Du monitoriai prie vieno kompiuterio

dualmon02
(OwenBlacker nuotrauka)

Kompiuteriams galioja dviejų nuolatinių stygių dėsnis: ne vėliau, kaip po pusės metų nuo pirkimo, ir ekrano dydis, ir diskų talpa tampa per maži. Su diskais viskas jau įprasta: jei yra vietos korpuso viduje, tai nuperki papildomą vidinį diską, o jei viskas jau užimta (arba naudoji nešiojamąjį kompiuterį), tai prijungi iš išorės. Atidžiai stebiu 1TB+ dydžio diskų kainas, nes turiu laisvą išorinį dėklą – artėja saugyklų papildymo metas.

Tačiau šį kartą apie kitą stygių – vietos ekrane stoką. Iš pirmo žvilgsnio atrodo keista, kad kažkada man pakakdavo 15”, vėliau 17” įstrižainės monitoriaus, o dabar ir 21-o colio atrodo per mažai. Bet čia kaip su procesoriais: vos pasirodo galingesnis procesorius, su kuriuo programos pradeda tikrai sparčiai veikti, kai tų programų versijos atnaujinamos, kad išnaudotų naują AK galingumą – ir vėl viskas sulėtėja.

Taip ir su monitoriais. Pamenate, kaip atrodė interneto svetainės 1995-aisiais? Meniu viršuje – paprastas teksto sąrašas. Turinys apačioje – ilga siaura teksto skiltis. O dabar? Nežinau.lt turi fiksuotą 1000 taškų plotį, kuriame išdėstyti trys informacijos blokai. Trijų skilčių tinklaraščių šablonai tampa vis populiaresni. O portaluose tų skilčių gali būti dar daugiau! Jei padarai naršyklės langą pakankamai didelį, kad matytum visą jos plotį, tai šonuose nebelieka vietos antram langui net 1600×1200 gebos 21” monitoriuje.

Pirkti didesnį monitorių? Jei turi pakankamai gerą ir didelį dabar naudojamą, tai neapsimoka. Už gerą kainą senojo neparduosi, o pirkdamas maksimaliai didelį naują (30 colių?) gali pakloti tiek pinigų, kad reikės užkloti stiklu ir padėti lentelę „eksponatų rankomis neliesti!“.

Belieka antras variantas – prijungti papildomą monitorių. Pasidairiau ir radau, kad 20 colių monitorius su vertikalaus pasukimo funkcija (nes vietos ant stalo mažoka) kainuos apie 600 litų. Valgoma kaina. Jei vaizdo plokštė turi dvi jungtis ekranams, tai prijungimas yra itin paprastas: sukiši laidus, įjungi, atidarai ekrano parametrų lentelę ir išpleti darbastalį per abu veikiančius monitorius.

Kas iš to? Tyrimai rodo, kad produktyvumas su dviem monitoriais padidėja 20-30 procentų. Kol viename rašai tekstą, kitame gali būti atviri jo šaltiniai – svetainės, RSS, paštas ir pan. Dizaineriams nauda dar didesnė, nes viename monitoriuje gali būti tik „drobė“, o kitame – visos spalvų paletės, įrankiai, sluoksnių išklotinės ir taip toliau. Viename monitoriuje per visą jo plotą galima žiūrėti filmą, o kitame palikti komunikacijos priemones: el. paštą, teksto pokalbius, RSS. Programuotojai, dirbantys su dviem monitoriais nė už ką nebesutiktų grįžti prie vieno.

Todėl jau beveik apsisprendžiau čiupti antrą monitorių ir tikrinti produktyvumo padidėjimo teoriją asmeniškai. Tiesa, reikia sugalvoti, kur dėti garsiakalbius, nes su dviem 20”+ monitoriais jiems ant stalo vietos nebelieka. Ir dar vienas klausimas, į kurį neradau atsakymo (bet gal jūs žinote?): kas atsitinka, paleidus žaidimą, kuris nori viso ekrano ploto ir keičia jo gebą? Jis užima vieną monitorių, o kitame lieka Windows? Kaip tuomet elgiasi pelė? O gal vaizdas dubliuojamas abiejuose monitoriuose? (Čia jau būtų bėda, nes labai mažai žaidimų moka panaudoti du ar daugiau prijungtų monitorių). Gal kas nors naudojosi ir gali atsakyti?

This entry was posted in kompiuteriai, organizacija and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

37 Comments

  1. Posted 2009.1.2 at 10:28 | Permalink

    Asmeniškai man per daug sugrūstos svetainės ne itin prie širdies

  2. Posted 2009.1.2 at 10:36 | Permalink

    Dabar jau nelabai įsivaizduoju darbo be 2 monitorių.

  3. Posted 2009.1.2 at 10:52 | Permalink

    Vienastoks>>
    Ką rodys antras monitorius, priklauso nuo to, kokiu režimu jis dirba. Pavyzdžiui jei Clone, savaime aišku, kad abu monitoriai rodys tą patį žaidimo vaizdą. Jei antrasis monitorius naudojamas kaip papildomas ekranas, vaizdas bus rodomas pirminiame, o papildomame matysis tik desktop paveiksėlis. Tik nežinau, kaip žaidimas elgtūsi su monitoriais kai jie abu rodo po pusę vaizdo (t.y. papildomasis yra pirmojo vaizdo tęsinys). tačiau nemanau, kad naudosi pastarąjį, nes vienas iš monitorių bus pasuktas.

  4. gytis
    Posted 2009.1.2 at 11:06 | Permalink

    darbe dirbu su dviem monitoriais, vienas (pagrindinis) stacionarus, kitas laptopo (extended desktop). kai pajungi zaidima, tai tiesa, vienas monitorius rodo tai ka ir pries tai rode (win desktopa), kitas rodo zaidima. Pele i antra monitoriu nepersikelia, kitaip tariant antro monitoriaus zaizdamas naudoti negali, jis i nieka nereaguoja.
    ar galima tai kaip nors kitaip sukonfiguruoti nezinau, nes bent jau kol kas tokio poreikio nebuvo.

  5. Posted 2009.1.2 at 11:06 | Permalink

    „Kompiuteriams galioja dviejų nuolatinių stygių dėsnis: ne vėliau, kaip po pusės metų nuo pirkimo, ir ekrano dydis, ir diskų talpa tampa per maži.“
    Iš karto nesutinku… Šis dalykas priklauso nuo finansų, kuriuos skiriate kompiuteriui. Jeigu tai maždaug 4000 Lt tai per mažai tai taps po min. 2-3 metų. Žinoma, taip kalbu apie bendrai visą kompiuterį ir taip buvo iki šiol. Dabar juk technologijos sparčiai plečiasi tai galbūt greitai tas laikas irgi pradės trumpėti…

    • vienastoks
      Posted 2009.1.2 at 12:10 | Permalink

      @Ernestas, gytis

      Viskas priklauso nuo poreikių. 21 colio monitorių pirkau prieš pusantrų ar du metus, bet daugiau ploto pradėjau norėti beveik iš karto. Prieš metus sukonfigūravau stacionariame 1TB masyvą, bet terabaitas šiais laikais – labai kuklus dydis. Deja, talpiausias diskas parduotuvėje – 1,5 TB. Masyvas iš keturių duotų 6 TB, bet brangiai kainuotų. Teks palaukti, kol kas prijungiant tik tą papildomą 1,5 TB. Gal pusei metų pakaks…

  6. Posted 2009.1.2 at 11:13 | Permalink

    Su laptopu visad naudoju dar vieną monitorių; tiesa, žaidimam tai nepadeda. Jei žaidimas eina per visą ekraną – kitas lieka read-only :) režime, t.y. pvz gali pasilikt kokį skaipo langą, matysi žinutes, gali skaityt www, bet valdymą susigavęs yra žaidimas, ir lipt iš jo paprastai gali nebent su alt-tab.

  7. gytis
    Posted 2009.1.2 at 11:14 | Permalink

    Sutinku su Ernestu, tačiau tik tada kai yra kalbama apie stacionarius kompiuterius. Su nešiojamais minėta taisyklė galioja pilna apimtimi – nesvarbu už kiek pirksi kompiuterį jis tik nuspirkus jau bus „morališkai pasenęs“.
    Dar kitas momentas, kad Lietuva, kaip bananų šalis ir taip viena paskutiniųjų gauna visus naujausius įrenginius, tai ne kartą esu susidūręs su situacija, kai pirkdamas kompiuterį jau žinai, kad jis nėra „naujausias“, tačiau kol vienas ar kitas įrenginys (pvz., procesorius) atkeliaus iki mūsų praeis metai kiti.

  8. Posted 2009.1.2 at 11:34 | Permalink

    Imk nedvejodamas. Kol nepameginau, netikėjau, jog taip patogu.

  9. Posted 2009.1.2 at 11:50 | Permalink

    Pigiau yra pirkti jau išorinį :-)
    O ir atrodo gražiau. Svarsčiau ir aš galimybę pirkti HDD + stalčių.

  10. Posted 2009.1.2 at 12:18 | Permalink

    Man porą dienų teko vietoj monitoriaus naudot 81cm skersmens teliką. Vaizdo kokybė nesuperinė, kalkas skaudėjo del pastovaus galvos sukiojimo, bet užtat viskas tilpdavo ekrane, ir žaidimai atrodė tikrai neblogai. Po tų laikų mano 22 monitoriaus atrodo per mažas, o į 15 ar 17 žiūriu kaip telefono ekraną :)

  11. Posted 2009.1.2 at 13:09 | Permalink

    Kas manė, kad 160 GB HDD laptope bus per mažai muzikai :D Reikia mąstyt apie išorinį, bet tada laptopas dalinai praranda savo mobilumą…

  12. Ignasass
    Posted 2009.1.2 at 13:34 | Permalink

    Edvardas>> Man taip pat buvo su laptopu 160 gb per mazai, taigi i laptopa idejau 320 gb hdd, o sita 160gb hdd (atlikusi) idejau i isorinio hdd dekla, visai patogu, dalykus kuriuos maziau naudoji galima ten laikyti :) tokius kaip installus ar kita slamstely =]

  13. Galva neneša
    Posted 2009.1.2 at 13:46 | Permalink

    Nepamenu, kaip ATRODĖ svetainės 1995, tačiau pamenu jausmą, kaip pirmą kartą pasinaudojau galimybe panaršyti tolimų bibliotekų fonduose: man rodėsi, jog kūnu jaučiu, kaip iš Vokietijos skrieja pas mane užklaustoji informacija, jauste jaučiau jos artėjimą, ir momentą, kada ji atsivers mano ekrane. Vėliau sapnavau tą informacijos skrydį.
    O dėl ekrano dydžio – prisimenate „Farenheito 451“? Ten buvo kalbanti vaizdo siena. Atėjo į namus, įjungė sieną ir bendrauja su giminaičiais.
    Tai štai man beveik tokios ir reikia. Atskiri monitoriai neišspręs klausimo. O siena, jeigu ją galima būtų pagal reikalą skaidyti į savarankiškus reikiamo (ir net skirtingo) dydžio sektorius, būtų pats tas.

  14. Posted 2009.1.2 at 13:53 | Permalink

    Dabar Seagate .11 500GB 32MB tik 200Lt, tai imi du ir darai RAID. Sumoj pigiau už 1TB ir 50% sparčiau. :) Aišku čia staliniam, nes juk ten viskas saugoma, o ne lapyje iškrypimai daromi..

    Man tai tarkim lapyje užtenka 32GB, todėl aš imu visad su SSD. Bylos guli staliniame. :)

  15. miraged
    Posted 2009.1.2 at 15:41 | Permalink

    Del dvieju monitoriu – naudoju du pasukamus 20″ 1600×1200 samsungus kuriu dabar nebenupirksi.
    Zaidimai – senesnieji rodo kiekviename monitoriuje po puse zmogeliuko ir po puse taikinio jei tai 3d saudykle, nes jie mato ekrana kaip kad 3200×1200 ir istampo zaidime nustatytus 1280×1024 i ta plota. O seip gali pasileisti ir ant vieno monitoriaus. Bet kuriuo atveju zaidimas su 2 monitoriams jie netinka nes bet kuriuo atveju veikejo i kuri nors monitoriu neperkelsi :) reikia jau tada 3 monitoriu ir jie jau rodytu ne tik tai kas priekyje bet ir tai kas uz taves.
    Taciau 2 monitorius tureti verta tikrai, taciau negalvokit kad taip iskart lengva iprasti issimetyti langus, iproti dirbti vienam lange (kuris susiformavo nuo „mazens“) pakeisti ne taip lengva kaip ir kitus iprocius. Be to reiketu isidiegti papildoma programa – UltraMon – visapusiska must have prie kiekvienos sistemos turincios daugiau nei 1 monitoriu. matote dvi start juostas, pertempiate langus net jei jie maximizuoti. nustatote tarkim f8 klavisa kad automatiskai langa permestumete i kita monitoriu, gaunate galimybe ivairiais budais pasikeisti fono paveiksleli ir daugeli kitu.

    • vienastoks
      Posted 2009.1.2 at 15:53 | Permalink

      @miraged ir kitiems su patirtimi

      Na, aš nenoriu žaisti žaidimo abiejuose monitoriuose. Man svarbiausia, ar įmanoma, tarkime, viename žaisti Heroes of Might and Magic, o kitame matyti Windows darbastalį su el. paštu? Nes tai būtų didelis privalumas. Kai kuriais vakarais, kai laukiu svarbių laiškų, bijau pradėti kokį nors įtraukiantį žaidimą vien dėl to, kad pamiršiu paspausti „Alt-Tab“ ir pažiūrėti.

    • vienastoks
      Posted 2009.1.2 at 15:56 | Permalink

      @miraged

      Lygiai tokios gebos nėra, bet vien BMS radau 3 pasukamus Samsung 20″ monitorius. Vienas iš jų: http://www.bms.lt/lt/catalog/view/?id=43836

  16. Posted 2009.1.2 at 16:04 | Permalink

    Ligoninėse radiologai skaitmeninius kompo ir magneto vaizdus vertina net trijuose monitoriuose :)
    Šiaip nerealiai patogu, aš pats kasdieniam darbui naudoju vieną, man tiek užtenka, be to ant stalo vietos dviem mažoka, bet kai reikia rašyti kokį darbą ar ligos istoriją susikėlus daug šaltinių pasijungiu du, nors ir tiek mažoka, man trys būtų pats tas

  17. Posted 2009.1.2 at 16:22 | Permalink

    Aš įtariu, kad jis labai norėtų lošti kokį Might and Magic online ar WoW dviem accountais. http://farm4.static.flickr.com.....3c61_o.jpg :D

  18. Algyyys
    Posted 2009.1.2 at 16:41 | Permalink

    Zaidimu nezaidziu ,tad nezinau nieko ,bet pries tris metus tik atejus dirbti (dizaininu si bei ta)reikalavau antro monitoriaus.Dabar jau ir dvieju 20″ maza. Laikas bega zovada – o kazkada ir 15″ uzteko :)))Bet mano svajone – gal kada bus lankstimi iiilgi monitoriai – pasidarytum kaip piloto kabinoje -puslankiu ..,nes tas remu suglaudimas tarp dvieju monitoriu tikrai nervina…

  19. Posted 2009.1.2 at 16:48 | Permalink

    miraged, labai dėkui už nuorodą, senokai reikėjo :)

  20. Apytiksliai
    Posted 2009.1.2 at 17:05 | Permalink

    šiaip kaip tik neseniai susiprotėjau prie laptopo prisijungti didelį monitorių nenaudojamą (desktopas kiek sugedęs), tai ooooo kaip gera :) kitas reikalas, ypač dėl ryškumo ir šviesumo. Tikrai smagu žiūrėti video per vieną, o kitą va rašyti čia komentarus :)))

  21. Galva neneša
    Posted 2009.1.2 at 19:22 | Permalink

    o dar man reiktų ekrano, kaip kad kažkada pas Raigardą Musnicką LTV laidoje ant stalo gulėdavo 30-45° kampu suflerio ekranas. Žinoma, kalbu apie diiiidelius

  22. daad
    Posted 2009.1.2 at 20:59 | Permalink

    Su zaidimais jokiu problemu, pasileidzia pagrindiniame monitoriuje. Jei zaidimas fullscreen, tai kitas ekranas viskas matysis, taciau paspaudus pele ant antro monitoriaus zaidimas iskarto i minimize nueis. Jei zaidimas pasileidzia mazesne rezoliucija nei esama, tai dalis pirmo ekrano ilenda i antraji taip pastumdamas visa vaizda. Zaidziant zaidimus kitame ekrane be problemu galima ziureti filma koki

  23. daad
    Posted 2009.1.2 at 21:01 | Permalink

    Pas mane 2 monitoriai 22 coliu jau virs puses metu, bet pradedu galvoti jau apie 3 :)

  24. q
    Posted 2009.1.3 at 11:15 | Permalink

    turejau kuri laika 2 monitorius. Veliau tris ant stalo- visi po 21. Galiausiai vel viena. Pagrindine priezastis kad bent man sunku sukaupti demesi- daug geriau dirbu kai matau viena programa. O kad sone nuolat matai pasto programas produktyvumui man nieko neduoda.
    beto labai netvarkingai stalas bent man atrode- trys monitoriai visgi uzima vietos. Su vienu dauk jaukiau.

  25. Ahmadinejad
    Posted 2009.1.3 at 13:26 | Permalink

    @Algyyys

    Turbūt kalbi apie tokį: http://gizmodo.com/gadgets/hug.....341413.php :)

  26. H6
    Posted 2009.1.3 at 22:03 | Permalink

    jau kam kam, bet blogeriams ir visokiems interneto geekams dvieju monitoriu tikrai nereikia!

    • vienastoks
      Posted 2009.1.3 at 22:32 | Permalink

      @H6

      Taip! Monitorius yra šventas daiktas. Tik išrinktiesiems ir palaimintiesiems po du turėti. Kur jau čia kažkokiems keistuoliams, kuriantiems internete…

  27. Darius
    Posted 2009.1.4 at 0:55 | Permalink

    Nesuprantu ką reikia kraut į hardą, kad neužtektų tiek vietos :) Pas mane 160GB ir vietos pakankamai. Filmų nekaupiu, vistiek antrą kartą nežiūriu, o jei ir žiūriu, nesudėtinga ir vėl parsisiųst. Laptopo ekranas 13,3, kurio dydžio šiaip tikrai pakanka, bet manau antras didesnis monitorius tikrai pagreitintų ir palengvintų darbą, tik kad nėra vietos kur jį statyt..

  28. Posted 2009.1.7 at 13:31 | Permalink

    joo.. o aš ne per seniausiai maniau, kad wide monitoriai yra blogis, kad tinka tik filmam žiūrėt ir pan. Dabar jau įsitikinau, kad net su dokumentais dirbti yra lengviau, galima du pasidėti ekrane ir pan. Taigi du monitoriai manau irgi yra gerai. Tiesa, yra gi net bms monikas su mažu ekranėliu. Tai gal jame būtų galima kokį skype pokalbį pasidėti, o šiaip filmą sau žiūrėt ar game žaist :) fun.

  29. Nemo
    Posted 2009.1.8 at 0:35 | Permalink

    Sutinku su Darium ir dar kartą klausiu, kokį brudą reikia kišti į hardą, kad netgi terabaitinio masyvo per mažai? Pas mane sukasi 80 GB sisteminis ir tiek pat – veidrodinis raid’as dokumentams jau daug metų. Ir ką, abu pustuščiai, tiesa, kartas nuo karto backupinant į CD, išvalant senienas. Ar aš kažko nesuprantu?

  30. Andrius
    Posted 2009.1.20 at 10:42 | Permalink

    geriuasia imt iskart geru parametru ar loptopa ar stacionaru ir bus ramesne galva. aisku proto ribuose (ir finansu). pasiemiau loptopa 640 gb viduj taip kad abejoju ar artimiausiau metu prireiks isorinio hdd. monikas 17 coliu kaip ant loptopo per akis. mano sveria 3.5 kg tai po biski savo prasme praranda „nesiojamas“ ilgai tokio nepanesiosi

  31. Edvinas
    Posted 2009.6.8 at 10:33 | Permalink

    Padekit
    Nusipirkau LCD monitoriu-televizoriu, pajungiu prie loptopo, raso ant LCD “ mode not supported“, Kazka ten paskaiciau kad reikia rezoliucija keist ar dar kazka, nezinau ka daryt, gal kas susidure?

  32. aldas
    Posted 2010.1.31 at 15:25 | Permalink

    kodel mono laptopas neprisijungia prie kito monitoriaus