Kelios mintys apie iPad

ipad27.jpg

Šiandien Apple pristatė jau senokai lauktą planšetinį kompiuterį vardu iPad. Nors visos tarnybos baisiai lūžinėjo, sugebėjau šokinėdamas nuo vienos prie kitos peržiūrėti tekstinį pristatymo reportažą iš Engadget ir CrunchGear.

Kas labiausiai nustebino? Startinė kaina – 500 dolerių už 16 GB modelį su belaidžiu tinklu. Kaina palaipsniui kyla iki 800+, bet net 64 GB modelis su 3G ir Wi-Fi nesiekia 1000 dolerių. Amerikai tokios kainos yra tikrai nedidelės – sakyčiau, kad jos ir mums yra įkandamos, jei tik mokėti yra už ką.

O ar yra už ką? Iš demonstracijų matyti, kad iPad yra daugiafunkcis įrenginys. Jis skirtas ir darbui (turės savo biuro programų rinkinį iWork, išorinę klaviatūrą ir stovą), ir žaidimams, ir filmų žiūrėjimui, ir knygų bei žurnalų skaitymui, ir kūrybai (programos „Brushes“ demonstracija man kol kas pasirodė patraukliausia – nors nemoku piešti, su ja ko gero pabandyčiau), ir interneto naršymui.

Kadangi ne visi vartotojai lygiomis dalimis naudosis visomis funkcijomis, tai kiekvienam teks apsispręsti, kas jam svarbu. Štai preliminari mano lentelė:

  • Žaidimai – 5% (per senas jau, nors…)
  • Audio/video – 5% (užtenka YouTube klipų)
  • Skaitymas – 40%
  • Darbas – 10% (turiu geresnius įrankius, iPad neturi daugiaveiksmiškumo)
  • Kūryba – 10% (nes profesionaliai nieko nedarysiu)
  • Internetas – 30%

Trumpai galiu paaiškinti didžiausias dalis. Turiu kišenėje iPhone, bet tenka pripažinti, kad jo naršyklė, nors ir patogiausia iš visų telefonų, vis dėlto nėra tokia patogi vien dėl ekrano dydžio. Nuolat pritraukinėti skiltis ar nuotraukas, stumdyti vaizdą ekrane ilgainiui pabosta. iPad jau būtų visavertė mobili naršyklė, patogesnė už mano MacBook Pro, nes jai nereikia atlenkti klaviatūros, galima pasidėti ant kelių ar laikyti rankose. Bet kur aš su iPad naršyčiau? Namie turiu iMac, į darbą nusinešu MBP. Lieka transportas. Ar man ten būtinas naršymas? Kažin. Veikiausiai pasitenkinčiau iPhone, nes jis ne taip krenta į akis ir kviečia duoti į galvą…

Tai lieka skaitymas. Dabar skaitymui naudoju Sony Reader (kuris pakenčiamai rodo nespalvotą tekstą visą savaitę ar dvi tarp pakrovimų), iPhone (kai nenoriu nešiotis kuprinės) ir kompiuterį (kai skaitau į kitų įrenginių ekranus netelpančius PDF failus ar National Geographic archyvą).

Ar iPad galėtų tapti pagrindine mano skaitykle? Galėtų. Net jei iš iBook parduotuvės nieko nepirkčiau, galėčiau naudotis specialiai pritaikytomis (esu tikras, kad netrukus tokios bus) Stanza ir eReader programomis. Knygos dydžio puslapį tikrai maloniau skaityti, nei mažą jo fragmentą telefono ekrane. 10 valandų iPad energijos resursas reikštų, kad naudojant tik skaitymui po porą valandų kasdien, man įrenginį tereikėtų krauti du kartus per savaitę – pakenčiama.

Vien knygų skaitymui iPad nepasiteisintų. Kam reikalingas spalvotas LED IPS ekranas, jei 90% laiko žiūrėsi į juodas avis baltame lauke? Bet skirtingai nuo kitų, iki šiol naudotų įrenginių iPad žada dar ir periodinės spaudos skaitymą: žurnalų, laikraščių, gal būt ir specialiai pritaikytų svetainių ar tinklaraščių. Čia jau pagrindinis klausimas bus tų prenumeratų kaina. Jei matysiu, kad galiu nuolat skaityti bent 4-5 spalvotus leidinius, tai pigiausias iPad variantas pradeda atrodyti patraukliai. Jei nesugebėsiu prenumeruoti nė vieno – tuomet ne.

Visiškai nedega apsispręsti – ankstyviausi modeliai Lietuvą oficialiai pasieks ne anksčiau kaip po 3 mėnesių. Per tą laiką perskaitysiu daugybę apžvalgų ir realių vartotojų atsiliepimų. Tada ir bus matyti. Ir šiaip – kažkodėl tikėjausi kitokio įrenginio. iPad man šiandien atrodo kaip smarkiai padidintas iPhone su keliomis papildomomis programomis, kurioms prasmės suteikia didesnis ekranas. Gal nuomonė pradės keistis pamačius daugiau specialiai šiam įrenginiui sukurtų programų?

Įrašo tema: kompiuteriai ir žymos: , , , , . Pasižymėkite nuorodą. Parašykite komentarą ar įdėkite citatą:Nuorodos URL.

Komentarų (80)

  1. Parašytas 2010.1.27 (23:44) | Nuoroda

    Man tai patiko, netgi pirkciau, namie lovoje rss skaitymui ir t.t pats tas, o ir kaina jeigu is amerikos parsivezus ne tokia jau ir baisi :)

  2. Parašytas 2010.1.28 (0:12) | Nuoroda

    Koks gali būt interneto puslapių naršymas jei iPad nepalaiko pilno flash http://www.engadget.com/2010/0.....our-couch/. Ir koks nešiojamas kompas jei nėra multitaskingo. Nesuprantu, kam tada rinktis apple, o ne pavyzdžiui HP, kuris visus tas funkcijas turi.

    • vienastoks
      Parašytas 2010.1.28 (0:17) | Nuoroda

      Man Flash apskritai nereikalingas (nelabai į reklamas težiūriu), o dėl galimybės naudotis keliomis programomis – tai tiesa, iPad nepakeis darbinio nešiojamojo. Kadangi iPad vienu metu atlieka tik vieną darbą, tai ir išskaidžiau pagal tas sritis, kurioms gali būti naudojamas.

      Planšetiniai kompiuteriai (nebūtinai tik HP) egzistuoja jau daug metų. Jei jie būtų buvę verti, būtų seniai išpopuliarėję. Matysim, kaip bus su Apple iPad.

      • Parašytas 2010.1.28 (0:25) | Nuoroda

        flashas juk ne vien reklaminiai baneriai, bet ir video flasho pagrindu padaryti būna

  3. va
    Parašytas 2010.1.28 (0:12) | Nuoroda

    Na ir vel – kiek galima – „iBooks available in the U.S. only“

  4. Saulius
    Parašytas 2010.1.28 (0:27) | Nuoroda

    Be flasho tas daiktas „š“ gabalas. :/

  5. Parašytas 2010.1.28 (0:33) | Nuoroda

    Gizmodo labai gerai pastebi 8 dalykus kas blogai iPade :) http://i.gizmodo.com/5458382/8.....t-the-ipad . Labiausiai sutikčiau su tais, kad labai paltus rėmas, nėra flasho, HDMI ir jungčių trūkumas, nėra net paprasto USB

    • Mindaugas
      Parašytas 2010.1.28 (3:06) | Nuoroda

      Platus remas, kad butu patogu laikyti rankoje. Isivazduok, jeigu esi atsidares koki tinklalapi ir dali jo uzdengia tavo pirstai… Ir kiti e-book reader’iai turi placius remus.

    • va
      Parašytas 2010.1.28 (11:56) | Nuoroda

      IMHO Gizmodo shi karta nusivaziavo ir stipriai (nors kaip ir ne pirmas kartas jiems :)). IPS ekranas vien ka reishkia – chia neeilinis ivykis neshiojamu kompjuteriu pasaulyje.

      • JAlexoid
        Parašytas 2010.2.4 (23:11) | Nuoroda

        „IPS ekranas vien ka reishkia“ Dar vienas :-D TFT-LCD IPS ekranas reiskia tik tai kad IPS paneles atpigo pakankamai. Ir „sulciu“ isspausti galima butu daugiau su TN, nes IPS panelem reikia galingesnio pasvietimo saltinio…
        Maza to, IPS’ines paneles atpigo pakankamai daug jau pries gerus 1.5 metu, taigi net iPhone 3GS galetu tureti…

        PS: Visiskai eilinis ivykis, nes naujos technologijos yra pristatomos pastoviai. Nieko revoliucinio ir magisko neatsitiko. Liko daug nusivilusiu.

  6. Wa1DaS
    Parašytas 2010.1.28 (0:36) | Nuoroda

    Apple’as turėjo pasirodyt gerai. Apple’as to nepadarė.
    http://i.gizmodo.com/5458382/8.....t-the-ipad
    Dalis minusų krito į akis vos pamačius to daikto specifikacijas.
    Bet Apple’o daiktas vis tiek bus perkamas. Nes juk tai Apple’o daiktas.

  7. Parašytas 2010.1.28 (0:36) | Nuoroda

    O dar rudenį Jobsas šaipėsi iš netbook’ų ir sakė, jau tokio šlamšto apple tai nedarys, bet padarė!

    Jobs turned his nose up at netbooks during a teleconference with analysts in October. “We don’t know how to make a $500 computer that’s not a piece of junk.”

    • Mindaugas
      Parašytas 2010.1.28 (3:15) | Nuoroda

      Matyt, tuo metu nezinojo, kaip padaryti gerai uz $500, bet veliau sugalvojo. Manau, siaip iPad puikus dalykas kelionems – netbookas kiek didokas tampytis, be to, nesu mates, kad kas stovedamas metro viena ranka laikytu netbooka ir skaitytu knyga ar ziuretu filma. Aisku, multitasking’o nebuvimas – didelis trukumas, bet manau, kad artimiausiu metu atsiras kartu su nauja iPhone OS versija. Prognozuociau kvo-geguzes men., butent tada kai iPad realiai pasirodys prekyboje :)

  8. Tomas
    Parašytas 2010.1.28 (0:37) | Nuoroda

    Kiek suprantu – 10h baterija laiko žiūrint video, o ne skaitant knygas. Budėjimo režime mėnesį laiko.

  9. Karvė
    Parašytas 2010.1.28 (1:14) | Nuoroda

    Nežinau, man tai reikėtų gerokai galvą pasukti, kodėl norėčiau gerą mažą laptop’ą su iPhone keisti į šį peraugėlį su tokiom ribotom funkcijom ir 0 jungčių. Panašu, kad Apple laikydamasi KISS principo per daug akcentavo Stupid :)

    • Parašytas 2010.1.28 (9:25) | Nuoroda

      Gerai pasakyta.

      • Parašytas 2010.1.29 (4:50) | Nuoroda

        Pasakyta taip pat gerai, lyg koks ūkininkas būtų pasakęs, „man tai reiktų gerokai galvą pasukti, kodėl norėčiau keisti savo dviratį ir kombainą į lengvąjį automobilį“.

        Apie 0 jungčių tai kaip dažnai būna, nusikalbėta labai stipriai.

  10. Saulius
    Parašytas 2010.1.28 (1:24) | Nuoroda

    Kad ir kaip man patiktų apple, imčiau geriau visai gražų ir patogų Asus 1008HA, nei tą didelį iPhone.
    Mane žavi, tas visas OS sklandumas ir t.t. bet tokio dydžio daikte no flash ir multitasking… oh cmon… suprantu, kad iPhone tas flash kaip ir nebūtinas, nes ekranas nėra didelis ir pats aparatas nėra toks, kad flash’ą išnaudotum, bet dabar tokio dydžio daiktas išmeta visas galimybes žaisti flash žaidimus, žiūrėti videos ir bendrauti flash aplinkoje su kitais žmonėmis… Nėra USB… WTH?
    Nesakau, kad tai yra šūdo gabalas, jis gražus, lengvas ir lengva juo naudotis, bei akį traukia maloniu UI, bet į skanų vaflį įvyniot šūdą ir teigti, kad tai stebukas ne kiekvienas drįstų… Šį kart išties nusivyliau Apple… :/

    P.S. Už tą daiktą max. galėčiau sau leisti sumokėti 700-800 litų vien dėl neįprasto gadgeto, bet ir tai pagalvočiau ar verta…

    • Benas
      Parašytas 2010.1.28 (9:11) | Nuoroda

      Nėra jis lengvas nes bet kuris netbookas tiek pat sveria ir šiaip jie turi visas jungtis ir yra daug gražesni. Man tabletas baisus

      • Saulius
        Parašytas 2010.1.28 (11:01) | Nuoroda

        Parodyk man notebooką sveriantį 680 gramų… pirksiu…

    • vienastoks
      Parašytas 2010.1.28 (10:43) | Nuoroda

      USB jungtis ten yra, tik ji, kaip visada, su nestandartiniu laidu. :) Va Flash svarbos tai nesupratau ir nesuprasiu – pagal mane tai yra vienos firmos uždaras formatas, kurios brukimas visiems kaip privalomo yra grynas nuostolis. Yra atviri standartai, jais ir reikėtų naudotis. Šiai dienai HTML5 dar mažai paplitęs, bet Flash jau yra „nueinanti“ technologija. Nematau nuodėmės, kad ji neveikia.

      • ifmi
        Parašytas 2010.1.28 (12:43) | Nuoroda

        ponas drysčiau labai nesutikti su jumis kad Flash yra „nueinanti“ technologija. Ji kaip tik ateinanti. Nes tai ne tik reklaminiai baneriai. o kalbant apie HTML5, tai daugelis HTML5 funkcijų Flash’e buvo prieš kelis metus. ( Flashas neveikia ant visų iShit, dėl to kad šiuo metu Apple bando baigti ryšius su googlu, ir lenda subinėn MS’tui, o kaip žinia MS turi silverlight’ą, kuris kaip ne keista nėra taip paplitęs kaip Flash, bet jau kurį laiką veikia iShit aplinkoje ).

        • Parašytas 2010.1.28 (12:57) | Nuoroda

          Jei ne reklaminiai baneriai, tai kas dar? Žaidimai? Jų ir App Store pilna, ir sukasi truputį geriau nei Flashiniai :)

          Dėl Apple, Google ir MS tai pievos. Flash ir Silverlight veikia and Mac, nei Flash nei Silverlight neveikia and iPhone/iPod Touch/iPad — ir greičiausiai neveikis.
          Ir nereikia.

          • ifmi
            Parašytas 2010.1.28 (13:15) | Nuoroda

            Tai ne tik žaidimai ar baneriai. Pagrindinis Flash varikliukas šiuo metu yra RIA.

          • Parašytas 2010.1.28 (16:29) | Nuoroda

            Tiesą sakant, nei karto dar neteko naudotis Flash RIA, ir labai tikiuosi, kad neteks.

          • trumpai
            Parašytas 2010.1.28 (16:39) | Nuoroda

            Jo – kai Adobe savo Air SDK padare mokama – pats tas technologijai plisti :)

        • Pranas
          Parašytas 2010.1.28 (15:50) | Nuoroda

          „Flashas neveikia ant visų iShit, dėl to kad šiuo metu Apple bando baigti ryšius su googlu, ir lenda subinėn MS’tui“

          Jei naudotumėt ką nors kito nei Windows suprastumėt kodėl Apple nepriima Flash’o savo įrenginiuose…

          Pirma. Adobe Flash versija tiek Mac, tiek Linux sistemoms yra visiškai neoptimizuota… Juokinga kai video rodymas reikalauja beveik viso 2GHz procesoriaus. Vienintelė OS kur Flash veikia padoriai yra Windows.

          Antra. H264 vaizdui iškoduoti yra aparatūrinės optimizacijos (pavyzdžiui ARM procesorius arba Nvidia GPU), o tai leidžia su varganais 600MHz (iPhone atvejis) žiūrėti mažo bitrate aukštos kokybės video. Tokių optimizacijų Flash’ui nėra… Tad H264 video daug geriau negu video per Flash grotuvą.

          • ifmi
            Parašytas 2010.1.29 (13:00) | Nuoroda

            Pranai optimizacijos nėra, dėl to kad Apple yra užsispaudusi ir niekam neleidžia net iš arti pažiūrėti kaip galima optimizuoti.

            to „trumpai“ matau kad tikrai esi asas šioje srityje, neskaitant kad labai tiki VBS ( Viena Boba Sakė ) žiniomis…

      • koma
        Parašytas 2010.1.28 (23:54) | Nuoroda

        Ha,
        Flash’as nėra „nueinanti“ technologija. Dėl kelių sėkmingų žingsnių – Actionscript 3, Adobe Air, Flex Builderio išleidimo Flash tapo lyderiu tiek RIA, tiek interneto multimedijos srityje. Šiuo metu su nauja versija galima kurti programėles IPhone’ui su Flash. Todėl flash nepalaikymas greičiausiai yra technologijų karai.

  11. Parašytas 2010.1.28 (2:43) | Nuoroda

    Čia kažkur prieš pasirodant skaičiau, kodėl nereikėtų pirkti, tuo met dar vadinamo, iTable. Tai vienas buvo geras pastebėtas dalykas, kad po pirmos versijos pasirodymo Apple išleidžia kitą, geresnę, jau vertą pirkti išties, ne vien dėl brand’o. Kaip kad iPhone -> iPhone 3G. Manau, kad per tas 90d. kol jį galėsim pasiekti ir mes, gal truputį ilgiau, išeis iPad v2, kurią jau tikrai vertės pirkti ne dėl to, kad tai Apple.

  12. Parašytas 2010.1.28 (9:25) | Nuoroda

    Multitaskingas bus, flešas bus, kameros bus, tik palaukit naujų realysu, gi čia Apple, visada taip su pirmu modeliu, po to papildo featurais ir pasiima pinigus už naują modelį :)

    • Andrius Bentkus
      Parašytas 2010.1.28 (21:12) | Nuoroda

      Nebus multitaskingo, nes multitaskingas buvo specialiai issimtas is userlevel. Pats kernelis to iOS palaiko multitasking ir ten tikrai sukasi daugiau negu vienas proceasas, tiesiog jie nenori, kad vartotojai paleistu daugiau negu viena procesa. Matyt tam, kad apeitu virusus visokius. => Multitaskingo tikrai nebus!
      Realiai multitaskingas nelabai ir reikalingas sitam daiktui. Nors man paciam atrodo, jog user-singletasking yra nesamone, taciau dauguma vartotoju nesugeba pasiziureti i procesu lista ir nuspresti, ar koks nors virusas sukasi ar ne. O jeigu si daikta naudoji vien browsinimui arba knygu skaitymui tai ne tragedija ir tas singletaskingas.

      Kamera gal ir butu jega, jeigu pvz blogini ir nori save nufotkinti arba nori per skype kalbeti su kuom nors, matyt tikrai kokioj nors revizijoj sio daikto atsiras ta kamera.

      O faktas, jog flashas nepalaikomas tai didelis minusas: jei naudoji vien browsinimui ir knygu skaitymui, tai net normaliai puslapiu negali ziureti => dauguma puslapiu naudoja flash…

  13. Parašytas 2010.1.28 (9:58) | Nuoroda

    Šiaip galimybės išnaudoti tokį aparatą žavi, naršymas dažnai malonesnis gali būti nei su pele. Bet kažkaip palauksim naujos versijos (metelius-du)

    Pagrindiniai trūlumai iš mano varpinės:
    - Nėra multitask rėžimo
    - Ne wildScreen (net iphone wildscreeninis labiau)
    - USB (na juk fotkes norėsi išsiimti)

    • vienastoks
      Parašytas 2010.1.28 (10:57) | Nuoroda

      Aš linkęs sutikti. Antra versija turėtų būti geresnė. :)

  14. Parašytas 2010.1.28 (10:36) | Nuoroda

    Kompas (pagal darbo laika) su iPod galimybemis. Nekazin kas, bet nenustebino, to ir tikejausi is Apple

  15. va
    Parašytas 2010.1.28 (11:07) | Nuoroda

    IMHO dvieju dalyku truksta – multitaskingo ir GPS ne 3G variante. O del kameros „reikalingumo“ tai komentatoriai prajuokino :)

    • Parašytas 2010.1.28 (11:49) | Nuoroda

      Kameros reikalingumo prioritetas tikrai mažas :) Nejau fotkinsi kaip su fotoapratu… :D

      • Rimas
        Parašytas 2010.1.28 (15:43) | Nuoroda

        Na nefotkinsi, bet videochatui gal ir būtų ne pro šalį.

        • trumpai
          Parašytas 2010.1.28 (16:26) | Nuoroda

          Sakychiau pakankamai retas dalykas net shiais laikais – praktishkai nuline informacine prasme – pokalbio metu varineti megabaitus, kad ta pati veideli :) matyti? Kam? Viena ish tu technologiju, kurios niekaip „neprasiverzia“ :) – rekordininke pagal savo try-fail kieki ko gero butu valdymas balsu :)

          • Rimas
            Parašytas 2010.1.29 (0:29) | Nuoroda

            Na, tas veidelis tiesiog gali būti labai mielas ir pvz. su nauja šukuosena :) Nekalbant apie tai, kad galima matyti ne tik veidelį.
            O pagalvojus apie ne tokius linksmus dalykus, tai gali būti transliuojami kažkokie technologiniai procesai, fiksuojamos svarbios detalės ir pan. Čia gi nešiojamas įrenginys – apribojimas, ką gali rodyti yra vienintelis – tavo fantazija.
            Informacine prasme vaizdas perduoda daugiau informacijos už žodžius. Visada.
            Technologija neprasiveržia todėl, kad pakankamai sudėtinga ją gerai realizuoti, nors skype ji veikia neblogai ir ne kartą jau buvo naudota.

          • va
            Parašytas 2010.1.29 (1:49) | Nuoroda

            Na tiesiog idomu – KAIP tamsta fizishkai isvaizduojate ta technologinio proceso transliacija laptopo ar tableto pagalba? Pvz. kaip stalius langa gamina? – ar teko su tuo (transliacija) asmenishkai susidurti? O kad vaizdas daugiau info perduoda – tai elementarus melas – kad ir kiek i zalia siena beziuresi – info 1 sec bus tiek pat kiek ir po 1 val.

          • Rimas
            Parašytas 2010.1.29 (16:52) | Nuoroda

            to va
            galite teigti ką norite, ponas :) taip, transliavau, taip kalbėjau. Manau, kad su tabletu tai padaryt paprasčiau su laptopu ar netbooku. O tamstos niekas neverčia žiūrėti į sieną. Visada galite išjungti belekokias transliacijas. Tačiau, jei Jums to nereikia, tai nereiškia, kad ir visam pasauliui nereikia. P.S. stalius, gaminantis langus, dar ne technologinis procesas :) technologinio proceso transliacija, šiuo atveju, būtų parodyti kaip jis tai daro.

  16. Parašytas 2010.1.28 (11:56) | Nuoroda

    Nors informacijos apie HP tabletą žinoma nedaug, bet manau, kad jis yra kur kas geresnis nei šis ššš iPad’as, kuris net multi-tasking’o neturi, kai ant HP Slate sukasi Windows 7. Jei HP Slate be jokių stabdžių valgo „flash’ą“ ir baterija su Wi-Fi tarnauja bent 6h, aš tokį imčiau!

  17. Parašytas 2010.1.28 (13:26) | Nuoroda

    Jei jau padidino iPhone tai galejo bent GPS palikti, o dabar visi pirks tik kad Apple. Realiai nematau is jo naudos tuo labu, kad pas ji maximum vietos 64gb. Juk patys pavadinimo tai kompiuteriu, o dabar 2010 metai ir tik 64gb vietos? Beje pigiausias turi tik 16, kai iphone turi daugiau tai koks cia tobulejimas?

    • trumpai
      Parašytas 2010.1.28 (13:51) | Nuoroda

      O ka GPS ten nera? – ish kur tokia informacija?

      • Pranas
        Parašytas 2010.1.28 (15:33) | Nuoroda

        Modeliai su 3G turi GPS, modeliai tik su Wifi neturi. Gana logiška, jei pirksi Wifi modelį tai tikriausiai naudosi namuose, o tokiu atveju ir GPS nereikalingas… Jei reikalingas perki 3G modelį.

  18. Juodas.Baltas
    Parašytas 2010.1.28 (13:26) | Nuoroda

    http://bits.blogs.nytimes.com/.....technology

    Kaina, palyginti su kitais Apple produktais, tiesiog juokinga. Turint omeny kad tai išdidintas iPodo variantas.

  19. Parašytas 2010.1.28 (14:17) | Nuoroda

    Jei flash’o nėra, kaip Tu video žiūrėsi? Kaip lankysiesi portfolio ir kt. reprezentaciniuose tinklapiuose?

    • Parašytas 2010.1.28 (16:27) | Nuoroda

      Video žiūrėsi lygiai taip pat kaip dabar žiūriu iPhone.

  20. Pranas
    Parašytas 2010.1.28 (15:30) | Nuoroda

    Aš specialiai vakar ėjau anksti miegoti, kad nereiktų sekti šio įvykio tekstiniu pavidalu, o šiandien ryte pažiūrėjau video įrašą. Norėčiau pasidalinti savo mintimis kilusiomis po šio Apple pristatymo…

    Iš tikrųjų tai iPad man nepasirodė revoliucinis produktas, tačiau manau atras savo vietą. Aš iPad įsivaizduoju ne kaip asmeninį įrenginį. Man atrodo jis labai tiktų kaip bendras šeimos įrenginys. Tarkim dabar prireikus pasinaudoti internetu namie tenka keliauti iki savo MB, o toks įrenginys galėtų „mėtytis“ kur nors ant stalo prie televizoriaus, o bet kuris namiškis kada panorėjęs galėtų greitai „įšokti“ į internetą surasti TV programą ar kitą info, paimti jį vietoj laikraščio ar knygos ir paskaitinėti, atėjus svečiam pademonstruoti foto albumą arba tiesiog naudojant su Apple TV per savo namų garso sistemą klausyti iTunes…

    Kelyje su manim telefonas, kuris telpa kišenėje ir prireikus gali atlikti tas pačias funkcijas. Kadangi iPad netelpa kišenėje tai jo nešiojamumas sumažėja. Namų darbo vietoje man daug patogiau naudotis MB su 22″ monitoriumi, ilgesnėje išvykoje keliauju taip pat su MB.

    Prieš pristatant patiko vienas gandas, kad įrenginys su kamera galės atpažinti naudotojų veidus ir atitinkamai prisitaikyti.

    Bet kuriuo atveju tai tik pradžia.. Prisiminkim iPhone 2G su OS v1 ir palyginkim su tuo kas yra dabar. Taip ir iPad manau atras savo vietą ir ištobulės…

  21. Parašytas 2010.1.28 (15:58) | Nuoroda

    Tame sakinyje, kur teigiate, jog iPhone naršyklė yra geriausia iš visų telefonų, trūksta dviejų žodelių – „mano nuomone“.

    • Parašytas 2010.1.28 (16:25) | Nuoroda

      Nieko ten netrūksta. Su Mobile Safari pagal galimybes gali konkuruoti tik kitos WebKit pagrindu kurtos naršyklės, pagal kombinacija galimybės+valdymas(multitouch) — jokia naršyklė.

      • JAlexoid
        Parašytas 2010.2.4 (23:34) | Nuoroda

        Androidine bent jau prilygsta. Bet mano nuomuone narsykles iPod touch su 3.1.2 vs Nexus One, Nexus One laimi.

        • JAlexoid
          Parašytas 2010.2.4 (23:34) | Nuoroda

          PS: As turiu abu. Ir iPod Touch turiu ilgai jau.

  22. cyborg
    Parašytas 2010.1.28 (16:09) | Nuoroda

    kaip sake vienastoks flash po truputy atgyvena,o ir diziausi portalai turi pritaikytas versijas iphone,ipad.tik niekaip nesuprantu kodel visi sako nera multitaskingo,narsykle prasta.taigi viskas yra-jailbreikas ir jo nereikia bijoti,kuri atlieki vienu klaviso paspaudimu.pats nusilauzes iphone 3.1.2 ir niekas ten neluzineja ar dar kas nors.turiu ir multitaskinga ir normalia narsykle ir kruva naudingu programu.aisku reikia nejeilbreikinti kreivom rankom,o pries tai darant truputi pasiskaityti.

  23. trumpai
    Parašytas 2010.1.28 (16:37) | Nuoroda

    Shiaip jau – IMHO – i iPad reiketu ziureti ne KAM jis man reikalingas, bet KUR ir kaip man jo reikia. Laptopai ir juo labiau desktopai suponuoja darba ant stalo – nors su laptopais ir kresle galima dirbti – bet tai tikrai ne pats geriausias variantas – sedint pusiau atsigulus ant sofos maloniau knyga, negu 10″ netbookas (tiesiog nepatogu – pabandyk sugraibyti tuos mini klavishus, o jei dar sviesa prigesinta). IMHO iPad uzima nisha VIETOS prasme – tarp stacionariai vietai adaptuotu kompiuteriu ir mobiliu itaisu (smartfonu).

    • JAlexoid
      Parašytas 2010.2.4 (23:36) | Nuoroda

      Atsakyma i si klausyma turejo duoti Apple. Nes kitaip tai bus suzlugusi marketingo kampanija, a la Apple TV.

  24. Andrius Bentkus
    Parašytas 2010.1.28 (21:22) | Nuoroda

    „Net jei iš iBook parduotuvės nieko nepirkčiau, galėčiau naudotis specialiai pritaikytomis (esu tikras, kad netrukus tokios bus) Stanza ir eReader programomis.“ => O as esu tikras, kad to nebus del uzdaros Apple App store ekosistemos. Bus tiesiog denied kaip ir gtalk arba google latitude – Apple iDiots nori uzsidirbti iDollars iBooks pagalba.

    Jei neuzdaros tos iPhone ir iPad sistemos tai tikrai pirkciau situs zaisliukus.
    Jeigu galima bus normaliai ir patogiai skaityti pdfus ir normaliai browsinti (+Flash) tai 600 dolciu visai nedaug uz toki aparata – gal ir vertetu pagalvoti apie si pirkini.

    • vienastoks
      Parašytas 2010.1.28 (21:57) | Nuoroda

      Kodėl taip turi būti? Ir kas per daiktas yra ta „uždara ekosistema“. Ta, kurioje yra 140 tūkstančių programų iš kurių vos pora dešimčių yra pačios Apple? App Store turi keliasdešimt skirtingų programų knygų skaitymui, įskaitant minėtas Stanza ir eReader. Jos veiks su iPad nuo pirmos dienos, net jei niekas jų netobulins. O kad kūrėjai pritaikys didesniam ekranui, esu tikras.

      Ir dar keisčiau skamba priekaištai Apple dėl parduotuvės, kai tokias pačias „uždaras ekosistemas“ turi visi – Nokia Ovi, Android Marketplace, Windows ir Blackberry – savo. Jei jau idiotai, tai visi idiotai…

      • Andrius Bentkus
        Parašytas 2010.1.29 (3:58) | Nuoroda

        Microsoftas kada nors draude kokiai nors firmai platinti savo parasyta programa ant windows platformu? Ne.
        Apple tai padare ir ne viena ir ne du kartus savo AppStore. Ir tikrai demesio vertos aplikacijos buvo atstumtos, nes Apple norejo pasipelnyti pinigu.
        O jei nori paleisti aplikacija ne is AppStore tai turi Jailbreakinti savo iPhone, Androidui betkokias aplikacijas gali paleisti.

        Va tau uzdara ekosistema, jei Apple neleidzia, tai niekas ir negales naudoti tavo parasyta softa.

        • Parašytas 2010.1.29 (4:51) | Nuoroda

          Atsiprašau, bet Apple gauna pinigus už parduotas programas, o ne už uždraustas.

          • Andrius Bentkus
            Parašytas 2010.1.29 (11:08) | Nuoroda

            Tai tu man paiskink kodel jie google voice ir google latitude appu neleido?

          • Andrius Bentkus
            Parašytas 2010.1.31 (1:02) | Nuoroda

            Ivesk i google „denied appstore“, paiskink man tada, kodel tiek daug resultatu.

          • vienastoks
            Parašytas 2010.1.31 (11:46) | Nuoroda

            Įvesk į Google „software bugs“ ir sužinosi, kodėl. :) Bet sutinku, kad Apple taisyklės, neleidžiančios pateikti pagrindinį rinkinį dubliuojančias funkcijas yra per griežtos. Juk su MacOS taip nėra.

          • Andrius Bentkus
            Parašytas 2010.2.1 (6:53) | Nuoroda

            Ne problema grieztume, o jog kai kurias is LEMPOS nededa, nes jiem pvz nepatinka google

      • JAlexoid
        Parašytas 2010.2.4 (23:42) | Nuoroda

        Marketplace nera „uzdara“. Marketplace yra tik 1 reikalavymas – tu turi gauti sertifikata is goole, ir viskas(25USD). Androidui gali platinti programas betkokiu kanalu, nes savo saite turint linka.
        WinMo kiek prisimenu centralizuotos parduotuves neturi.
        Nokia Ovi yra parduotuve, aplikacijas gali platinti kaip nori.

        Apple vienintele draudzia tau instaliuotis programas kurias pats pasirasei kol nesusimokesi 99USD per metus. O instaliuoti per kitus kanalus, be jailbreak, tiesiog neimanoma.
        Del to ir vadinasi uzdara ekosistema.

        Jie gali tas programeles, eBook’u skaitymui tiesiog ismesti, ir viskas.

  25. tomas
    Parašytas 2010.1.29 (0:43) | Nuoroda

    Truputi pavėluotai, bet…
    Konkurentas:
    Archos 9 PCtablet (widescreen, multitasking, USB, flash… )
    http://www.youtube.com/watch?v=AjwRIreZHLE
    http://www.archos.com/products.....mp;lang=en

    Imho, daug vertingesnis panašios paskirties daiktas (dėl e-ink ekranėlio):
    Entourage Edge
    http://www.youtube.com/watch?v=5MzLx0HJPlI
    http://www.entourageedge.com/

    ——–
    Kalbant apie iPad, neabejoju, kad jį pirks vien dėl Apple vardo, o „multitasking“ atsiras po jailbreakin’imo (neabejoju, kad cracker’iai greit pasidarbuos).

  26. kashponis
    Parašytas 2010.1.29 (19:35) | Nuoroda
  27. ka
    Parašytas 2010.1.29 (20:00) | Nuoroda

    o aš tikiuosi, kad jau pirmosiomis dienomis po pasirodymo iPadas bus nulaužtas ir į jį bus sėkmingai nuportintas androidas, ko pasekoje turėsim ir multitaskingą, ir flashą :))

  28. Tauttvisz
    Parašytas 2010.1.30 (4:04) | Nuoroda

    Wow, vieta kur netik skamba „iShit“ „ka tu su juo veiksi shudas“ „nesamone apple fail“ ir panasiai.Ok ipastinsiu ir savo nuomone:

    Juokinga klausytis iHateriu, net pyktis ima kaip pliku skaiciuku gerbejai smeizia net nesuprasdami ka kalba..

    Dziugu ,kad dar yra keletas zmoniu suprantanciu apie apple kokybe. Nusiteikimas pries apple ypac didelis Lietuvoj, kaip zinoma Lietuvoj kaip ne ypac turtingoj saly renkamasi kas pigiau (PC), o papeikt visada norisi priesinga produkta negu naudoji.Tiesa pasakius dar pries metus pats gan skeptiskai ziurejau i apple.. Kaina didele, negali susirinkt is detaliu.. bet logiskai mastant tai tik pliusai. Kai hardware ir software gaminama vienoj kompanijoj, viska galima labiau suderint taupant baterija ir panasiai.

    Kalbant apie iPad, jis turi trukumu, tokiu kaip multitasking nebuvimas, flash nebuvimas ir pan. Mano akimis didziausias yra multitasking nebuvimas, bet technologijos dar tiek nepasiekusios tiesiog, dziaugiuosi kad apple nekisa multitaskingo kol negali padaryti to pilnai, atsirastu lagas ir tai tik sugadintu visa valdymo malonuma, tokiu atveju geriau palaukt tikrai.

    Pristacius iPad didzioji dalis techno geeku liko tiesiog truputi nusivyle. Buvo tiek prisigalvoje ir prisirinke gandu, kad nors ir geras produktas jiem neatrode mindblowing. Na taip keli rimtesni trukumai yra, bet juk tai tik pradzia. Prisiminkime iphone ir ipod touch, dar dabar atsimenu per pristatyma vel taippat buvo vadinama nesamone ir panasiai, kol nepabande.. dabar vel taspats, tik dar tai kad buvo tiketasi revoliucijos.. Argi tai ne revoliucinis produktas? iPhone ekranas neitiketinai tikslus ir veikia super sklandziai. Manot LABAI PAPRASTA pagaminti 10 coliu ekrana kuris taip veikia? reto gamintojo SMARTFONU ekranai veikia taip puikiai (turbut tik HTC). Mano supratimu iPad ekranas yra revoliucinis 100%, o tai yra esminis dalykas, nes VISAS valdymas atliekamas butent juo.

    Man ipad atrodo tikrai vykes, dizaino poziuriu apple lenkia visus kitus, jokio lago, vien malonumas valdyt.. Galimybes parodytos su iWORKS, kurios yra rimciausios programos iPade. Pasirode kurkas lengviau ir intuityviau naudoti nei microsofto offisa. Apskritai iPade mane zavi minimalizmas, klaveturos nebuvimas, vien tavo content ir viskas… Developeriams prisilietus galimybes didziules, juk hardware turi tai ko neturi kiti – neitiketinai gerai reaguojanti ekrana. Palyginkit su android ar hp tabletais, skirtumas tikrai didelis.Taigi nerealus ekranas, o visa kita juk priklauso nuo OS ir developeriu. Apple kaip zinoma sukuria labai palankias salygas jiems, o tai viskas ko reikia.

    • Andrius Bentkus
      Parašytas 2010.1.30 (22:53) | Nuoroda

      Sitas postas neatspindi realybes, tu tiesiog meluoji/issigalvoji *faktus*.

      „Mano akimis didziausias yra multitasking nebuvimas, bet technologijos dar tiek nepasiekusios tiesiog, dziaugiuosi kad apple nekisa multitaskingo kol negali padaryti to pilnai, atsirastu lagas ir tai tik sugadintu visa valdymo malonuma, tokiu atveju geriau palaukt tikrai.“
      =>
      Multitaskingas jau pries 50 metu buvo atrastas ir pries 45 visi mainframemai jau naudojo. Beto iPad palaiko multitaskinga, tiktais apple apribojo vartotoja taip, jog jis galetu tiktais viena aplikacija paleisti. Jeigu nebutu ten multitaskingo ir contextswitching (tai yra multitasking/threading dalis) tai userinputas neveiktu!
      O pati aplikacija gali net ir ant Ipad pora threadu(NSThread) paleisti, kas yra butent multitaskingas tiktais vadinamas multithreadingas nes nekuriamo naujo proceso konteksto.
      Taigi, Apple TYCIA apribojo vartotojus, jog jie galetu paleisti tiktais viena aplikacija.

      „Palyginkit su android ar hp tabletais, skirtumas tikrai didelis.“
      =>
      android yra operacine sistema o ne tabletas, todel androido ekrano kokybe… em tokio dalyko neegzistuoja, beto po NexusOne tikimybe gan didele, jog HTC isleis tablet su Android.

      „Apple kaip zinoma sukuria labai palankias salygas jiems, o tai viskas ko reikia.“
      =>
      Cia geriausias pokstas.
      1) Apple developeriu irankiai tiktais ant MacOSX veikia, o Android irankiai veikia ant Windows, Linux, MacOS. Jei tureciau iPhone tai negaleciau jam aplikaciju developinti, nes netureciau jokio mac kompo. O pigiausias mac mini su apgailetinu hardware kainuoja 500 euru. Turiu serveri su linux, turiu laptopa su windows ir linux ir desktop su windows ir linux. Bet macosx negaliu isirasyti nei ant vieno, nes tureciau nusipirkti DAR viena kompa.
      2) Apple daugeliu aplikaciju net neleido i AppStore ir jie turi tokia *teisia* su visom aplikacijom taip padaryti: http://tinyurl.com/yz34g34 Cia sarasiukas tu aplikaciju, gali pats isitikinti, jog dauguma ju yra tikrai vertos demesio.

      • Tauttvisz
        Parašytas 2010.1.31 (20:41) | Nuoroda

        Isvartai kaip tau patinka, nors pats puikiai supranti ka turejau galvoj.Apie multitasking „dziaugiuosi kad apple nekisa multitaskingo kol negali padaryti to pilnai“. As nekalbu apie tai kad negali ikist ten multitaskingo, as apie tai kad ji idejus tik prisidetu lago ir tai tik gadintu visa reikala. Tai taip apple riboja multitaskinga, nes nera jau toks galingas iPad kad be lago galetu paleist kelias programas.

        „Palyginkit su android ar hp tabletais, skirtumas tikrai didelis.“ Na ir vel nereikia apsimetinet, kad nesupranti jog kalbu apie tabletus su android ir tabletus kuriuos hp gamina ir tablet pc (tx2, tm2, ir pan).Zodziu kabinetis tu moki :) vienintele vieta kur buvo tikrai prie ko prikibt – kur rasiau apie salygas developeriams – apie tai perdaug nezinau, gal netaip pasakiau. Tik tiek suprantu, kad kai tikrina programas bent buna tvarka ir ner nereikalingo slamsto. O jeigu reikia atmestu programu has galim nusilauzus atsisiust, ar klystu?

        • Andrius Bentkus
          Parašytas 2010.2.1 (1:23) | Nuoroda

          Atsiras ten koks nors hakas, kuris leis visas programas instaliuoti kaip ir iPhone, bet prarasi uztai garantija. Beto tokiu firmu kaip Google aplikaciju gausi tiktais per AppStore, jei Apple deniens, tai nebegalesi parsiusti.

          Jie ne tik shlamsta atmeta, mano poste linka paziurek, ten bus daug normaliu aplikaciju, kurias atemete, nes applui nepatinka.

    • JAlexoid
      Parašytas 2010.2.4 (23:49) | Nuoroda

      A: iPhonas buvo tikrai revoliucinis. Nes Atsisake visiskai mygtuku.
      B: Antra karta ta pacia revoliucija prastumti neiseis.
      C: Jei esi rases dikumentus ilgesnius negu 100 puslapiu, zinosi kaip yra svarbu jausti klavisus.

      • JAlexoid
        Parašytas 2010.2.4 (23:53) | Nuoroda

        Ai, taip. Multitaskingas veikia kuo puikiausiai ant ARM procesoriu, tavo routeris namuose tikriausiai ji turi. Ir vienu metu gali tukstancius pasijungimu apdoroti su 2ms atsakymu greiciu.
        Jalibreakinti iPhone’ai turi multitaskinga, ir niekas nestringa. Tai irodo kad technologijos yra, tik Apple nusprende to nedaryti(Kodel? tai kitas klausymas.).
        Ir nera priezasties manyti kad jie pajungs.

  29. dofka
    Parašytas 2010.1.31 (2:44) | Nuoroda

    Manau kad IPad bus nuostabus apple gaminis . Tikrai pirkciau tai ir tikuosi kad toki turesiu skaityt knygas,klausiti muzikos,ziureti filmus,klipus is youtube viskas hd ekrane ir kokio jum dar hdmi reikia jei i ji sudeta Iphone ir netbook. USB kad nera tai cia jau kaska isigalvojat … Vienu zodziu IPad pakeis loptopus bei tonines knygas ir laikrasius…

    • Tauttvisz
      Parašytas 2010.2.7 (21:36) | Nuoroda

      Sutinku! ..nu gerai ne pilnai bet vistiek :D

  30. Parašytas 2010.2.23 (4:04) | Nuoroda
  31. Simas
    Parašytas 2010.5.13 (16:04) | Nuoroda

    apple prestižo reikalas… būtų gerai aišku tokį turėt, bet nemanau, kad apple produkcija verta tokių didelių pinigų, kai pilna geresnės elektronikos..

Citatų (3)

  1. [...] buvo kurtas – kitas klausimas. Labai argumentuotai savo abejones šituo klausimu išsakė vienastoks. Jo išvada – kad “iPad” jam labiausiai tiktų kaip knygų skaityklės [...]

  2. [...] Šią savaitę apple išleido naują gaminį Ipad, daugelis blogų mirgėjo nuo įrašų apie tai. Labiausiai man patiko Džiugo įrašas  Kelios mintys apie iPad [...]

  3. [...] buvo kurtas – kitas klausimas. Labai argumentuotai savo abejones šituo klausimu išsakė vienastoks. Jo išvada – kad “iPad” jam labiausiai tiktų kaip knygų skaityklės [...]

Parašykite komentarą

Jūsų adresas niekada nebus skelbiamas ar perduotas kitiems. Privalomi laukeliai pažymėti *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>