E-knyga 0.1 – dar ne tai, ko reikia

eknyga08.jpg
(aplaza70 nuotrauka)

Perskaičiau daugiau kaip šimtą skaitmeninių knygų ir supratau, kad dabartinis jų pavidalas, tiek pačių knygų, tiek ir jų skaityklių, dar yra labai „žalias“. Tai neišsklaido mano entuziazmo skaityti jas ar tikėjimo, kad ateityje skaitmeninis formatas bus pagrindinis visos teksto informacijos nešėjas, tačiau šiandien dar yra labai daug liūdnų dalykų.

Sparta. Popierius yra daug spartesnis už skaitmeną. Keista, bet taip yra. Galiu suprasti, kad santykinai lėtas ekrano „perpiešimas“ elektroninio rašalo skaityklėse stabdo navigaciją po knygos skyrius ir puslapius, bet negaliu suprasti, kodėl Adobe Digital Editions kompiuteryje ar Stanza, eReader, Kobo ir Kindle telefone yra tokios pat lėtapėdės. Kiek procesoriaus pastangų reikia atversti kitą puslapį? Kodėl taip ilgai kraunamas naujas knygos skyrius? Ar būtina kiekvieną kartą „permaketuoti“ knygą, įjungiant skaityklės programą ar paverčiant vaizdą skaityti horizontaliai?

Navigacija. Skirtingos skaityklės turi skirtingas navigacijos priemones, bet visos jos „nevež“. Vienos neleidžia peržiūrėti skyrių sąrašo, neišmetusios lauk iš skaitomo puslapio, kitos kiekvieno skyriaus puslapius skaičiuoja atskirai (kiek kartų skaitant vieną knygą galima pradėti nuo pirmo puslapio?), trečios knygą suskaido į kintamas dalis, nieko bendro neturinčias su autoriaus sukurtais skirsniais. Tiesiogiai peršokti nuo vienos skaitomos knygos prie kitos negali, prieš tai negrįžęs į pagrindinį meniu.

Viršeliai ir tipografija. Galiu suprasti, kad piratinių knygelių išvaizda yra tragiška, galiu pateisinti kuklų Gutenbergo projekto knygų dizainą, bet kai įsigyji komercinį e-tekstą iš leidyklos su prastai nuskenuotu viršeliu ir siaubingu knygos šriftu, tai norisi verkti. Kodėl, po galais, iliustracijas galima matyti kompiuteryje, bet ne skaityklėje (tegu ir nespalvotas) ar telefone?

Paraštės. Popierinės knygos turi paraštes pastaboms, skaitmeninės turi jas irgi turėti. Formatas yra labai dėkingas rašyti pastabas ir dalintis jomis internete. Jei skaitau „Pasaulio finansų istoriją“, tai labai norėčiau pamatyti, ką pasižymėjo ankstesni jos skaitytojai (žinoma, jei jie sutinka dalintis savo pastabomis). Išties, dalinimasis anotacijomis būtų vienas didžiausių skaitmeninių knygų privalumų. Aš, pavyzdžiui, rašyčiau juokingas.

Vertė. Leidykla Macmillan ketina prekiauti „skaitmeninėmis knygomis kietais viršeliais“. Proto bokštai. Pasak jų, kai kurie žmonės norės mokėti už tą patį tekstinį failą daugiau, jei jiems pasakysi, kad jis turi įsivaizduojamą kietą viršelį. Tai gal geriau sukurti anotacijų sistemą ir pridėti knygoms realios vertės?

Dizainas. Dizainas plačiąja prasme. Jis yra nykus. Stanza ir eReader turi gal tuziną įvairių fonų tekstui: įprastą baltą „popierių“, papiruso, pergamento, drobės, marmuro, metalo ir žvaigždėtos nakties imitaciją. Aš nejuokauju. Kažkas pagalvojo, kad tai yra labai svarbu – svarbiau už padorią navigaciją ir iliustracijas knygose. Duokite kam nors paskaityti „Altorių šešėlį“ šlifuoto metalo fone ir turėsite e-knygų priešą visam gyvenimui.

Suprantu, kad popierinių knygų skaitymo imitacija atrodė logiškas skaitmeninių jų atitikmenų kūrimo sprendimas, bet nieko jis neapgavo. Kas mėgsta uostyti spaustuvės dažus (jie nekenkia smegenims?), tas ekrano neuostys, tad gal vertėjo iš karto skaitmenines knygas daryti kitokias? Be puslapio vertimo imitacijos ir užlenktų puslapių kampų, tačiau su fantastiška paieška, pastabomis, socialiniu skaitytojų tinklu (tos pačios knygos skaitytojus, manau, sieja stipresni saitai, nei atsitiktinius el. pašto kontaktus Buzz sraute), gyvais meniu pačioje knygoje ir kitomis gėrybėmis, kurias suteikia interaktyvi būsena?

Dabar man atrodo, kad pastangos ekrane atkurti popieriaus baltumą, paviršiaus šiurkštumą ir tą magišką puslapio vertimo jausmą yra bergždžios. Elektroninė skaityklė turi pamojuoti ranka popierinei knygai ir ištekėti už kompiuterio. Belaidis ir/arba 3G ryšys, didelė sparta, dailus dizainas, universalūs formatai (knygos, žurnalai, laikraščiai, bukletai, animuotos interaktyvios istorijos, komiksai, netgi žaidimai – viskas turi tilpti) ir gyvos sąsajos yra daug svarbiau. HP planšetė ir Apple iPad eina teisinga kryptimi, bet abu daiktai kol kas yra tik pažadas. Bet geriau rinktis pažadą, o ne paiką bandymą imituoti tai, ko imitacija nepralenksi.

This entry was posted in kompiuteriai, skaitiniai and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

37 Comments

  1. Marius
    Posted 2010.3.8 at 23:13 | Permalink

    Pasiurbiau Žmonai keletą žurnalų apie fotografiją.
    Žinoma kad nelegaliai :), 5-7 svarai už popierinį vienetą man didelis pinigas. Galima buvo imt skaitmeną, tačiau:
    skaityti prie stalo ant kėdės, spoksant į monitorių… šikna kvadratėja.
    Lapiaus neturim (brangu), turim dykai gautą Netbook’ą – mažokas ekranas žurnalui su nuotraukom.
    O vat skaityklės neturim.. nors gal ir gerai, ekranas jos kaip netbook’o, dar ir nespalvotas.. visai ne žurnalams skaityt.
    p.s.
    tegul pasitempia gamintojai. Tada pirksiu, kad ir už 2k pinigų.
    argi jau taip daug noriu? viskas jau atrasta, lankstus spalvotas ekranas.. daugiau nieko nereik

    • vienastoks
      Posted 2010.3.8 at 23:20 | Permalink

      Apie sėdimąją, tai faktas. R. Drakšo „Žmonijos“ negaliu baigti skaityti, nes yra tik kompiuteryje. Žinau, galiu atjungti DRM ir permesti į telefoną, bet turiu tiek dar tiek daug neperskaitytų knygų pačiame telefone, kad tingiu tampytis su visokiais „skriptais“.

      • voverius
        Posted 2010.3.8 at 23:37 | Permalink

        Jei ką, jau galbūt skaitei, jog esu pasivogęs iš savęs tą knygą, „Žmonija“ – galiu pasiųst be drm’ų- juk abu esame pirkę – tai nebus piratavimas (ar ne..? ).

      • Posted 2010.3.9 at 1:07 | Permalink

        O tai iPhone stanza nesupranta Adobe DRM? Kažkaip galvojau priešingai. Na, neturėjau tiek kantrybės ir pasiterliojau su skriptais.
        Beje, dar nepastebėjau, kad skaitykle.lt parduodamos knygos būtų atsiradę torrent saituose :D

        • Posted 2010.3.9 at 10:55 | Permalink

          Nematei, nes torrent’uose netokia publika renkasi, ir daugumai tikrai neįdomūs pasiskaitymai.

          • Posted 2010.3.9 at 12:11 | Permalink

            Labai klysti. Nesakau, kad labai populiaru, bet tikrai yra megstanciu skaityt.

    • Posted 2010.3.9 at 17:40 | Permalink

      Pixel Qi jau seniai žada tą ant netbooks.. http://www.topzone.lt/pixel-qi.....evoliucija Visai neseniai paskelbė, kad 2010 Q2 tikrai į prekybą paleis „pasidaryk pats“ kit’us. Kai nusiperki ar panaudoji jau turimą 10 colių netbook, pats pasikeiti ekraną į Pixel Qi ir turi hibridą tarp paprasto netbook ir pasyvaus ekrano ereader. :)

      Kiek tas ekranas gali kainuoti? Kokius 400Lt max, tai nemanau, kad brangu, lyginant su tomis skaityklėmis. Ypač kai gausit žymiai ilgesnį kompo darbo laiką su nauju ekranu be apšvietimo. Ir pilną kompo funkcionalumą, net tuos pačius Word ar bloką skaityti/rašyti bus žymiai patogiau, nes ekranas be apšvietimo atrodo kaip popierinis.

      Tai už 2k Lt laisvai su nauju netgi touhcscreen netbook išeis tas Pixel Qi.

  2. giris
    Posted 2010.3.8 at 23:39 | Permalink

    Kodel pamirstama, kad e-knygas galima skaityti ne tik e-skaitykle, bet ir PPC? (Beje, ir daug komfortiskiau, IMHO). Daugelis, is minetu e-skaitykliu trukumu yra sunkiai suvokiami Windows Mobile vartotojiems, besinaudojantiems knygu skaitymo programa Alreader..
    Placiau galima paskaityti cia:
    http://reeed.ru/en_prog_alreader_pda.php

    • Marius
      Posted 2010.3.9 at 9:42 | Permalink

      PPC – PowerPC ? senas AIX? ar tais Mac?

      • Posted 2010.3.9 at 10:04 | Permalink

        PPC yra Pocket PC arba dar PDA arba delninukas. PDA ekrane nelabai isivaizduoju patogiai skaityt zurnala ar koki grafikais apkrauta mokslini teksta. Kad skaityt galima – sutinku, bet ar patogiai?

        • Marius
          Posted 2010.3.9 at 11:05 | Permalink

          Žurnalams skaityti (kurių dabar jau gan daug) reik A4 ar bent jau A3(bent pusė lapo tilps) ir būtinai spalvoto ekrano. Turiu keletą fotografijos mokamųjų e-knygų, irgi, nu niekaip be spalvoto ekrano.

  3. Posted 2010.3.9 at 1:18 | Permalink

    Beskaitant kilo keli klausimas, kadangi tų skaitytuvų nesu matęs akyse kol kas – teoriškai įmanoma bet kokį tekstą „paleisti“ per specialią programą, kad skaitytų garsu. Na, kad tokių būtų lietuvių kalba nežinau, bet anglų kalba yra nuo komiškų iki rimtų variantų.

    1. Ar įmanoma apskritai legalią knygą su visokiais užraktais „paleisti“ per kokią nors skaitymo balsu programą?

    2. Suprantu, kad telefone tokio daikto gali nebūti, bet ar įmanoma pasileisti skaityma dirbtinio balso skaityklėje?

    3. Kodėl, kalbant apie patogumą, niekur neteko skaityti, kad skaitytuvai ne tiks sumažins naštą, bet leis net ir užmiršti skaitymą?

    P.S. Komentaras parašytas, pagalvojus, kad visgi popierinės knygos gal ir nėra nepakeičiamos. Tarkim, būtų visai šaunu į „pliažą“ pasiimti skaitytuvą, įjungti garsinį rėžimą, mėgautis žmogaus-roboto balsu ir, dairantis aplink, ką žmonės veikia, mėgautis knyga…

    • Posted 2010.3.9 at 1:20 | Permalink

      Jetau, kai trūksta redagavimo – paskaičiau, ką parašiau, ir supratau, kad net pačiam sunku suvokti…

  4. Posted 2010.3.9 at 1:58 | Permalink

    Anksčiau, kai dar buvo lempiniai radio imtuvai ir stiprintuvai, žmonės apie jų veikimą spręsdavo iš tylaus zvimbimo (50Hz, dėl maitblokių netobulumo). Kai pradėjo gaminti tranzistorinius, iš pradžių konstruktoriai priverstinai pridėdavo tą zvimbimą, nes vartotojams atrodydavo jog stiprintuvas neveikia ir aplamai „kokybiškas stiprintuvas privalo zvimbti“.

    Praėjo truputis laiko ir toks anachronizmas išnyko, pasikeitė vartotojų požiūris į kokybę. Su e-knygomis bus tas pats, visi bandymai imituoti „tikrą“ knygą išnyks. Bus juokinga tai prisiminti :)

  5. baikis
    Posted 2010.3.9 at 8:57 | Permalink

    žmonės, kodėl jūs nemiegat :] ?

  6. Posted 2010.3.9 at 9:02 | Permalink

    Pamaigęs (kai kurias ilgiau) keturias el. knygų skaitykles, visiškai pritariu – jos dar labai toli iki tobulumo. Joms tiesiog būtinas internetas, spalvotas ekranas, aktyvus turinys, teksto skaitymas balsu ir taip toliau. Bet judama teisinga linkme.

    • Marius
      Posted 2010.3.9 at 9:45 | Permalink

      Aš dar galėčiau sutikti su spalvų nebuvimu, bet man reikia lankstumo – tiesiogine žodžio prasme. Didelis plokščias trapus daiktas, tikrai ne man.

  7. Marius
    Posted 2010.3.9 at 9:46 | Permalink

    Beje, kas per biesas? http://www.ebookweek.com/index.html
    jie skelbia skaitymo savaitę :) Džiugai – praleidai event’o anonsą.

  8. Posted 2010.3.9 at 12:02 | Permalink

    Jeigu Adobe būtų bent kiek judresnė kompanija tai didžiąją dalį tų funkcijų lengvai būtų galima turėti. Neveltui Jobsas jų nemėgsta…

  9. ssh
    Posted 2010.3.9 at 13:12 | Permalink

    Formatas dar tikrai zalias… Dabar skaitau moksline literatura. Formatas PDF, ekraniukas 6 coliu tikrai per mazas. Sakyciau parastes tikrai per dideles(bent jau mano skaitomai literaturai, kiek pastebejau jos tokios daugumoje).Tekstas visai neiskaitomas vien del teksto formatavimo, sriftas mikroskopinis. Aisku galiu ji pasididinti, bet tada prapuola diagramos. Calibre konvertavimas i EPUB ir nepadeda, diagramos irgi prapuola. Suradau sprendima paversdamas readeri i „landscape“. Tada lapas padalinamas i dvi dalis, virsutine ir apatine. Skaityti jau visai imanoma :) Taciau viena knyga maketavo proto bokstai kurie aisku neatsizvelge i „mano situcija“ ir teksta surese trim stulpeliais puslapyje.. :) Grozinei literaturai skaityti tai pats gazas, nusistatai srifto didi pagal save ir pirmyn, tikrai labai patogu ir… labai brangu/prabangu :) Ko dar truksta tai tikrai gero formato skirto ereaderiam o ne perziurai ant PC ar spausdinimui. Ekranai turi tobuleti: reiktu dar siektiek geresnio kontrasto, spalvu ir dydzio. Navigacija po puslapius… maniskiame tikrai neblogai ispildyta, tuo negaliu skustis. Kas del trapumo, taip pat, labai tvirtai padarytas (Sony PRS-600), labai smagus laikyti rankoje, nugarine puse gumuoto plastiko.

    • Marius
      Posted 2010.3.9 at 13:41 | Permalink

      gal ne veltui vadinasi „e-book reader“… o mes kaip durneliai žurnalus bandom skaityti. Vienok galėjo kur prirašyt, kad ir 6px šriftu „tik grožinei literatūrai“

    • Posted 2010.3.10 at 1:28 | Permalink

      Jei PDF’as ne is paveiksliuku padarytas – gali su calibre paversti PDF’a i epub formata, kartu uzdedamas norima fonto dydi, parastes ir t.t, ir siusti i ebook’a epub, o ne PDF formata. Aisku, jei PDF’e tik paveiksliukai, tai nieko jau nebepakeisi…

  10. Posted 2010.3.9 at 15:14 | Permalink

    Apie formatus gaana įdomiai čia: http://craigmod.com/journal/ipad_and_books/
    Šiaip tai Kindle for iPhone turi galimybę įvesti pastabas ir netgi sinchronizuoja per Whispersync, bet niekad nebandžiau — nėra su kuo sinchronizuoti :)

  11. Posted 2010.3.9 at 20:17 | Permalink

    Su tokia „knyga“ tik kaimynus gasdinti

  12. Vladislovas
    Posted 2010.3.9 at 23:15 | Permalink

    Aš kaip bjaurus popierinių knygų gynėjas pasakysiu, kad popierinėms knygoms nereikia baterijų. irgi privalumas. O tai skaitai skaitai – ir op – nusėdo.

    • Posted 2010.3.10 at 1:33 | Permalink

      Nemanau, kad iškyla tokios problemos, bent jau turintys skaitykles nesiskundė tuo. Jei atlaiko 8000 puslapių atvertimą, kas sudaro apie 2 savaites skaitymo.

      Patinka, kai nelieka argumentų pknygom, prasideda kalbos apie kvapą, garsą verčiant puslapius, knygos lytėjimą.
      :D Dievaži, knygų fetišizmas.

    • Marius
      Posted 2010.3.10 at 9:40 | Permalink

      Aš kaip maištautojas galiu pasakyt popieriaus minusus. Sunkios, pastaruoju metu nebe surišamos, o suklijuojamos, paprastai perkant turi naršyti fiziškai, nes labai sunku su katalogais, turi kelt subinę ir eit į knygyną (geriausiu atveju į paštą atsiimti siuntos). Užima nemažai vietos, tačiau gan graži interjero detalė.
      p.s.
      yra kokis e-book reader’is palaikantis CHM?
      p.p.s.
      aš popieriaus mėgėjas, tačiau pasikapsčius galiu rast motyvų abiems stovykloms.

  13. Nakvisha
    Posted 2010.3.10 at 0:04 | Permalink

    pries puse metu isigijau ECTACO jetBook’a. ilgai galvojau ir rinkausi is keliu varijantu, bet apsistojau ties siuo. viena is priezasciu, kad daugelyje atsiliepimu ir komentaru internete vartotojai skundziasi ePaper letumu ir po ilgo skaitymo atsirandanciomis „dememis“ ant ekrano. manasis jetBook’as turi VGA ekrana. kolkas tikrai juo nenusivyliau. akiu nevargina ir jokiu demiu neatsiranda, puslapius uzkrauna tikrai sparciai, sakyciau, greiciau nei perverciu popieriaus lapa. zinoma ekranas turi pilka atspalvi, ne taip kaip tikras popierius, bet prie to priprantama. valdymas tikrai padogus ir lengvas. o jei neapsisprendi kokia knyga labiau nori skaityti gali skaityti kad ir 100 vienu metu, aparaciukas visada atsimena kur kuria knyga baigei skaityt. o paciu knygu savavaliskai neskirsto i dalis ar skyrius. netgi manga (japoniski komiksai) jpeg formatu visai patogu skaityti :) kadangi nesu isbandziusi kitu irenginiu negaliu ju lyginti. bet sutinku su tuo, kad jie netobuli ir dar ilgokai teks palaukti kol bus igyvendintos bent jau esmines ir, regis, akivaizdzios funkcijos. savajam irenginyje pasigendu, jau minetos parasciu/pastabu funkcijos, paieskok tekste ar tekstuose, skyriu sarasu ir laisvos navigacijos tarp ju. bet viskas dar ateityje, juk ir telefonai ankciau buvo skirti tik skambinimui, o kas dabar is ju padaryta. todel, manyciau, reikia tiketis geriausio ir apsisarvuoti kantrybe ;)

  14. Posted 2010.3.10 at 1:53 | Permalink

    Kaip perskaites beveik 100 knygu (bet patirtis apsiriboja PRS-505 ir PRS-300) galiu pareiksti ir savo nuomone:
    Sparta – bent jau Sony siuo atveju yra normalus. Truputi palauki pradzioje, kol pirma karta suformuoja knyga, taciau veliau viskas veikia greitai. Puslapi perverciant gal ir reik palaukti kokia puse sekundes, bet kol pakeli akis nuo ekrano apacios iki virsaus, puslapis jau buna beveik perpiestas.
    Navigacija – Sony isimena kiekvienos knygos paskutini skaityta puslapi, gali patekti i ji is knygos meniu. Plius yra galimybe deti zymes (bookmark) ir taip vaikscioti po knyga. Net ir grafinis tokio puslapio vaizdas imituoja uzlenkta virsutini lapo kampa.
    PRS 505 turejo labai patogius 2 klavisus navigacijai sone, 300-niam variante ju nebeliko, tai yra didelis minusas.
    Viršeliai ir tipografija – jei turi knyga epub formatu, gali pats pasikeisti virseli bei knygoje naudojama srifta. Aisku, daugiau darbo, bet cia jau ne elektroniniu knygu, bet leideju minusas.
    Paraštės – jei jau noreti knygoje kazka pasizymeti, etc – tada geriau jau pirkti popierine knyga. Bent jau man elektronine knyga skirta tokiems romanams, kuriuos viena karta perskaitai ir ismeti (tai buvo viena priezasciu pirkti PRS, nes pas mane nebeliko vietos perskaitytoms knygoms krauti).
    Vertė – cia yra didziausias elektroniniu knygu minusas. Parduotuves kazkodel pardavineja jas panasia kaina kaip ir popierines knygas, taciau perkamo dalyko vertes siuo atveju labai skiriasi.
    Dizainas – velgi, jei nori skaityti spalvota zurnala – pirk popierini varianta. Jei perki knyga del spalvotu iliustraciju – pirk popierini varianta. Kiek % knygu yra su spalvotomis iliustracijomis?

    Del visu tu socialiniu skaitytojų tinklu ir kitu interaktyviu dalyku – popierines knygos ju neturi, ir niekam tai ne motais. O jei reik – gali prisest prie kompiuterio ir susirasti googleje knygos komentarus ir t.t. Jei sudesi viska i eknyga, tai visu pirma, jai reikes galingo procesoriaus, visu antra, eInk jau gali nebepavezti daznai besikeiciancio narsykles vaizdo, visu trecia – tokiam aparatui jau reikes daugiau energijos, vadinasi ir didesnio akumuliatoriaus, visu ketvirta – jei jau kalba eina apie atsiliepimus, vadinasi reik kazkaip juos suvedineti – vadinasi reiks arba klaviaturos, arba rasto atpazinimo su jautriu ekranu. Ir sudeje visus tuos pakeitimus gausime Pocket PC, iPad ar panasu irengini, o ne eknyga, skirta tiesiog popierines knygos pakeitimui.

  15. Vladislovas
    Posted 2010.3.10 at 23:17 | Permalink

    Mariau, teisingai pastebėta – knygų neberiša, o klijuoja. gerai pavarčius ima ir perskyla per pusę. atvertus negali pasidėt ant stalo (pamenat vadovėlius – padėjai ir guli atverstas). Taip, čia minusas ryškus.

  16. Posted 2010.3.12 at 23:15 | Permalink

    po kokių 20metų bent bus galvojama kad mokyklose tokes reikia naudoti

  17. Sarunas
    Posted 2010.3.13 at 0:04 | Permalink

    Sparta, tipografija ir t.t.
    Žmonės, o knygas iš kur gaut ?! :)

    O problema, kad šiandien bandžiau gauti visiškai šviežiai išleistą knygą „Rework“ ir gavosi šnipštas. Sony eBook store nežino Litva regiono – vedant kreditinę kortelę irgi nepriima dėl minėtos priežasties. B&N pasirodo tik US&A klientams. Prasiknisęs su tų kelių šopų registracijom, nuleidau rankas. Galvoju „jei taip, tai eikit jūs visi n**** su savo teisiniais ir komerciniais išmislais“. Dėl Sony Reader Library gavau netgi į Windows persijungt ir man, pastoviai pūpsančiam pingvinų pasaulyje (suprask, linux), tai nebuvo „enjoyable experience“.

    Lauksiu kol torrentuose pasirodys šita rašliava ir jeigu knyga pasirodys vertinga gal ir oficialiai nupirksiu ją, kad leidyklą paremt ir, galbūt, autoriui nukris kiek centų.

    Reiškias, žmogus laikai rankoj keliasdešimt baksų ir esi pasirengęs juos atiduot, o niekas nepriima….

    • vienastoks
      Posted 2010.3.13 at 10:33 | Permalink

      Rework – dar labai nauja knyga, jos tiesiog nėra skaitmeniniu formatu (išskyrus audio). O jei tenkina popierinė, tai yra Amazon knygyne. Amazon siunčia ir į Lietuvą.

      • Posted 2010.3.19 at 17:29 | Permalink

        Ne visai taip. Rework aš su Kindle for iPhone pradėjau skaityt tą pačią dieną, kai ji pasirodė: 2010-03-09.

  18. Posted 2010.3.13 at 0:11 | Permalink

    kad pažiūrėjau koke valandą komentarai parašyti tai matosi kaip liaudis naktinėja

  19. Sarunas
    Posted 2010.3.13 at 14:37 | Permalink

    Yra Rework skaitmeninis variantas jau ir B&N, ir kituose knygynuose. Nusipirkau vargais negalais iš eBooks.com, bet dėl Adobe Digital Editions problemų negaliu atsisiųst jo, tai dabar aiškinuosi su supportu (kuris matomais nelabai dirba šeštadieniais).

    Na situacija gaunasi absurdiška, nes lengviau vogt negu pirkt, bet o ką padarysi, kai žmogaus būdas taip sudiktavo.

    • Sarunas
      Posted 2010.3.13 at 14:38 | Permalink

      Ir beje, ne tam pirkau skaitytuvą, kad popierines knygas pirkčiau :)

      Noriu knygų čia ir dabar, ir dideliais kiekias :D