Garso plokštė ant ausų – Creative Aurvana X-Fi

Creative Aurvana X-Fi

• nežinau.lt testas •

Rugsėjo viduryje, kai Creative pristatė savo naująsias ausines Aurvana X-Fi, jos buvo pavadintos pažangiausiomis ausinėmis pasaulyje. Kaip tokį pareiškimą bevertintumėme, ant ausų užsidėti jas norisi. Tai ir užsidėjau… Po gero pusdienio įvairiausios muzikos klausymo non-stop nuo Beethoveno Pastoralinės simfonijos iki Vaya Con Dios ir Bel Canto priėjau išvados, kad geros ausinės yra labai geras dalykas. Mat iki šiol naudojau „biudžetinius“ variantus, pavyzdžiui, Philips SBC HP200.

Creative Aurvana X-Fi techniniai duomenys:
Garso generavimas: 40 mm neodimio magnetai
Atkuriami dažniai: 20 Hz – 20 kHz
Varža: 450 omų (įjungta), 72 omai (išjungta)
Jautrumas (su 1 kHz): 105 dB/nW (įjungta), 95 dB/mW (išjungta)
Triukšmų slopinimas: 20 dB
Laidas: 1,5 m atjungiamas (neoksiduoto vario)
Kištukai: 3,5 mm paauksuotas ir 6,3 mm keitiklis
Svoris be dėklo: 245 g

Ausines bandžiau su labai vidutiniška įranga: integruota Analog Devices SoundMax garso plokšte, Samsung CD grotuvu ir Creative MP3 grotuvu MuVo T100. Kai viskas jose išjungta, tai garso kokybė mano ausims pasirodė maždaug tokia pati, kaip daugumos kitų vidutinės klasės ausinių, tik kad Aurvana daug patogesnės. Tačiau įdėjęs porą plonyčių AAA elementų į vieną ausį ir įjungęs X-Fi kristalizatorių bei trimatį garsą ant kitos, staiga pasijunti tarsi išnėręs iš baseino vidury koncerto salės – įspūdis pritrenkiantis.

Kaip įvyksta transformacija? Aurvana X-Fi turi integruotus DSP lustus, beveik identiškus naudojamiems Creative garso plokštėse. Kai įjungi energijos tiekimą iš elementų (jungiklio spalva rodo ir kiek užtaiso jose likę), signalas siunčiamas nebe tiesiogiai į garsiakalbius, bet per tas mikroschemas. X-Fi Crystalizer yra skirtas MP3 ir AAC suglaudintų failų skambesio gerinimui. Jis plačiau išskleidžia tuos dažnius, kurie labiausiai nukenčia glaudinant muziką. Todėl skirtumas su X-Fi ir be X-Fi geriausiai juntamas klausant MP3, o ne CD, nors su CD efektas irgi yra.

Kitas jungiklis įjungia trimačius garso efektus. Tai nėra tikras apsupties garsas kaip su Dolby Surround ar SRS, bet mikropauzių principu išskiriamas atskirų instrumentų skambesys. Efektą sudėtinga nupasakoti, bet pirmas įspūdis toks, tarsi kas būtų grupės paveikslėliui uždėjęs efektą „sharpen“ Photoshop programoje. :)

Galiausiai yra išorinio triukšmo slopintuvas, „sugeriantis“ garsus iki 20 dB. Tai reiškia, kad negarsus biuro šurmulys, ūžimas lėktuvui skrendant (tik ne Saab 2000 – to tai niekas nenugesins) ar kaimynų barniai už sienos turėtų išnykti. Faktas, kad rašymo klaviatūra garso su įjungtu slopintuvu praktiškai nesigirdi.

Gaila, kad neturiu kaip palyginti Aurvana X-Fi su kitomis „ultra“ klasės ausinėmis – niekada neturėjau AKG, Sennheiser ar Bose. Tokio garso, koks švelniomis adatėlėmis susmigo į pačius smegenų klausos centrus su Aurvana X-Fi, dar nebuvau girdėjęs.

Ir pačios ausinės visai patogios, nors su įdėtais elementais – nemergaitiškai sunkios. Mano galva didelė, tai po 6 valandų klausymo aplink ausis jautėsi spaudimas, nors ausinių oda labai švelni, o forma gerai priglunda prie galvos. Patogu, kad dešinė ausinė turi nedidelį ratuką garsui reguliuoti (garso reguliatoriai ant laido yra nesąmonė). Gerai padaryta, kad laidas iš ausinių išsitraukia – jei netyčia užmynei, nenurausi sau ausų. Ausinės turi kietą kelioninį dėklą, kuris man atrodo kiek per didelis rankiniam bagažui.

Pats didžiausias Creative Aurvana X-Fi minusas yra jų kaina – BMS salone radau už 630 litų! Kita vertus, esu pirkęs trejas ausines už 90-100 litų ir nė vienos netenkino. Tai gal verta pataupyti ir įsigyti tikrai kokybiškas?

Kitas dalykas – tie elementai. Norėčiau, kad Aurvana turėtų USB jungtį, kuri tiektų energiją bent jau sėdint prie kompiuterio. Mat elementų, pasak Creative (pats dar neišnaudojau), užtenka tik 9 valandom klausymo su įjungtais filtrais – artimiausiame kioske tektų gerai susipažinti su pardavėja ir užsakyti visą elementų siuntą iš karto. Tiesa, tų filtrų reikia tik klausant MP3 iš grotuvo – jei turite gerą garso plokštę ar grojate iš CD grotuvo, tai filtrų dubliavimas visai nereikalingas.

Nereikalingos Aurvana ausinės ir tuomet, kai viską klausote prie kompiuterio. Grotuve galima panaudoti įskiepius ir programinius filtrus sukurti panašius efektus į X-Fi. Tačiau klausant lauke ar kelyje iš mažo grotuvėlio, garso plokštė ausinėse duoda labai juntamą efektą.

Išvada: fantastiškos ausinės melomanui kelyje, bet ne namisėdai prie kompiuterio. Ir dar vienas daiktas, kurį bus gaila po testo grąžinti. :)

This entry was posted in rinktiniai, testai. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

15 Comments

  1. Posted 2007.11.17 at 18:48 | Permalink

    Aš siūlau nuvažiuoti į Tamstą ir pas juos pasiklausyti rimtų ausinių. Kai pats ieškojau, nuvažiavau pas juos su krūvelė CD, visus juos pasiklausiau su norimom ausinėm (gali bandyt visas kurias tik turi) ir pagal kišenės storį išsirinkau AKG K66. Už jas paklojau apie 90-100 Lt. tačiau jos skamba puikiai, be jokių schemų ir baterijų, o be to yra lengvos, patogios ir patvarios. Nemačiau nė vienų rimtų ausinių, kurios turėtų schemas viduje, o už šių kainą galima pasiimti itin rimtas studijines ausines (http://tamsta.com/index.php?ln.....038;cid=73) ir mėgautis idealiu garsu.

    Tikrai išbandyk, pajusi kas yra geras garsas, o ir kainuos tikrai mažiau nei šios.

  2. Posted 2007.11.17 at 21:43 | Permalink

    ir aš naudoju SBC HP200. Manau, kad tai geros ausinės už gerą kainą. Žmona naudoja Koss SB45. Jei dabar pirkčiau, tai pirkčiau SB45 – jos solidesnės, geriau pagamintos, gerai atkuriančios garsą. Bet jos ir gal 100lt brangesnės nei HP200.

  3. m
    Posted 2007.11.18 at 3:10 | Permalink

    žmonės, žmonės, bet čia CREATIVE :))
    dėl elementų – juk tam yra akumuliatoriai. atstos tūkstančius batereikių.
    ir jei jau mėginai, turiu keletą klausimų: nelabai supratau, kaip veikia tas slopintuvas? gal galima sakiniu plačiau? kaip su žemais garsais – ar nėra taip, kad slopina aukštesnius? ačiū už atsakymus!

  4. vienastoks
    Posted 2007.11.18 at 9:30 | Permalink

    m »

    Garso slopinimui ausinės turi išorinius mikrofonus, ir specialų lustą, kuris generuoja priešingą garso bangą tai, kurią iš aplinkos pagauna mikrofonai. Taip slopinami maži ir vidutinio stiprumo aplinkos garsai, trukdantys klausyti muziką. Geriausiai slopinimas veikia su pastoviais išorės garsais (lėktuvo variklių ūžimas, kaimyno grąžto gręžimas ir pan.). Creative Aurvana triukšmo slopinimas veikia kokybiškai, nepridėdamas savo triukšmų klausant muzikos. Slopinant išorės garsus ne taip svarbu, kokio jie dažnio – svarbu, kad būtų daugmaž pastovūs arba cikliški.

  5. kkk
    Posted 2007.11.18 at 9:42 | Permalink

    Norint tikrai geru ausiniu reiketu pamirsti visokius 3d fx gti extra ultra ir pan efektus. Tie visi efektai tik gadina ir iskraipo garsa.

    • vienastoks
      Posted 2007.11.18 at 10:25 | Permalink

      Matai, garsas iškraipomas jau glaudinant originalią melodiją į MP3, todėl pastangos filtrais ją pataisyti yra geras dalykas. Vistiek jie naudojami – garso plokštėse ar su Winamp priedais. Skirtumas tik tas, kad čia jie įdėti į pačias ausines/

      • Posted 2007.11.18 at 11:01 | Permalink

        Kaip sakoma iš š*** sviesto neišspausi :)
        Jei nėra, tiesiog nėra geros kokybės tame įraše, tai iš kur tie filtrai ją ištrauks? Jie daugiau pakeis garsą, kad jis atrodytų geresnis, tačiau jis tikriausiai dar labiau skirsis nuo originalo, nei prastas mp3.

        • vienastoks
          Posted 2007.11.18 at 11:28 | Permalink

          Kartais ir įspūdžio pakanka. Puristinis požiūris ne visada pasiteisina – tai įrodo ir MP3 paplitimas ar klausymas muzikos per telefono garsiakalbius. Žmonėms ne taip svarbu, ar lygiai taip skambėjo garsas įrašų studijoje. Svarbu, kad jis skambėtų kuo geriau jiems tinkamoje aplinkoje: automobilyje, troleibuse, lėktuve ir t.t.

        • Posted 2007.11.18 at 14:09 | Permalink

          Tiems kam neįdomu, kaip jos iš tikrųjų skambėjo tikriausiai užtektų kuo daugiau žemo dažnio garsų.

          Kaip iš prasto įrašo gali išgauti geresnį nei jis yra? :) Čia ir problema yra, kad žmonėms atrodo, kad visokie tokie super-duper filtrai pagerins skambesį, kai dažniausiai jį padaro tik Kitokį, bet nebūtinai Geresnį.

          Na bet vistiek tikriausiai atsiras šių ausinių pirkėjų :)

        • ichmbch
          Posted 2007.11.18 at 15:55 | Permalink

          Juozai, filtras gali padaryti taip, kad informacija taptų artimesnė originalui. Visa tai žinoma priklauso nuo triukšmo informacijoje lygio ir ar pakankamai yra grynosios informacijos iš kurios būtų galima ją interpoliuoti ar net ekstrapoliuoti (mp3 aukštų dažnių atkūrimo atvejis). Esmė ta, kad ten kur nėra informacijos, ji gali būti su nedidele paklaida nuspėjama iš greta esamos informacijos. Todėl informacija praėjusi pro filtrą gali būti ir gražesnė ausiai ir artimesnė originalui.

        • Posted 2007.11.18 at 17:03 | Permalink

          Taip, tame yra tiesos ir daug. Tačiau bet kokiu atveju aš linkčiau prie paprastų ausinių (tame pačiame kainų ruože), nei prie šių, nes aukštesnė jų kokybė turėtų sukelti didesnį garso malonumą, nei filtruotas garsas.

          Jei turėsiu laiko, užbėgsiu į BMS pabandyti šių ausinių (jei duos) ir palyginti su savosiomis.

  6. Posted 2007.11.18 at 14:00 | Permalink

    Geros ausinė, bet tikrai per brangios. Būtų visai neblogai kelių ausinių palyginimus, pvz, kokios geriausiai tiktų prie nešiojamo pc, kokį filmą žiūrint :)

  7. Jokubas
    Posted 2007.11.18 at 15:34 | Permalink

    Taip, ir koki filmo zanra ziurint: trileri, melodrama, drama, komedija geriausiai skambetu. amonas, kam tokias nesamones reikia cia rasyti? Sudejai 1+7?

  8. m
    Posted 2007.11.18 at 17:09 | Permalink

    Matau, kad dauguma komentatorių nėra susipažinę su creative sugebėjimais :) Kai visi pradėjo alpti dėl 5.1 kolonėlių, tai buvo eilinis šlamštas, kol to neišleido Creative. Atsimenu, kaip jas įsigyjau, tai išgirdau muziką „naujai gimstančią“. Su garsu jie tikrai moka daryti stebuklus. Kaip ir sakė vienastoks, ir garso plokštėj, ir mp3 grotuvuose yra visokie filtrai šmiltrai efektai, gerinantys garsą. Lygiai taip pat čia su ausinėmis. Juk garso plokščių kokybė skiriasi – pabandykite klausyti muzikos su kokia nors „Super noname soundcard“ ir su tos pačios creative garso plokšte – skirtumas milžiniškas.
    Be to, laikai keičiasi, jei žmonės sugeba išrasti sausą vandenį, tai kodėl negali išrasti vis geresnių stebuklingų kolonėlių? Juk gyvenam atradimų tęsimo laikais :)
    Gaila, kad taip brangu, bet atrodo teks pataupyt ir įsigyti :)

    • Posted 2007.11.18 at 17:27 | Permalink

      Tai dar pasiūlyk muzikos klausymui 5.1 :) No offence. Bet aš irgi turiu labai senas Creative kolonėles http://www.3dsoundsurge.com/re.....T2500.html + panašaus amžiaus Creative audio kortą, tačiau kai paklausiau elementaraus 2.0 rinkinuko už kokius 2000Lt. tai jos liko užnugaryje labai labai toli.

      Kiekvienam savo… :)

One Trackback

  1. [...] Garso plokštė ant ausų – Creative Aurvana X-Fi [...]