Lietuvos dalinimo domenų pavadinimuose taisyklės

lietuva17.png

Šiuo atokvėpio nuo aštrių ekonominių ir politinių problemų šalyje metu, Vyriausybė pagaliau rado laiko nutarimui dėl papildomos smulkiosios cenzūros internete įvedimo. Jo esmė – Lietuvos piliečiai nebegali laisvai naudoti savo šalies vardo domenų pavadinimuose. Šią teisę, jei matys, kad norintys jos yra nusipelnę, gali suteikti šiaip neturinti ką veikti Ryšių reguliavimo tarnyba.

Draudimas piliečiams linksniuoti šalies pavadinimą galioja visomis Europos Sąjungos šalių kalbomis ir visomis gramatinėmis formomis, tikriausiai ir netaisyklingomis. Tebeturime galimybę patriotinius tekstus skelbti svetainėje su adresu litva.lt, jei tik taip mūsų šalies nevadina čekai ar slovėnai. Neprieštaraujama ir dėl antrojo trečiojo bei didesnio lygmens domeno naudojimo: adresas lietuva.cenzuruojama.lt valdžiai patinka, bet adresas lietuva-cenzuruojama.lt – ne.

Naujasis Vyriausybės nutarimas tuojau pat pagerins šalies įvaizdį pasaulyje, suteiks galimybę daugiau skolintis užsienio rinkose ir paklos pagrindą kitam nutarimui, kuriuo būtų reglamentuojamas šalies vardo naudojimas interneto tekstuose apskritai. Profilaktiškai rašybos tikrinimo priemonėse jau šiandien siūlyčiau įrašyti žodžio „Lietuva“ visomis gramatinėmis formomis keitimą į „didžkukulių šalis“.

This entry was posted in internetas, neteisybės and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

22 Comments

  1. egis
    Posted 2009.10.17 at 18:08 | Permalink

    dabar visokio plauko valdininkeliai rodys pastangas ir savo darbus kad tik neuzdarytu ju istaigu

  2. Posted 2009.10.17 at 18:51 | Permalink

    Ko gero, greit ir internautai basomis žygiuos prie Seimo… :)

  3. Posted 2009.10.17 at 18:57 | Permalink

    nežinau.lt – jau kaip ir nelegalus tinklaraštis! :)

  4. Posted 2009.10.17 at 21:27 | Permalink

    turim tokį adresą pirkprekelietuviska.lt . Įdomu, kaip dabar bus?

  5. Milda
    Posted 2009.10.17 at 22:02 | Permalink

    O tai kas toliau- uždraus apskritai Lietuvos vardą internete minėt arba pasisakyt,kad esi lietuvis? :DD

  6. andrius
    Posted 2009.10.17 at 22:04 | Permalink

    Suprantu autoriaus ironiją, tačiau jai nepritariu. Aš nenorėčiau, kad bet kas galėtų pasiimti domenus f…klietuva.lt ar pan.
    Kalbėkite ką norite apie žodžio ir minties laisvę, tačiau ji ne absoliuti.
    Tiesa, juk ir juridinių asmenų pavadinimuose norint LR pavadinimą naudoti reikia atitikti tam tikrus reikalavimus (juos įvertina notaras).

    • vienastoks
      Posted 2009.10.17 at 22:12 | Permalink

      O f**kVilnius? F**kTevyne? F**kAteitis? Laimė? Meilė? Grožis? Mama? Vaikas? Šeima? Cenzūros panašumas į seną traškučių šūkį: „kartą paragavęs, negali sustot…“

    • Liudvikas
      Posted 2009.10.17 at 23:44 | Permalink

      Tiesa pasakius ji yra absoliuti. Jeigu nera absoliucios zodzio lasives, tai is vis nera jokios.

  7. Adomas
    Posted 2009.10.17 at 22:07 | Permalink

    Ne į temą, bet visvien:

    „Naujasis Vyriausybės nutarimas [...] suteiks galimybę daugiau skolintis užsienio rinkose [...].“ Kadangi sakinys rašytas, neabejotinai, su ironija, norėčiau pastebėti, kad užsienio skolos didinimas yra dviašmenis kardas – tai dabartinių skylių užtaisymas lopais, iškarpytais iš ateities kartų (gyvenančių jau ir dabar) drabužių (o gal drapanų?). Dėl šios priežasties kukliai siūlyčiau to nepateikti kaip teigiamo dalyko, nes daug skaitančių nėra specialistai ir autoriteto žodį gali priimti už gryną pinigą, daugiau nesigilindami.

    Tik mano 2 centai.

    • vienastoks
      Posted 2009.10.17 at 22:13 | Permalink

      Bet dabar Vyriausybė juk to labiausiai siekia, ar ne? Tai turėtų visi sprendimai ir atspindėti šį puikų Lietuvos vaikams ir vaikaičiams siekį…

      • Adomas
        Posted 2009.10.17 at 23:00 | Permalink

        Na kaip, viena vertus – taip, turėtų, bet kita vertus – gyvenimas nesibaigia šia vienintele problema, todėl nebūtinai viskas, ką daro vyriausybė turėtų susivesti į jos sprendimą. Bet aš ne apie tai, o apie galimą medijų poveikį auditorijai klausimu, kuriuo nepritariu vyriausybės politikai.

  8. Posted 2009.10.18 at 0:23 | Permalink

    Na tik reikia pasidžiaugti, kad šita priekvailių valdžia dar nesumąstė reguliuoti, kuria tualetinio popieriaus puse mums užpakalį valytis…

  9. Posted 2009.10.18 at 8:20 | Permalink

    Tai ir taip nebuvo galima registruot, tik tai įteisino „aukštesniu“ dokumentu. Beje domennus galima pirkti ne tik .lt

  10. Posted 2009.10.18 at 9:22 | Permalink

    Tarp kitko: antrojo lygio domenas yra „lietuva.lt“, pirmojo – „lt“.

    • vienastoks
      Posted 2009.10.18 at 11:31 | Permalink

      Kaltas. :)

  11. Galva neneša
    Posted 2009.10.18 at 11:16 | Permalink

    O įžūlusai Vienastoksai, cituojant Vysockį, jei tokį menate, Tamysta „na grubastj naryvajissia“ (на грубость нарываешься). Preliudas jau buvo – pokalbis su vieno valdančiųjų PC teisininkais. Dabar ar tik neapturėsite garbės su pačiu slaptosios žandarmerijos šefu apie 5 koloną ir valstybės pamatų griovikus pakalbėti?

    • vienastoks
      Posted 2009.10.18 at 11:30 | Permalink

      Jei turi tvarkingus šalies nuosavybės dokumentus ir gali argumentuoti, kodėl kenkiantys pamatams domenų pavadinimai gali naudoti „Lietuva“ nuo trečiojo lygmens ir toliau, tai turėtų būti įdomus pašnekesys.

      • Galva neneša
        Posted 2009.10.18 at 15:53 | Permalink

        Bet šiaip tai įdomus faktelis – svetimų duomenų rinkimas kaip ir nespecializuotoje tam įmonėje, nepasirašiusioje įsipareigojimų, kuriais saistoma ši veikla.
        Pagal įstatymus tuo turi teisę užsiimti tik ribotas valstybės tarnybų ratas, o PCai į pastarąjį kaip ir neįeina… Ir mintelė „ne į temą“ – ar, pirkdami toje PC pieną ar batoną, išlaikome ir minėtą tarnybą? „Viskas įskaičiuota“? Juk ne iš dangaus finansavimu sninga? Ar gal tai neviešinama papildoma šios įmonės teikiama paslauga?

  12. Posted 2009.10.19 at 20:30 | Permalink

    Kągi, dar vienas argumentas rinktis NElietuviškus TLD plėtinius… Bravo, Lietuva!

    • Posted 2009.10.19 at 21:48 | Permalink

      Aš irgi džiaugiuosi, kad pasirinkau blogger :)
      Nes sekantis žingsnis bus „.lt“ ir „…lietuva…“ apmokestinimas. Už garbę, taip sakant :)

  13. Tomas
    Posted 2009.10.23 at 0:20 | Permalink

    Jei gerai supratau, draudimas negalioja tokiems atvejams kaip http://www.lietuva.com, http://www.lietuva.net http://www.stupidlithuania.us ir panašiai? Jie negali juridiškai to uždraust ar kaip?

    • vienastoks
      Posted 2009.10.23 at 8:46 | Permalink

      Aš irgi taip supratau. Nebe mūsų valdžios jurisdikcija.