Ar jau užsiprenumeravote Windows?

Pastaruoju metu žiniatinklyje padaugėjo svarstymų ir spėlionių apie Windows ateitį. Iš dalies jie paskatinti santykinės Windows Vista nesėkmės – vietoje to, kad su dideliu entuziazmu žmonės pirktų šią naują daug brangesnę OS versiją, tiek verslo, tiek ir namų vartotojai ir toliau renkasi XP, o statistikos prognozės rodo, kad taip dar bus bent jau porą artimiausių metų.

Taip sulauksime ir naujos Windows 7 (bent taip ji dabar vadinama Microsoft viduje) versijos. Kokia ji bus? Kol kas nedaug žinių tesama, bet kai kurie apžvalgininkai tikina, kad kita Windows versija po Vista veikiausiai bus paremta prenumeratos principu: turėsi Windows tiek, kiek už ją būsi susimokėjęs.

Dalis tokios infrastruktūros diegiama jau dabar. Legalios OS vartotojai dalį papildomų Windows programų gali atsisiųsti tik įrodę Genuine Advantage patikros sistemai, kad naudoja „apmokėtą“ Windows versiją. Yra ir specialių versijų verslui, kur naujos savybės diegiamos tiesiogiai į „užsiprenumeravusius“ kompiuterius – taip, kaip mes gauname pataisas ir papildymus su Windows Update.

Toks mechanizmas gal būt padėtų „suliekninti“ Windows. Įsivaizduokime teorinį scenarijų, kur bazinio Windows branduolio prenumerata metams kainuoja, pavyzdžiui 100 litų (nors veikiausiai kainuos brangiau). Jei nori žaisti žaidimus dar už 30 litų užsisakai DirectX. Jei nori žiūrėti ir redaguoti videoklipus, tai užsakai dar ir Windows Media Player su Windows Movie Maker už 20 litų. Ir taip toliau, ir panašiai. Jei susirenki programinę įrangą iš nemokamų šaltinių ar alternatyvų, teoriškai gali turėti tik labai „liekną“ ir, tikėkimės, sparčiai veikiantį Windows pagrindą be jokių ten Solitaire, Calculator, WordPad, Paint ir panašiai.

Žinoma, tokio sumanymo sėkmė priklausys nuo dviejų dalykų: Windows pagrindo kokybės (saugumo ir stabilumo) bei jo prenumeratos kainos. Jei bazinės Windows prenumerata kainuos apie 60 litų metams, tai gal ir bus visai populiari (per 5 metus sumokėsim apie 300 litų, kas atitiktų maždaug Windows XP kainą be kai kurių komponentų).

Labai gali būti, kad toks kelias – vienintelis galimas būsimoms Windows versijoms, nes Vista parodė, kad tolesnis operacinės sistemos nutukimas ir puošmenos vartotojams nebesvarbios.

This entry was posted in komentarai, programos, rinktiniai. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

27 Comments

  1. Posted 2007.7.24 at 18:03 | Permalink

    Vista labai prasove del savo griozdiskumo.. Paziurekite kokios aparaturos jei reikia.. Ne visi ruosiasi upgradintis tik delto kad paveztu nauja ir dar bugova os :)

  2. Ričardas
    Posted 2007.7.24 at 18:38 | Permalink

    Kol aplinkybės neprivers tol naudosiu XP :) Nes nematau jokių perspektyvų Windows o ir iš principų nenoriu leisti Microsoft iš manęs užsidirbti… :) Microsoft kompanija turi kvailą savo mąstymą, jeigu jo nepakeis tikrai žlugs ir čia nesvarbu ar Billas Geitsas turtingiausias žmogus pasaulyje ar ne.. Jis buvo tik įvykių stebėtojas ir įsikišo reikiamoje vietoje reikiamu laiku, jis praktiškai nieko neatrado savo karjeros pradžioje :)

  3. Posted 2007.7.24 at 20:48 | Permalink

    Citata: „lieką … be jokių ten Solitaire, Calculator, WordPad, Paint ir panašiai.“

    Kuo šios programos trukdo Windows? Gal Niekuo? :) Pavyzdys labai prastas – jei aš turėsiu lengvą ar specializuotą sistemą (pvz: žaidimams), tai bet kada prireikus atlikti kokią paprastą užduotį – parašyti tekstą (WordPad), suskaičiuoti logaritmą (Calculator) ar pan. galėsiu pasinaudot šiomis lengvomis programomis. :)

  4. vienastoks
    Posted 2007.7.24 at 21:06 | Permalink

    Toks įspūdis, kad dabar balanos gadynė… Juk prireikus bet kokios programos beveik bet kuriam tikslui, aš galiu ją išsirinkti iš pačių geriausių ir parsisiųsti tinkamiausią mano užduočiai. Kam man apsikrauti nereikalingais ir niekada nenaudojamais daiktais. Dar suprasčiau, kad visos Windows programos yra, kaip sakoma, „best-of-breed“…

  5. Ričardas
    Posted 2007.7.24 at 21:10 | Permalink

    Aš tai iš šių minėtų panaudoju Paint – screenshot’ams išsaugoti ir Calculator jeigu kada staigia reikia atlikti keletą sakičiavimų :) O daugiau niekam jos nereikalinogs WordPad tikriausiai per visus 6 (gal daugiau) Windows naudojimo metų nesu atsidaręs :)

  6. Posted 2007.7.24 at 21:30 | Permalink

    O kam siųsti kalkuliatorių, jeigu jis jau yra, užima kelis šimtus kilobaitų ir niekaip neįtakoja sistemos darbo?

    Aš naudoju Linux, tai man visiškai neaktualu Windows reikalai, ir be to, savo sistemoje lengvai manipuliuoju programom su apt-get. Tačiau kai dar naudojausi Windows Calculator,WordPad(ir Notepad) bei Paint naudojau ir ne retai.

  7. vienastoks
    Posted 2007.7.24 at 22:02 | Permalink

    Dėl to, kad jei jau man reikia kalkuliatoriaus, tai nebent specializuoto ir galingesnio už Windows. Nes aritmetinius veiksmus aš ir naršyklėje galiu pasiskaičiuoti…

  8. Posted 2007.7.24 at 22:43 | Permalink

    Visgi tai tavo asmeninis pripratimas naudotis web toolsais. :) Ne visi juos naudoja, o be to yra žmonės be interneto prieigos. Be to, kai kurie žmonės tiesiog nelinkę kažko ieškoti, jiems tiesiog reikia kompiuterio su kuriuo galėtum atlikti viską (specializuotos užduotys čia neįtraukiamos).

    O Notepad panaudojimas kokiam failui paredaguoti yra išvis puikus :) Kiek laiko užtruktų susirasti programą, ją parsiųsti, įdiegti?

  9. vienastoks
    Posted 2007.7.24 at 22:59 | Permalink

    Jei visų būtų toks požiūris, tai tik „priežiūros“ periodo pabaiga priverstų žmones keisti OS, programas ir kompiuterius. Gerai, kad ne visi tokie. Yra ieškančių, efektyvesnių, naujų ir įdomių būdų dirbti. Taip, aš prieš stagnaciją kompiuteriuose. Tai dinamiškiausia mūsų aplinkos dalis. Nieko kito neturime, ką galime taip greitai ir paprastai modernizuoti. Kodėl su jais irgi turėtume elgtis kaip su minkštais svetainės baldais?

  10. Posted 2007.7.24 at 23:54 | Permalink

    nereikia čia man pasakoti apie nestabilią „ms vista“. puikiausiai man ji vartosi ir nelūžo nė karto. nuo rytojaus pradėsiu tokią akciją-atrakciją: neišjunginėsiu, nedarysiu stand-by ir dirbsiu kaip visada, kaip paprastas normalus useris, ir žiūrėsiu kiek laiko man taip išsilaikys.
    jeigu turit pasiūlymų kokius duomenis reiktų ‘fotografuoti’ ir rodyti jums, tai parašykit čia. žinau kad kas vakarą ‘fotkinsiu’ run->cmd->systeminfo kur matosi kada pc buvo perkrautas.

  11. Posted 2007.7.25 at 0:23 | Permalink

    Tai dinamiškiausia mūsų aplinkos dalis. Nieko kito neturime, ką galime taip greitai ir paprastai modernizuoti. Kodėl su jais irgi turėtume elgtis kaip su minkštais svetainės baldais?

    visiškai pritariu .) ir šiaip Windows yra gerai. Varymas ant Windows – popsas. Pats naudojuosi XP ir esu be galo patenkintas.

  12. vienastoks
    Posted 2007.7.25 at 8:24 | Permalink

    Jei ne Vista kaina, visa kita galima būtų iškentėti. XP irgi ne ideali, toli gražu. Nors kai įpranti, visai gerai dirbasi, net jei nesu kaip Eimantas „be galo patenkintas“.

    Kita vertus, didžiąją dalį pasitenkinimo dirbant su XP man teikia ne pati OS, o programos, kurias susirinkau ir prisitaikiau savo tikslams. O iš jų Microsoft „kalvei“ priklauso tik viena (tiesa, labai gera) – Windows Live Writer.

  13. Ričardas
    Posted 2007.7.25 at 10:02 | Permalink

    Windows tikrai nėra ypatingas gėris. Dar kartą pasikartosiu vienintelė Microsoft sukurta OS buvo Windows 98, kuri veikia praktiškai nepriekaištingai, o XP ir Vista tai tiesiog grafikos gerinimas paprastiems vartotojams, kuriems paaiškinus kaip nueiti į nustatymus nepakanka patirties. Tokiems vartotojams sutinku, jiems daugiau ir nieko nereikia, tik „grožėtis“ aplinka.

    Varymas ant Windows pop’sas? Siūlau pasiskaityti apie Apple įkūrėją ir jo istoriją, kaip būtent jo darbu pasinaudojo Microsoft nukopijuodami… :) Vienu žodžiu idealių nėra, o Windows iš didžiosios dalies OS yra toliausiai iki to idealumo. (pvz.: yra buvę atvejų, kai skelbiama: Šiandien buvo išleistas antras kritinis saugumo paketas, kuris turėtų užtaisyti praeito saugumo paketo sudarytas kritines problemas :D)

  14. Posted 2007.7.25 at 11:22 | Permalink

    Aš manau kad po 4-8 metų operacinės sistemos bus skirtos tik žaidimams ir kaikurioms didesnėms programoms, o visi skaičiuotuvai, ofisai ir t.t. bus tiesiog internete. Greičiausiai tai bus Google Office ar pan.

  15. Ars
    Posted 2007.7.25 at 14:17 | Permalink

    Ričardai ar tu bent suvoki kuo skiriasi win 98 ir Xp iš esmės?
    Ir nereikia aiškint kad 98 geriau už XP, prisimink 9x serijos windowsu papuošimą blue screenus :)

  16. Ričardas
    Posted 2007.7.25 at 14:50 | Permalink

    Tai apie grafika aš nešneku, grafika man nėra esminis dalykas (aplamai jis nėra esminis dalykas), man svarbu, kad viskas puikiai veiktų. :)

  17. Ars
    Posted 2007.7.25 at 15:05 | Permalink

    Tai vat aš apie grafika irgi nekalbu:)
    Win Xp keliasdešimt kartų stabilesnė OS už win9x seriją, nes sukurta NT technologijų pagrindu, t.y. nėra tik grafinis antstatas ant DOS o visavertė sistema.

  18. vienastoks
    Posted 2007.7.25 at 15:18 | Permalink

    Paskutinis grafinis DOS apvalkalas buvo Windows for Workgroups 3.11 :)

  19. Ars
    Posted 2007.7.25 at 15:32 | Permalink

    Vienastoks – o va ir ne, win 95 ir 98 sukosi ant DOS 6.1, tiesa labai bandė tai paslėpti:) Juokingiausia šiuo požiūriu yra ME sistema, kur tas pat DOS paliktas, tik bandant užčiaupti kritiką, prie jo apribotas priėjimas.

    va iš Wikipedijos mažumą:
    Windows 98 (codenamed Memphis and formerly known as Windows 97) is a graphical operating system released on June 25, 1998 by Microsoft and the successor to Windows 95. Like its predecessor, it is a hybrid 16-bit/32-bit monolithic product based on MS-DOS.

  20. Ars
    Posted 2007.7.25 at 15:34 | Permalink

    Atsiprašau suklydau, DOS 7.1, ne 6.1. Mea culpa.

  21. vienastoks
    Posted 2007.7.25 at 16:00 | Permalink

    Ars, šis dalykas ne toks jau vienareikšmiškas. Pavyzdžiui, Microsoft tai neigia, kaip ir daugelis kitų. Iki šiol turiu Windows Magazine numerį su Mike Elgan straipsniu, iš kurio aišku, kad visais *praktiniais* aspektais Windows 95+ versijos tikrai nėra DOS antstatas. O kilmės dalykai – atskira tema. Visos OS gali atsekti savo kilmę iki perforuotų kortelių ir gal dar toliau.

    Lygiai kaip ir bitų klausimas. Ar 16 bitų OS yra mažiau stabili už 32? Tai nesusiję dalykai. Sutinku dėl atminties modelio – jis naujesnėse OS yra tobulesnis saugumo prasme. Dėl to ir pabrėžiau, kad stabilumas Win98SE priklauso nuo patikrintų ir stabilių naudojamų programų.

  22. Posted 2007.7.25 at 16:26 | Permalink

    Win98x stabilumas priklauso nuo vėjo krypties:)
    Dėl hibridinės prigimties ta sistema iš esmės nestabili (yra toks terminas „dll hell“), nepalaiko Unicode, kreivai valdo atmintį (pvz užlūžus procesui net jį „užmušus“ su ctrl+alt+del, atminties neišlaisvina, kol kompiuterio neperkrauni) ir turi krūvą kitų trūkumų.
    Bet jei tik kam nors ji tinka – dėl Dievo meilės naudokite – po WIN 95 PE tai buvo tikras stabilumo obeliskas. Tiesa, lengvabūdiškai pamiršti ctrl+s berašant tekstą ir užvardinti išsaugoti tik jo galutinę redakciją grįžus po pietų išmokau tik su xp (su 98 net ir SE tai tekdavo daryt vos ne po kiekvieno sakinio).
    Dėl to kartais tenka gailėtis, nes VST mūsų rajone mėgsta patrumpinti elektrą ir taip patampyti nervus:)

  23. Ričardas
    Posted 2007.7.25 at 16:33 | Permalink

    VST ir miesto centre mėgsta elektrą patampyti, va prieš 1 h nustojo interneto tiekimas ir kabelinė televizija dėl elektros dingimo :D Maloniai nustebina mus tie VST :)

  24. vienastoks
    Posted 2007.7.25 at 16:36 | Permalink

    Na, ką aš žinau? Belieka gūžtelėti pečiais… Viskas, ką rašiau apie stabiliai veikiančią Win98SE yra tiesa. Nesu Microsoft gerbėjas, šį tinklaraštį skaitantys žmonės tai žino, bet neketinu neigti to, kas yra iš tikrųjų. Bet ir ginčytis daugiau nebenoriu.

    Ką jums WebCam statyti, kad įsitikintumėte, kaip veikia tas Pentium II su Windows 98? :)

  25. Posted 2007.7.25 at 16:45 | Permalink

    Vienastoks – išimtys tik patvirtina taisykle;) Tikim, tikim, kad ten viskas gerai.

  26. Linas
    Posted 2007.7.25 at 16:57 | Permalink

    Įdomi mintis. Čia kaip kai kuriose kavinėse yra galimybė susidaryti savo salotas :)
    Nežinau, ar prenumeruočiau. Ateity – gal.

  27. Ričardas
    Posted 2009.4.20 at 20:12 | Permalink

    Aš tai iš šių minėtų panaudoju Paint – screenshot'ams išsaugoti ir Calculator jeigu kada staigia reikia atlikti keletą sakičiavimų :) O daugiau niekam jos nereikalinogs WordPad tikriausiai per visus 6 (gal daugiau) Windows naudojimo metų nesu atsidaręs :)

One Trackback

  1. [...] Linux – II dalis2. Tikrai alternatyvios OS (1): Haiku3. Centas po cento… bankui į kišenę4. Ar jau užsiprenumeravote Windows?   (Nuo Windows prie Linux – I dalis)5. Atsarginės kopijos internete6. Windows [...]