventi ir mėgautis, jau senai kolonizavę kentauro alfa būtume. Bet žmonės prieš progresą natūraliai stoja, nes tai trukdo jiems gyventi. Juk tam ir buvo tamsieji viduramžiai ir pan. žmonėms patinka mylėti, kariauti, nekęsti, statyti ir griauti.

    -nereikia taisyti dalykų kurie tiesiog veikia. Tarkim radijas vs interneto radijas ir podcastai. Gerai, kai namuose išsidrėbęs prie pc sėdi, radija tada gal ir nepatogu, ausinių nepajungsi. Bet kai keliauji mašina, dviračiu, klausaisi muzikos paplūdimyje ir pan. Nejaugi kiekvieną kartą keliaudamas kažkur sudarinėsi „negirdėtą“ playlistą? ieškosi wifi? juk tai kvaila, nepatogu ir beprasmiška. Kai wifi bus 100 proc. padengimas pasaulio, kai veiks 90 proc. be lūžio gal būt skaitmeninė radija ir laimės. Bet ji vis vien bus ta pati radija, tik perduodama kitomis bangomis, juk ne koncepcija keisis. Tarkim last.fm ir panašios tarnybos niekad netraukė ir nežavėjo, todėl, kad turi eiti ir ieškoti kažko, pats gerai nežinodamas ko ieškai. O jei kažką pražioplinsi? :) Ir dar, ne visi turi laiko panašiems mažmožiams skirti. vienintelis dalykas pristabdęs radijo plėtrą yra apple, kadangi ipodai ir iphonai neturi fm imtuvo, tad susidaro įspūdis, kad nieks radijos nesiklauso. Klausosi ir tris kart daugiau nei atrodo.

    O grįžtant prie to, kas išnyks pirmiausiai tai spėju niekad iš išvardintų dalykų, bet manau visų pirmiausia išnyks mobilieji telefonai, kompiuteriai. Na išnyks tik iki tokio lygio, kad turės kiekvienas implantą, o kiekvienas ekranas namuose ar aplink galės atlikti tiek pc, tiek tv funkciją dėl naujausių ir galingiausių procų.

    p.s. jei kokie egiptiečiai būtų ne hieroglifus kalę, o į cd viską saugoję, tai fig archyvą jų turėtumėm :)

    • Posted 2009.5.20 at 18:22 | Permalink

      Kiekvienas turės implantą? Aš taip nemanau. Tikrai žmonės nesutiks būti sužymėti kaip kokie gyvuliai fermoje.
      Ištrauka iš Biblijos:
      „Jis verčia visus, mažus ir didelius, turtuolius ir vargdienius, laisvuosius ir vergus, pasidaryti ženklą ant dešinės rankos arba ant kaktos, kad niekas negalėtų nei pirkti, nei parduoti, jei neturės to ženklo ­ žvėries vardo ar jo vardo skaičiaus. Čia slypi išmintis! Kas išmano, teapskaičiuoja žvėries skaičių, nes tai žmogaus skaičius, ir jis yra šeši šimtai šešiasdešimt šeši.“

      • Karolynaz
        Posted 2009.5.20 at 23:10 | Permalink

        Tai juk implantas ne žymėjimas. Turėdamas telefoną tu tiek pat pažymėtas :) juk vis vien visi norintys gali ir tavo vietą rasti ir pokalbius įrašyti vykstančius ir pan.

  23. voraratis
    Posted 2009.5.20 at 5:21 | Permalink

    Stovėdamas kamštyje gali klausyti last.fm sugeneruotas rekomendacijas iš vakaro sumestas į muzikos grotuvą.

    Popierinės knygos(ir optinės laikmenos apskritai) ilgaamžiškesnės, todėl išliks, kad ir su savo nedideliais procentais, bet dėl rimtų priežasčių.

    Turėdamas galimybę ikišt pirštą į dėžutę ir po 3s jau turėt pojūčius kaip po filmo peržiūros, turėtum ir galimybę įkišęs pirštą į dėžutę jaustis filmo herojum – sunku būtų ištraukt. Buvo čia tokia foto – jaunuolis susirangęs kampe su VR akiniais.

    labasrytas

  24. Daigtas
    Posted 2009.5.20 at 10:07 | Permalink

    Iš perskaitytų argumentų akivaizdu, kad su senosiomis medijomis lieka pati inertiškiausia ir mažiausiai išsilavinusi visuomenės dalis. Bet tai pats natūraliausias dalykas, nes struktūriniai pokyčiai nevyksta per naktį. Nuo vadinamųjų „kompiuterastų“ esu taip toli kaip tik įmanoma. Progreso sąvoka savaime man yra juokinga ir primena šeštąjį dešimtmetį, kai visi dar tikėjo, kad žmonija kažkodėl būtinai juda į gėrį. O naujųjų informacinių techonologijų entuziastas esu dėl vieno labai paprasto dalyko – jos demokratizuoja visuomenę. Laisvė rinktis pačiam įsiveržia į tokias gyvenimo sritis, apie kurias anksčiau buvo galima tik pasvajoti. Tai skatina mąstyti.

    Ir niekas nesako, kad senosios medijos išnyks. Tiesiog nebevaidins tokio ryškaus socialinio vaidmens ir bus nustumtos į hobių sritį. O dėl knygų, tai nėra taip jau blogai skaityti iš monitoriaus, kaip galvojau. O dar kai paskaičiuoji, kiek medžių yra iškertama dėl šito popieriaus fetišo, nebe taip skauda širdį dėl to, kad neišeis pasimaivyti savo asmenine biblioteka prieš naujus draugus ir kolegas

    • Lunas
      Posted 2009.5.20 at 19:27 | Permalink

      kiek medziu nukertama, kad tiekti elektros energija tavo kompiuteriui.

      • Wa1DaS
        Posted 2009.5.20 at 21:12 | Permalink

        Per krizę vykdomos darbų optimizacijos turės pasiekti ir kompiuterių sritį. Programinis procesorių ir kitų komponentų energijos valdymas – visą galią išnaudojant tik tada, kai to iš tikrųjų reikia.

  25. Sigis
    Posted 2009.5.20 at 20:21 | Permalink

    Neduok dieve stacionarių kompiuterių išnykimui. Joks nešiojamas kompiuteris neatstos stalinio, kai reikia dirbti su nemažai resursų reikalaujančiomis užduotimis :)

    • apocalipso
      Posted 2009.5.21 at 12:36 | Permalink

      Pritariu.. Po 4 metų patirties su nešiojamais kompiuteriais laukiu nesulaukiu kada įsigysiu stacionara:)
      Apie PC įšnykima jau ne pirmą kart girdžiu dar pieš pirkdamas pirmą laptopa tą patį girdėjau pagal tą ką girdėjau nuo 2010 PC jau turėtų but išnyke:D
      Dėl kainos/kokybės bei universalumo nemanau kad PC išnyks, tokios propogandos labiausiai vertingos „firminių“ Laptopų gamintojams, nes jų „firminius“ PC mažai kas perka (renkasi ‘sudėta’).
      Apskritai tokias prognozės dažniausiai rašo žmonės labai pasinešę ant IT.. tai yra jų nuomonė, kuri neretai presilenkia su žmonių masių nuomonė ar pomėgiais.

  26. Posted 2009.5.23 at 16:50 | Permalink

    Imho – naivokos technofiliškos prognozės :) Knygos neišnyks, nes e.knygai reikia akumuliatoriaus, akumuliatoriui reikia pakrauti elektros, elektra bus ne visur, be to, e-knygos skaitytuvas gali sudužti, sulūžti ir t.t. Radijas neišnyks, nes visada liks tokių, kurie norės ne self-generated content, o ir didžėjaus balso, ir nuomonės ir dar viso kito. Žurnalai ir laikraščiai – galbūt.
    Bet tik tol, kol nebus problemų su elektra. O jų gali būti bet kada.

    • vienastoks
      Posted 2009.5.23 at 17:14 | Permalink

      E-knygos technologija leidžia su vienu pakrovimu skaityti savaitę ar ilgiau (7500 puslapių), nes energija naudojama tik keičiant vaizdą, o ne rodant. Per savaitę elektros nerasti galima kol kas tik kokiame Somalyje. O be to, man atrodo naivoka tikėtis, kad ateityje technologijos netobulės. :)

  27. Ignas
    Posted 2009.5.25 at 6:41 | Permalink

    Nu su knygom truputuką persistengta. Bent jau dabar jos toli gražu nėra išnykę ir jų skaitoma tikrai daugiau nei elektroninių, kurios man tiesiog atrodo šlykščios. Tiksliau, bedvasės. Bet, be abejo, čia gi tik sentimentai.
    O iš techninės pusės tai daugiau mažiau viskas keisis, tik va, ar tai bus į naudą? Jau dabar kai kurie žmonės bijo tokių dalykų kaip google ‘viešpatavimas’ ir t.t. IMHO, tas skamba nors ir apokaliptiškai, bet gana realiai.
    Come one, somebody, bring us 80s!

One Trackback

  1. [...] tinklaraštininko vienastoks įrašą „Link išnykimo“, kuriame siūloma kartu pasvarstyti kas iš išvardintų medijų bei technologijų išnyks [...]