Diena, verta paminėti

drug10

Vakar gavau labai gražų Rimos laišką:

Sveiki,

gruodžio 10 dieną – žmogaus teisių diena.

Iš teisės aktų santraukos:

Pagrindinės teisės Europos Sąjungoje: orumas, laisvė, lygybė, solidarumas, piliečių teisės, teisingumas.

Pagrindinės teisės už Europos Sąjungos ribų: Europos iniciatyva už demokratiją ir žmogaus teises, kova prieš mirties bausmę, kova prieš kankinimus, kova prieš rasizmą, kova prieš karo nusikaltimus ir genocidą, parama rengiant rinkimus ir jų stebėjimas, čiabuvių teisės, vaikų teisės.

Man reikšmingiausia žmogaus teisė yra mylėti artimą, ir gerbti kitus kaip patį save. O gal čia pareiga?

Su kuo ir sveikinu!

Rima

Pirmą kartą buvau pasveikintas su žmogaus teisių diena. Perduodu šį sveikinimą visiems. Nepamirškim, kas esam.

This entry was posted in datos and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.

31 Comments

  1. The_Shadow
    Posted 2008.12.10 at 11:28 | Permalink

    Visi dabar tik ir moka savo teisių reikalauti, o visiškai pamiršta pareigas. Manyčiau pirma įvykdyk savo pareigas o tik tada reikalauk savo teisių. Nes dabar net ir pyplys mokykloje kuriam pienas nuo lūpų dar nenudžiuvo keikiasi, nesimoko ir pan. ir nieko negali padaryti, neturi teisės – išdidžiai pareiškia … Kodėl atšaukė viešas bausmes ? Pastatei viduryje klasė ir viešai nuplakei, tuoj tvarka būtų, dauguma tėvų net raštiškus sutikimus duotų …

  2. Posted 2008.12.10 at 11:39 | Permalink

    The_Shadow, siek tiek daugiau pozityvumo, meiles kitiems ir nereiks tau tokiu piktu zinuciu ;] Gi bausmemis nieko nepasieksi. Tuo metu taip, bet veliau tai atsilieps kitur. Tave ypac sveikinu su Zmogaus Teisiu diena! :*

  3. Posted 2008.12.10 at 11:53 | Permalink

    Na pasveikinsiu ir aš visus su žmogaus teisų diena :)
    O kas liečia bausmes tai viskas labai dviprasmiška. Tarkim mirties bausmė, na atrodo žmogus sėdi iki gyvos galvos už žmogžudystę, o mokesčių mokėtojai turi mokėti pinigus, kad jis turėtų už ką pavalgyti, apsirengti ir gyventų šiltai. Jei būtų mirties bausmė, iš jo atimtų gyvybę – tai nežmogiška, tačiau kokią teisę jis turėjo taip pasielgti? Kita vertus gal pasėdėjęs ten supras, kad neteisingai pasielgė. Bet ar tai ką nors pakeis? Vistiek jis ten jau praleis visą likusį gyvenimą, o tai, kad gailėsis ką padarė – na jei atvirai tai nesugrąžins juk jau to žmogaus.. Anyway, su diena :)

  4. Posted 2008.12.10 at 12:37 | Permalink

    Žmogaus teisės? No, thanks.

    Seniausiai įrodyta, kad vien geru nieko nepasieksi, taip pat ir bausmėmis nieko nepasieksi. Tarkim tam pačiam vaikui kažką duosi už gerus darbus, arba darbininkui pakelsi algą, gal pirmom dienom ir ok, bet poto jis sakys, „negavau prizo, p tas prizas, man ir taip gerai“.. Kaip kokiems kareiviams vien duosi bausmes už neatliktus darbus, tai jie ir po kažkiek laiko vistiek paluš, gal atliks tuos darbus, bet šūdinai juos atliks.

    Tai todėl gudrūs žmonės visada stengiasi išlaikyti vidurį, kai jų darbuotojas išliks patenkintas, bet tuo pačiu jam liks tikslas stengtis padaryti dar daugiau. :)

    Taip ir šitos teisės yra bullshit, nes negali tarkim negro ar pan. visad ginti, kadangi jis pasikelia ir pradeda rengti gėjų paradus, kada jam tipo dar blogai.. o jam vistiek nusušvlipt ant kitų, nes jis turi daugiau teisių už juos.. Kaip ir panaikint bausmes yra shit, nes kokia prasmė laikyti tokį žmogų, kuris visada ir visiems tik kenkia.. Nėra žmogaus, nėr problemos, o tie humaniški shit, yra nesamonės, nes prieštarauja gamtos dėsniams.. Negali būti visi vienodai geri, o liewi greičiausiai miršta. Tuo pačiu liewas gali reikšti ir paprastą nusikaltėlį, kuris tiesiog į silpnas psichologiškai ar pan. Todėl, jei jis greičiau mirs, tik kitiems geriau bus. :) Ir not a big deal, kad kažkas mirs, nes juk nieks neverkia dėl karo Irake, o verkia, kai nukrenta lėktuvai su teroristais.. Tai maždaug per karą dar pusę ir nekaltų žmonių iššaudo, o kad iš 100 nusikaltėlių, netyčia 1 nekaltą nubaus, na tai santykinai, niekam nerūpi ir tas 1% fail, kai išgelbėjama 99%. :) Su tokia demokratija FAIL visi 100%, kaip fail ir su kokia diktatūra, kur visi tik baudžiami..

  5. Posted 2008.12.10 at 13:09 | Permalink

    Nors aš ir ne į temą čia, bet perskaičiau Originalo komentarą ir tie anglizmai man pasirodė labai buki. Visada šlykčiuosi tokiais „rašytojai“, kurie darko mūsų gražią kalbą. Nieko nenoriu įžeisti, bet toks stilius turėtų būti netoleruojamas.

  6. Posted 2008.12.10 at 13:17 | Permalink

    Juokingiausia, kad aršiausi žmogaus teisių gynėjai nėra teisininkai profesionalai, nes šie supranta, kokia košė yra „deklaracija“. Pačių tų suformuotų normų pobūdis tėra deklaratyvus, kas normaliam vidutiniam lietuviui turėtų būti suprantama kaip „be apsauginės funkcijos“. Savo sudėtyje jos teturi apibrėžusios tik galimą, siektiną padėtį, tačiau savaime negali numatyti apsaugos už normų pažeidimus. Ir kaipgi galėtų, nes jos bendros visoms kultūroms, visoms sritims. Nepamirškime, kad atskiros visuomenės (nebefetišuokime valstybės, sakykime – visuomenės) vadovaujasi skirtingomis tradicijoms, kad ir kaip neigtume savas.

    Taigi, žmogaus teisės – deklaratyvios normos, pačios esančios teisės šaltinių hierarchijos priešpaskutiniame reikšmės laiptelyje: kiek aukščiau autoritetingų nuomonių ir kiek žemiau bendrųjų lokalinių įstatymų. Jos nėra privalomos, jos tegali formuoti kultūrą ir įkvėpti parlamentą kurti įstatymus tam tikra kryptimi.

  7. m
    Posted 2008.12.10 at 13:51 | Permalink

    haha, į ką gi Originalas bando būti panašus? ar tik ne į visiems žinomą blogerį? :))

    vienastoks, o šiandien ne gyvūnų teisių diena? žmogaus? :)

  8. vienastoks
    Posted 2008.12.10 at 13:53 | Permalink

    @m:

    Žmogaus. Nors žmogus irgi gyvis. :)

  9. The_Shadow
    Posted 2008.12.10 at 14:06 | Permalink

    Su vien bausmėmis gal ir neišsiversi, reikia ir paskatinimo, sutinku su auksčiau išsakyta mintimi, kad reikia pusiausvyros, bet ir be bausmių na niekaip neišsiversi. O dabar kas per nesamonės darosi, užmuša prisigėręs tris vaikus ir gauna tik 10 metų, o per tuos 10 metų dar ir šerti reikia … Pastatei prie sienos ir viskas, ir pigiau ir efektyviau, gaila negalima tris kartus sušaudyti. Kodėl banditas turi teises, o skriaudžiamas žmogus jų neturi ? Vienkiemiuose žmonės užmušinėjami, ir negali apsiginti, nes jei pabandai ir netyčia kaulus sulaužai, tave patį pasodins už tai kad bandei gintis. Kas per nesamonės ? Policija visada randa pasiteisinimą, nieko nedarysime nes neužmušė, tai kodėl aš vagies negaliu padėti į vietą ?
    Kitas pavyzdys: pastoviai niokojamas kitų turtas, nieko nepagauna, o jei pagauna tai tėvelis apmoka nuostolius. Kodėl tokia neteisybė ? Pagavai pacuką, ir tegul pats atlyginą nuostolius. Nusiuntei šūdo kuopti už minimalią algą, ir tegul kapstosi tol kol neatlygins padarytą žalą, gal tada pradės vertinti kitų darbą. Nes dabar aš turiu teises, negalite bausti … Tfu …

  10. Posted 2008.12.10 at 14:28 | Permalink

    Ar tu davei gyvybę, kad ją gali atimti? Ar pats netampi žudiku, kai atėmi taip kitam gyvybę. Lengva šnekėt, kai nesi pasiuntęs nei vieno myriop. Pažiūrėk, kaip tie teisėjai dabar atrodo, kurie mirties bausmę skelbia.

    Beje, Lietuvoje niekada nebuvo žudoma prie sienos. Mirtininkai mikroautobusiuke paguldyti veidu į žemę gaudavo kulką į galvą. Norėtum tokį vaizdą matyt? Nes nei vieno „Mirties būrio“ nario Lietuvoje nebėra.

  11. Posted 2008.12.10 at 14:30 | Permalink

    Ir dar. Nereikia mąstyti stereotipais. Atskiri atvejai, kai žmogus teisiamas už viršytą būtinąją gintį, išlindo į paviršių. Viskas buvo atstatyta. Nereikia manyti, kad viskas taip viduje supuvę.

  12. Posted 2008.12.10 at 15:05 | Permalink

    Teisės teisėmis, bet pareigų irgi užmiršt nederėtų. Teisėmis naudotis ir būti laisvu dera tiek, kiek jos nepažeidžia kito žmogaus teisių ir laisvių. Juk ne veltui sakoma: „Laisvė yra suprastas būtinumas“…
    Anyway – su Žmogaus teisių diena!

  13. The_Shadow
    Posted 2008.12.10 at 15:23 | Permalink

    O tai kokią teisę atimti gyvybę turi recedivistas, jau teistas kelis kartus, ir pastoviai išleidžiamas pagal amnestiją ? Jo negalima skriausti, jis teises turi, o kur tada teisės žmogelio o gal ir ne vieno kurį pakišo po velėna už kelis litus. Apie kokias teises galima šnekėti pareigūno, prisiliuobusio kaip kiaulė ir viršijančio greitį gyvenvietėje ir užmušusio tris vaikus ? O kur tada tų nekaltų vaikų teisės ? Kuo jie prasikalto ? O dabar tokį (jau žmogum pavadinti negalima) už mokesčių mokėtojų pinigus reikia šerti, nes jis matai teises turi. Visai sudebilėjo tauta su tuo savo suknistu humanizmu. Kodėl musulmonų kraštuose, apsivogei nukirto pirštus, dar kartą plaštaką, kitiems užtenka pažiūrėti ir atšoks fantazija vogti. Aš sutinku kad ne visi jų įstatymai geri, bet kažkodėl pas juos tvarka, o pas mus teisūs tik tie kurie babkių turi. Žmogelis iš bado pavogė iš kaimyno vištą – gavo kelis metus kalėjimo, kitas apvogė visą Lietuvą ir nieko nekaltas, mat jis pareigūnas, ir jam galima klaidas daryti. Kodėl bet kurioje įmonėje pasirašoma materialinės atsakomybės sutartis, ir jei padaromas nuostolis atskaičiuojama iš atlyginimo. O seime viskas pofig – prapis… dešimt milijonų, ai nurašys, tai kur čia teisybė. Tegul atsako už padarytus nusikaltimus, o ne dangstosi neliečiamybe …

  14. nejaugi
    Posted 2008.12.10 at 15:53 | Permalink

    Šiandien ir futbolo diena!

  15. Posted 2008.12.10 at 15:54 | Permalink

    Deja, nesuvoki valstybės koncepcijos. Pats apribojai savo laisves, kad atsirastų institucijos, vykdančios tvarką. Jei gyventum ne laikraščių antraščių pasaulyje, suprastum, kad teisėsauga atlieka savo funkcijas. Kitaip nebūtų sugaunami nė vienas taip tavo puolamas prasižengėlis. Tačiau ir bausmių paskyrimo ir apimties nustatymo funkcija yra visuomenės atstovų – teisėjų – rankose. Teismų sprendimai – kaip ir kitos normos – yra privalomos visiems. Tiek nuteistasis, tiek tu privalai paklusti sprendimui. Nusikaltėliai neturi teisės pažeisti įstatymų, tačiau lygiai taip pat tu neturi teisės kištis ne į savo veiklą. Jei kiekvienas užsiimtų savo veikla, o ne nurodinėtų kaip dirbti, tada ir būtų tvarka. O dabar visi su savo tiesom. Nors tavosios atkeliavusios iš kriminalinių skilčių bei „tiriamosios žurnalistikos“, vykdančios teisėsaugos funkcijas.

  16. Sol
    Posted 2008.12.10 at 17:16 | Permalink

    @Justas
    Viskas paprasta – kalbama apie žmogaus teises, jei kas nors pasikėsina į žmogaus esminę, pagrindinę teisę – gyventi, jis jau nebe žmogus, opavojingas gyvis, nors ir panašus iš išvaizdos į žmogų, o tokius naikinti kiekvienos norinčios išlikti rūšies pareiga…Aš už mirties bausmę gyviams negerbiantiems žmogaus gyvybės.

  17. yuko
    Posted 2008.12.10 at 17:20 | Permalink

    @ Justui ir Šešėliui
    Neapribokit diskusijos kraštutiniais Penkto puslapio pavyzdžiais. Tai greičiau išimtys, patvirtinančios taisyklę. Ir nepriklausomai, ar recidyvistas, ar vagis, ar prasižengėlis taisyklėms – visa tai tėra pasekmės. Tad jei norima kovoti su pasekmėmis, reikia pirmiausia įvardint priežastis, KODĖL yra noras nepaklusti visuotinai priimtai tvarkai ir prasižengti, tuo būdu išreiškiant savo asmeninį protestą. Deja, tiek baudos, tiek bausmė yra kovojimas su pasekmėmis, o pati kova nepašalina priežasčių kitiems incidentų pavyzdžiams rastis. Priežastys, gi, įvairios. Bet visa ko pagrindas vidinių Vertybių stoka – pasitikėjimo savimi, neužtikrintumas dėl Išlikimo ir ateities, šeimos tarpusavio santykių, gerbūvio, asmeninių laisvių suvokimo, pasididžiavimo savo tautinėmis šaknimis ir KALBA stoka, galų gale pasididžiavimo savo Valstybe. Tačiau pirmiausia, viskas prasideda nuo vaiko deramo auklėjimo ir pagarbos ugdymo kito atliktam darbui. Nes viena didžiausių vertybių yra būtent darbas ir jo rezultatai.
    Tiek pastabų, nenoriu išsiplėsti.

  18. Posted 2008.12.10 at 17:22 | Permalink

    Tai ir nėra paprasta. Naudokime tas pačias kategorijas, o ne kaitaliokime pagal situaciją.

    Bet šiaip viskas aišku. Galiausiai siūlysite kreiptis į specialistus, o šie, jei tik pasakys ne taip, kaip jūs norite išgirsti, taps nekompetentingi.

  19. eiyou
    Posted 2008.12.10 at 17:23 | Permalink

    @Justas
    „Tiek nuteistasis, tiek tu privalai paklusti sprendimui. Nusikaltėliai neturi teisės pažeisti įstatymų“
    tai tačiau tuo metu kai jis jau pažeidė tai savo noru nesutiko su visuomenės normomis ir tokiu savo veiksmu atsisakė visų savo teisių, nes teisės be pareigų tai nesąmonė nevykdai pareigų neturi ir teisių… viskas niekas nekaltas kad nusikaltėlis būdamas sveiko proto pasirenka gyventi pagal savo įstatymus o ne pagal visuomenės todėl ir teisti reikia pagal jo žaidimo taisykles, dabar gaunasi nesamonė – visi žaidžia krepšinį kažkas pradeda daužyti galvas ir teisėjas jam liepia baudas mesti :D nes tokios krepšinio taisyklės, atgal duoti nevalia

  20. Sol
    Posted 2008.12.10 at 17:26 | Permalink

    @Justas
    nenoriu „prikarksėti“, bet manau tavo nuomonė pasikeistų jei nužudytų tavo artimą žmogų, pvz. dukrą, sūnų…abejoju ar tu ir toliau išgamas, tai padariusius, vadintumei žmonėmis…ir ar badytum visiem aiškinti, kad jie turi teisę gyventi..niekas taip pasiekgęs neturi tokios teisės ir neturės…

  21. Posted 2008.12.10 at 17:27 | Permalink

    @ yuko
    Tas pats per tą patį. Ir vėl vedu prie to paties – žaidžiate laikraštinėmis frazėmis. Aš ir siekiu, kad žmonės neribotų savęs vien laikraščiais, o žvelgtų plačiau. Jei jau taip ginate visuomenės interesus, tai pažvelkite kur veda jūsų mintys. Ar ne į linčo teismą norime pakliūti?

  22. Posted 2008.12.10 at 17:28 | Permalink

    @Sol
    Jau žinau tą jausmą. Nuomonės nekeičiu.

  23. Sol
    Posted 2008.12.10 at 17:30 | Permalink

    @Justas
    deja pats gyveni laikraštyje ar kažkokiam palaimos sode kur nėra nusikaltėlių…

  24. Posted 2008.12.10 at 17:32 | Permalink

    @eiyou

    Kartais ne iš Riomerio idėjų pasisėmėte, bičiuli?
    Perkelkime viską į kitą lygį (aš apie teisių ir pareigų vienovę). Jei viršiju greitį, tai nebeturiu ir teisės į gyvybę? Skirkime kategorijas. Niekas neatima teisių, randasi tik fiziniai apribojimai. Nevykdydamas pareigų aš tik sulaukių nustatytos kategorijos bausmės, bet savo noru aš neatsisakau teisių. Absurdas būtų, jei pažeidėjas (nustokime kalbėti vien apie baudžiamąją justiciją) pats apsiribotų teises.

  25. Posted 2008.12.10 at 17:33 | Permalink

    @sol
    Ar aš? Dievaži, ar pats esi atlikęs praktiką kalėjime? Gal nori pamatyti, kas ten darosi? Ir dar ko esu matęs, tuo labiau, kai žinau problemą iš vidaus.

  26. Posted 2008.12.10 at 17:35 | Permalink

    Ginčas ne diskusija, jis neveda į rezultatą. Liksite prie savo, aš prie savo. Linkiu sėkmės.

  27. Sol
    Posted 2008.12.10 at 17:45 | Permalink

    Iki. Tau tik – atlikau praktika…kitas su tuo susiduria gyvenime…o kalba tai ne apie kalėjimą, o apie tai, kad kiti ten neturėtų užsibūti – bausmė turi atitikti nusikaltimą, kitaip pažeidžiami esminiai teisės principai: kiek pažeidei kito žmogaus teises – tiek turi būti apribotos tavosios…pusiausvyra turi būti, kitaip viskas pabirs….

  28. yuko
    Posted 2008.12.10 at 17:51 | Permalink

    @ Justas
    Kur radai, kad mano mintys veda į linčo teismą? Atvirkščiai, jei ugdymas geras, tai pačių teismų nereikės. :)

  29. Antanas
    Posted 2008.12.10 at 21:58 | Permalink

    Trupam įsikišiu į šią diskusiją. Mano manymu, mirties bausmė yra neleistina visų pirma dėl to, kad tai yra bausmė, kurios po įvykdymo neįmanoma atšaukti. Teisėjas nėra neklystantis dievas, jis niekada neturi visų reikalingų duomenų, todėl tikimybė, kad jis ką nors nepelnytai anksčiau laiko pasiųs į kapus, yra pernelyg didelė. Nuteistųjų iki gyvos galvos (ir mirtininkų), kuriuos galiausiai paskelbia nekaltais, nėra daug, o visgi – jų YRA…

  30. Posted 2008.12.12 at 21:15 | Permalink

    Aš, Tu, Jis ir Ji esam dauguma čia BLOG’eriai ir šiaip pakankamai protingi žmonės ir MES už tai kas parašyta aukščiau, bet va tokį laišką galėtų išsiųsti one.lt vartotojams ir visokiems kitokiems „murziams“, nes dauguma jų net nežino, kad tokia diena egzistuoja. :)

  31. The_Shadow
    Posted 2009.4.20 at 21:23 | Permalink

    Visi dabar tik ir moka savo teisių reikalauti, o visiškai pamiršta pareigas. Manyčiau pirma įvykdyk savo pareigas o tik tada reikalauk savo teisių. Nes dabar net ir pyplys mokykloje kuriam pienas nuo lūpų dar nenudžiuvo keikiasi, nesimoko ir pan. ir nieko negali padaryti, neturi teisės – išdidžiai pareiškia … Kodėl atšaukė viešas bausmes ? Pastatei viduryje klasė ir viešai nuplakei, tuoj tvarka būtų, dauguma tėvų net raštiškus sutikimus duotų …